Salesforce je dvignil roke od Twitterja

Presečišče: Zadnji med potencialnimi kupci, ki ocenjuje, da »čivkanje« morebiti ni dobra naložba.

Objavljeno
21. oktober 2016 18.38
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Ameriški proizvajalec računalniške programske opreme, ki je nekaj časa veljal za najverjetnejšega kupca spletnega podjetja Twitter, se je prevzemu odpovedal. Predstavniki podjetja zdaj pravijo, da poslovanja in ponudbe obeh podjetij ne bi mogli dovolj učinkovito združiti, zato prevzem ne bi bil smiseln.

Ameriško računalniško podjetje Salesforce je bilo ustanovljeno leta 1999 v San Franciscu in je že ob ustanovitvi ponujalo računalniško programsko opremo kot storitev. Pet let pozneje je podjetje prvič ponudilo svoje delnice na borzi in od vlagateljev hitro zbralo 110 milijonov dolarjev ter se začelo zelo hitro razvijati.

Salesforce velja za enega najpomembnejših ponudnikov storitev računalništva v oblaku, največ prihodkov ustvarja z izdelki za upravljanje odnosov s strankami, storitve podjetja pa prevajajo v 16 različnih jezikov. Tržno vrednost podjetja, ki zaposluje skoraj 20.000 ljudi, ocenjujejo na okoli 55 milijard dolarjev, letni prihodki podjetja znašajo 6,6 milijarde dolarjev, letni dobiček pa 47,4 milijona dolarjev.

Podjetje je v zadnjih desetih letih prevzelo številna druga računalniška podjetja in vključilo njihove rešitve v svojo ponudbo, vodstvo podjetja pa zatrjuje, da namerava tudi v prihodnje prevzemati inovativna podjetja in z njihovimi rešitvami dopolnjevati svojo dosedanjo ponudbo.

V Salesforceu so do zdaj nekajkrat javno namignili, da jih morda zanima nakup Twitterja, ponudnika storitev znanega spletnega družbenega omrežja, pri katerem se je v zadnjem času število dejavnih uporabnikov povečevalo počasneje od pričakovanj.

V Twitterju so že pred časom začeli iskati morebitnega kupca in našli več primernih kandidatov, vendar nihče od njih ni bil zares pripravljen kupiti ponudnika ene najbolj priljubljenih spletnih storitev na svetu. Najresnejši kandidat za kupca je še vedno Salesforce, vendar so številni Salesforceovi vlagatelji nasprotovali tej morebitni poslovni odločitvi.

Predstavniki Salesforcea so prejšnji teden sporočili, da so se dokončno odločili, da ne bodo kupili Twitterja, ker ponudbe in poslovanja obeh podjetij ne bi mogli dovolj učinkovito združiti. Vrednost Twitterjevih delnic se je po objavi novice zmanjšala, vrednost Salesforceovih delnic pa se je po drugi strani povečala, saj so si vlagatelji oddahnili, ker družba ne bo zapravljala milijard dolarjev za nakup podjetja, ki se po mnenju mnogih preveč razlikuje od dejavnosti, s katero se ukvarja Salesforce, zato združevanje ponudbe obeh podjetij ne bi bilo smiselno.