Na skupščini, na kateri je bilo zastopanih slabih 80 odstotkov delnic z glasovalno pravico, so se delničarji najprej seznanili z letnim poročilom matične družbe in skupine Luka Koper za preteklo leto. Kot je pojasnil predsednik uprave Drago Matić, je bilo leto 2015 leto rekordov, saj so v primerjavi z letom 2014 imeli za skoraj dva milijona ton večji pretovor. »Kdor ne živi in ne dela v pristanišču, si ne more predstavljati, kaj pomeni dva milijona ton,« je dodal.
Skupina Luka Koper je lani ustvarila rekordnih 184,3 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 13 odstotkov več kot predlani. Čisti dobiček se je zvišal za 12 odstotkov na rekordnih 32,5 milijona evrov. Tudi pretovor blaga je z 20,7 milijona ton prav tako dosegel nov mejnik v zgodovini pristanišča.
Skoraj ves bilančni dobiček za dividende
Bilančni dobiček Luke Koper za lani znaša 15,88 milijona evrov. Od tega je uprava za izplačilo dividend predvidela 9,52 milijona evrov, vendar je SDH, ki ima skupaj z državo 62,13 odstotka delnic, uspel ostale delničarje prepričati, naj se lastnikom izplača skoraj ves bilančni dobiček. Predlog je dobil 96,65-odstotno podporo, čeprav so nekateri delničarji SDH očitali dvoličnost.
Dividenda na delnico znaša 1,13 evra bruto. »Višje izplačilo bo pomenilo dodatne napore za družbo,« je sicer pred glasovanjem opozoril Matić ter opozoril na intenzivne investicijske načrte.
Delničarji so podelili tudi razrešnico članom uprave in nadzornega sveta, ki so družbo vodili v letu 2015, ter se seznanili s sklepom sveta delavcev, da se za predstavnika zaposlenih v nadzornem svetu za obdobje štirih let od 18. januarja izvoli Marka Grabljevca.
Matič opozoril na težave pristanišča
Skupščina je zaradi številnih vprašanj delničarjev trajala več kot tri ure, Matić pa je ponovno opozoril na nekatere težave, ki jim otežujejo doseganje še boljših rezultatov. Tako se ob povečanem pretovoru že leta ni povečalo koncesijsko območje pristanišča, kar vodi v prezasedenost skladišč. »Delo opravljamo na gradbišču, pod oteženimi pogoji dela,« je opisal ter dodal, da pa kljub temu povečujejo pretovor in izboljšujejo finančne kazalce.
V upravi se po njegovih besedah zavedajo, da je treba delati tudi na stroškovni plati, v isti sapi pa je dodal, da je to ob takšnem obsegu pretovora trenutno zelo težko. Luka je v petletnem strateškem načrtu sicer predvidela dodatne zmogljivosti, ki bodo omogočale normalno in racionalno poslovanje.
Drugi tir: Luka ne more sodelovati v logističnem holdingu
Glede načrtov v zvezi z drugim tirom je poudaril, da k problematiki pristopajo proaktivno, a če se želi do tega cilja priti preko logističnega holdinga, »Luka tukaj ne more sodelovati«. Ponovno je tudi zavrnil možnosti uvedbe pristaniške uprave ali odpiranje veljavne koncesijske pogodbe.
Matić se je obregnil tudi ob poročanje nekaterih medijev o domnevno nadpovprečnih plačah zaposlenih. »Ta uprava spoštuje kolektivno pogodbo, spoštuje socialne partnerje,« pri čemer pa je bila pogodba podpisana že leta 2008, je spomnil in dodal, da je bila kljub temu rast plač znotraj podjetja nižja, kot je bilo prikazano v medijih. Kot je dodal, ne gre zanemariti, da zaposleni v Luki delajo tudi na božič, novega leta dan in 1. maj.
Predstavnika Društva malih delničarjev Slovenije Grega Tekavca so zanimali stroški dela na zaposlenega, ki so bistveno višji od državnega povprečja, pa tudi, v kakšnih pogojih delajo delavci izvajalcev pristaniških storitev (IPS). Matić je pojasnil, da so pogoji za delo vseh delavcev v pristanišču enaki, vsi IPS pa z Luko sodelujejo pod enako krovno pogodbo in enakih cenikih po načelu »za enako delo enako plačilo«. Poleg tega v zadnjih dveh letih Luka ni podpisala nobene nove pogodbe z IPS, je zatrdil.