Širokopasovnost je priložnost tudi za »stara« medijska podjetja

Vroča delnica: V ZDA se je kar 38 odstotkov novih naročnikov na širokopasovni internet odločilo za Comcast.

Objavljeno
15. januar 2016 18.12
Tina Orzan, analitičarka, Alta Invest
Tina Orzan, analitičarka, Alta Invest
Podjetje Comcast Corporation je bilo ustanovljeno leta 1963 in je eno največjih medijskih podjetij na svetu, za vlagatelje pa je ključno, ali bo še naprej ustrezno poskrbelo za zabavo uporabnikov njihovih storitev in vsebin.

Poslovanje je namreč razdeljeno na dva segmenta, in sicer na Comcast Cable, ki je ponudnik videovsebin, širokopasovnega interneta in telekomunikacij ter NBC Universal, ta pa zagotavlja vsebine iz zabavne in filmske industrije ter upravlja zabaviščne parke Universal. Podjetje ima okoli 140.000 zaposlenih ter več kot 22 milijonov video naročnikov in 22 milijonov spletnih naročnikov.

Z vidika vrednotenja je delnica z multiplikatorjem dobička 17,2 privlačna, predvsem ob upoštevanju stabilnega poslovanja podjetja. Podjetje je namreč vrednoteno pod povprečjem v panogi, pri tem pa ima nadpovprečno 11,9-odstotno neto maržo ter 15,3-odstotno donosnost kapitala.

Prav tako zagotavlja za panogo nadpovprečno 1,8-odstotno dividendno donosnost. Hkrati se je prodaja v zadnjih desetih letih povečala s 20,3 milijarde dolarjev v letu 2004 na 68,8 milijarde dolarjev v letu 2014, čisti dobiček pa se je v istem obdobju povečal z 0,97 milijarde dolarjev na 8,17 milijarde dolarjev. V zadnjih petih letih je povprečna letna rast prihodkov tako znašala 10,4 odstotka, za prihodnjih pet let pa naj bi po napovedih tujih analitikov znašala 11,5 odstotka.

Kljub zelo močni panožni konkurenci je Comcast dobro pozicioniran za doseganje nadaljnje rasti, in sicer predvsem zaradi številnih inovacij, novih zabavnih vsebin ter večanja naročnikov na hitre internet priključke.

Ena izmed pomembnih prednosti podjetja pa je tudi njegova diverzificiranost poslovanja. Medtem ko se globalno gledano na eni strani napoveduje rahel upad naročnikov na storitve plačljive televizije, se po drugi strani zaradi povečevanja porabe podatkov pričakuje povečanje povpraševanja po storitvah širokopasovnega interneta. To trenutno predstavljajo 16,8 odstotka vseh prihodkov podjetja, saj je v prvih devetih mesecih lani Comcast na račun teh storitev zabeležil 9,3 milijarde dolarjev, kar pomeni povečanje za 10,3 odstotka glede na enako obdobje leta prej.

V tem obdobju je tudi pridobil 320.000 novih naročnikov, od leta 2007 pa kar 10 milijonov novih naročnikov. Pri tem mu močno pomaga tudi geografska in strukturna konkurenčna prednost njegovih omrežij, s katerimi prehitevajo rast panoge. V tretjem četrtletju leta 2015 se je od 840.000 novih naročnikov na širokopasovni splet v ZDA 38 odstotkov odločilo za Comcastovo omrežje.

Podjetje beleži rasti tudi na račun filmske industrije in zabaviščnih parkov. Filmski hiti, kot so Jurski svet, Hitri in drzni 7 in Minioni so tako v prvih treh četrtletjih leta 2015 zabeležili atraktivno, 52,4-odstotno rast prihodkov.

Skratka, inovativnost, diverzificiranost poslovanja ter dobre napovedi o prihodnjem poslovanju kažejo na nadaljnjo uspešnost podjetja, naložba v delnice podjetja Comcast Corporation pa bi posledično morala še naprej skrbeti za dobro voljo vlagateljev.