Snap bi lahko na borzi presegel vrednost 20 milijard dolarjev

V prvi javni prodaji je za delnice veliko zanimanja, čeprav se vlagatelji bojijo usode Twitterja.

Objavljeno
01. marec 2017 17.51
Damjan Viršek
Damjan Viršek
Prva prodaja delnic družbe Snap, lastnika priljubljene sporočevalne aplikacije Snapchat, je eden najbolj pričakovanih borznih debijev v tehnološkem sektorju zadnjih let. Snap bo v sredo ponoči po ameriškem času določil ceno za prvo prodajo delnic, ki naj bi celotno podjetje ovrednotila na 19,5 do 22,3 milijarde dolarjev.

Pet let staro podjetja si je ime ustvarilo z aplikacijo, v kateri uporabniki komunicirajo s sporočili, ki izginejo, potem ko jih naslovnik pogleda. Tak koncept družbenega omrežja ponuja vsaj nekaj anonimnosti na spletu, saj sicer velja misel, da »internet ne pozabi nič«. Pričakovanja ustanoviteljev – največja po lastniškem deležu sta Evan Spiegel in Bobby Murphy – so bila ob začetku priprav na kotacijo že večja, vendar vlagatelji niso prav dobro ocenili dejstva, da podjetje posluje z izgubo, število uporabnikov pa ne raste več strmo. Potegnili so primerjavo s Twitterjem, ki je opravil prvo prodajo delnic v letu 2013, vlagatelji pa so zaupali smelim načrtom. Ko se niso uresničili, Twitter pa še danes ne posluje z dobičkom, se je borzna cena delnice prepolovila.

Snap se s podobnimi izzivi sooča že pred kotacijo – med drugim tudi zaradi uspešne poteze velikana Facebook, ki je zagnal sporočevalno aplikacijo WhatsApp, na kateri ima že 1,2 milijarde uporabnikov vsak mesec. Analitiki tudi opozarjajo, da se Snap podaja na borzo v razmeroma zgodnji fazi razvoja, ko še ni prav jasno, kako se bo v prihodnjih letih odrezal njegov glavni produkt.

Da bi upravičil pričakovano vrednotenje in zavrnil skrbi glede upočasnjevanja rasti, je Snap poudaril čas, ki ga mladi prebijejo ob uporabi aplikacije in tržni oglasni potencial, ki ga vidi v trendu, da vse raje komunicirajo z videom in sliko kot pa z besedilom. Kot dodaten argument za prihodnost Snap poudarja, da so njegovi uporabniki večinoma najstniki in mladi v zgodnjih 20. letih – računajo na to, da bodo z uporabo aplikacije nadaljevali po koncu šolanja, kot zaposleni s prihodki. To pa pomeni spremembo v življenjskih navadah in potencialno tudi večjo kupno moč. Glede tega, kako nameravajo »monetizirati« komunikacijo, ki temelji na slikovnih sporočilih, v podjetju niso zelo jasni, podarjajo pa, »naj imajo vlagatelji zaupanje v soustanovitelja Evana Spiegla.«

Jasno pa je vsaj to, a bo Spiegel, ki bo prodal 16 milijonov delnic, ohranil pa 17-odstotni delež v podjetju, tudi uradno postal milijarder – za prodane delnice utegne dobiti 256 milijonov dolarjev, njegov delež pa bo vreden okrog 3,8 milijarde dolarjev. Milijonarji bodo postali tudi mnogi drugi, ki so svoj denar v Snap vložili v zgodnejših podjetniških fazah.