Spletno oglaševanje v Evropi z dvomestno rastjo

Po napovedih evropskega Urada za interaktivno oglaševanje bo do konca leta spletno oglaševanje vredno 34 milijard evrov.

Objavljeno
10. december 2015 15.53
mpi*tweet
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana − Spletno oglaševanje v Evropi se je v prvi polovici leta povečalo za 9,7 odstotka v primerjavi z istim obdobjem lani, njegova vrednost pa je znašala 16 milijard evrov. Po napovedih evropskega Urada za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) bo do konca leta vrednost spletnega oglaševanja dosegla skoraj 34 milijard evrov.
Rast so z 12,9 odstotka v prvem polletju narekovale države Srednje in Vzhodne Evrope, medtem ko so zrelejši trgi v Zahodni Evropi dosegli 9,3-odstotno rast.

Prikazno oglaševanje je vredno že 5,6 milijarde evrov in je raslo po 13-odstotni stopnji. Tudi v Zahodni Evropi še beleži dvomestno rast, ki je bila v prvi polovici leta 12,6-odstotna, največja med vsemi spletnimi oglaševalskimi formati. To kaže izboljšave v ciljanju, formatih in podatkovnih strategijah za znamčno oglaševanje.

Mobilno oglaševanje preseglo milijardo

Mobilne platforme imajo vse bolj osrednjo vlogo v življenju potrošnikov in 61 odstotkov evropskih potrošnikov že uporablja pametni telefon. Tako ni presenečenje, da se je mobilno prikazno oglaševanje v prvem polletju povečalo za 57,5 odstotka in preseglo milijardo evrov, kar znaša 24 odstotkov celotnega prikaznega oglaševanja. Tudi video oglaševanje še naprej cveti in je prav tako vredno že več kot milijardo evrov, saj spletni založniki pospešeno razvijajo strategije unovčevanja videovsebin.

Prvo polletno poročilo AdEx Benchmark o vrednosti spletnega oglaševanja v Evropi je v sodelovanju z raziskovalnim podjetjem IHS Technology objavil IAB Europe.

Višji direktor oglaševalskih raziskav pri IHS Technology in avtor raziskave Daniel Knapp pravi, da poročilo izpostavlja hitro uvajanje inovacij v spletni oglaševalski panogi. »Pospešena rast prikaznega oglaševanja, še posebno na razvitih trgih, kjer je splet že največji oglaševalski medij, kaže napredek v mobilni, video in oglaševalski tehnologiji, ki poganja spletni oglaševalski trg. Pričakujemo, da se bo spletno oglaševanje v drugi polovici letošnjega leta odrezalo še bolje kot v prvi,« je povedal Knapp.

Kmalu podatki za Slovenijo

IAB Slovenija bo decembra začela priprave za pridobivanje podatkov za letos. Direktor Matjaž Brumen pravi, da so doslej pripravili pravne okvire, ki bodo zagotovili ustrezno strokovno pridobivanje podatkov in njihovo kakovost. »AdEx raziskava na evropski ravni kaže izjemen razvoj digitalnega oglaševanja, kar za nas pomeni, da moramo budno spremljati trende, vlagati v raziskave in zagotavljati strokovne standarde ter izobraževanja, da se bo dejavnost tudi pri nas razvijala v pravo smer,« dodaja.