Spotify nima težav s pribljubljenostjo, pač pa z dobičkom

Presečišče: Spletni prenos glasbe je super za uporabnike, kaj pa za ponudnike?

Objavljeno
27. maj 2016 16.48
SPOTIFY-FUTURE/
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Spletna storitev za prenos glasbe britansko-švedskega podjetja prinaša vse več prihodkov, vendar je teh še vedno premalo, da bi podjetje ustvarjalo dobiček. Glavni odhodki podjetja so tantieme, ki jih izplačujejo avtorjem glasbe, poleg tega se mora podjetje spopadati z vse ostrejšo konkurenco na trgu spletnega prenosa glasbe.

Švedsko-britansko podjetje Spotify je bilo ustanovljeno pred desetimi leti v Stockholmu, aplikacija Spotify pa je bila na spletu prvič na voljo leto in pol pozneje. Spletna storitev Spotify uporabnikom omogoča prenos glasbe po internetu, uporabniki lahko glasbo predvajajo brezplačno z oglasi ali plačujejo mesečno naročnino ter poslušajo glasbo brez oglasov. Uporabniki iščejo glasbo po imenih avtorjev, naslovih albumov ali pesmi ter glasbenih žanrih ali pa iščejo glasbo, ki jo izdajajo velike ali neodvisne glasbene založbe.

Podjetje, ki ima danes sedeža v Londonu in Stockholmu, izplačuje tantieme vsem avtorjem glasbe, vendar so se glasbeniki kljub temu že večkrat pritoževali, da zneski, ki jih prejemajo, niso poštena odškodnina za predvajanje njihove glasbe po internetu in da spletne storitve za prenos glasbe ne pomagajo podpirati novih in neuveljavljenih glasbenikov. Nekateri glasbeniki so zato prepovedali uporabljati svojo glasbo v storitvi Spotify.

Predstavniki podjetja glasbenikom odgovarjajo, da podjetje spodbuja svoje uporabnike k temu, da ne bi več uporabljali piratskih storitev na internetu in da bi plačevali za predvajanje glasbe, za katero avtorji sicer ne bi prejeli plačila. Spotify ima danes okoli 90 milijonov dejavnih mesečnih uporabnikov, od tega jih približno 30 milijonov plačuje naročnino. Podjetje ustvarja prihodke predvsem z zaračunavanjem naročnine tistim uporabnikom, ki se zanjo odločijo, in z reklamnimi oglasi, ki jih na spletni strani Spotify objavljajo druga podjetja.

Prihodki podjetja Spotify so se lani povečali za kar 80 odstotkov, zato je imel Spotify lani 1,95 milijarde evrov prihodkov, vendar kljub temu podjetje ni ustvarilo dobička. Čista izguba, ki jo je ustvarilo, je znašala 173 milijonov evrov in se je v primerjavi z letom pred tem povečala za sedem odstotkov. Glavni odhodki podjetja Spotify so tantieme, ki jih podjetje izplačuje avtorjem glasbe. Poleg tega so v podjetju povedali, da se morajo spopadati z vse ostrejšo konkurenco: lani je Apple predstavil svojo storitev za prenos glasbe po spletu, podobne storitve ponujata tudi Rhapsody in Deezer.