Start upi - poganjalci podjetništva in delovnih mest

Zagonska podjetja so v Sloveniji že povsod, osvajajo tudi banke in zavarovalnice.

Objavljeno
01. februar 2016 12.54
Silva Čeh
Silva Čeh
Ljubljana - Zagonska podjetja so novi poganjalci podjetništva in so že povsod, ne le v pospeševalnikih, tehnoloških parkih, inkubatorjih, hubih in tako naprej, ampak s svojimi idejami pospešujejo inovativnost v zrelih podjetjih, tudi bankah in zavarovalnicah.

Digitalno bančništvo

Gotovo so finančne družbe, banke, zavarovalnice med tistimi, ki se s start upi zgolj ne spogledujejo, ampak z njimi tudi vse bolj živijo. V naši največji banki NLB pravijo: »Zadnjih nekaj let smo priča novi fazi v dobi digitalizacije, ki sta jo prinesla povezljivost in mobilnost. Uporabniki si želijo nove finančne in nefinančne storitve z visoko dodano vrednostjo (angl. »non-financial services with added value«), ki so na voljo v digitalni obliki in do katerih lahko dostopajo kjerkoli in kadarkoli. Te potrebe danes najbolj razumejo finančno-tehnološka podjetja, ki že nekaj časa razvijajo (oziroma imajo že razvite) napredne tehnološke in programske rešitve za ponujanje finančnih storitev. Večinoma gre za zagonska podjetja tako imenovana fin-tech podjetja, katerih cilj je s svojimi disruptivnimi poslovnimi modeli poseči v tradicionalne finančne industrije.«

In tu v NLB že delujejo in pravijo: »Primer odlične uporabniške izkušnje: mobilna banka NLB Klikin s funkcijo 'in-plačilo', ki omogoča plačevanje prijateljem kar prek telefonskega imenika. V prihodnosti bo, skladno s pričakovanji naših strank, vse več bančnih storitev prisotnih na mobilnih napravah in drugih e-komunikacijskih kanalih.« Tudi NLB Center inovativnega podjetništva je, kot sami razlagajo, »začetni korak v tej smeri, kako razumeti okolje zagonskega podjetja in kako se z njim povezati, da dosežemo dolgoročno 'win-win' situacijo.«

Triglav: Sodelovanje s start upi je izziv

Tudi v naši največji zavarovalnici, Zavarovalnici Triglav, pravijo, da je danes povezati oba svetova tako priložnost kot izziv, ki se potrjuje v novih poslovnih modelih. Ker sodelovanje start upa in velikega uveljavljenega podjetja povečuje njegovo inovacijsko aktivnost, lahko pa tudi pripomore k razvoju njihovega položaja na trgu. V Zavarovalnici Triglav pravijo: »Kombinacija kulture nenehnih inovacij, kreativnosti in drznosti, ki označujejo uspešna zagonska podjetja ter vpliv strateškega in globalnega načrtovanja velikih korporacij, se je že večkrat izkazalo za uspešen koncept.« Kajti korporacije tako lahko izkoristijo potencial mladih inovativnih podjetij, po drugi strani pa start upi pridobijo dostop do partnerskih kanalov, mednarodnih trgov, lahko tudi računajo pri gradnji mreže, partnerskem povezovanju blagovnih znamk ipd. Seveda tudi največji zavarovalničarji ugotavljajo: podjetje, ki hoče ostati konkurenčno, mora biti inovativno, očitno pa se potrebujeta oba podjetniška svetova. V Triglavu pravijo: »Zavedamo se, da je svet start-upov močan in hiter, a je za njegov razvoj velikokrat pomembno tudi sodelovanje z že uveljavljenimi igralci.«

Od telematskega Drajva do navidezno resničnih skokov v Planici

V Triglavu navajajo kot primer njihovega vstopanja v ta inovativni svet brezplačno mobilno aplikacijo Drajv, ki temelji na tehnološki rešitvi telematike, ki jo nekatere zavarovalnice v tujini že uspešno uporabljajo pri spremljanju, spodbujanju in nagrajevanju varnega ravnanja voznikov.« Drajv so v Triglavu kot prvi v Sloveniji in regiji Adria razvili in ponudili lani. Poleg tega pri Triglavu med nove rešitve štejejo tudi opozorilni sistem COPS@road, s katerim so opremili dvanajst nevarnih cestnih odsekov. Gre pa za inovativen sistem aktivne signalizacije, ki je rezultat razvoja podjetja ASK Korun, sodelovanja Triglava in občin; kot aktivni opozorilni sistem ne nadomešča semaforjev, ob zbrani vožnji in pravilni rabi pomaga zmanjševati število prometnih nesreč na nevarnih odsekih. V zagonskih podjetjih NERVteh (ta se je te dni predstavil investitorjem v sklopu Demo dneva v ABC Pospeševalniku v BTC) so razvili napredni simulator vožnje po ledu, snegu, asfaltu, skratka, najsodobnejšo interaktivno platformo, v kateri simulirajo sile, ki delujejo na voznika med vožnjo v omenjenih razmerah. Triglav je podprl razvoj tega simulatorja, ki bo najprej izobraževalno-demonstrativen. Tudi simulacija skokov v virtualni resničnosti je inovativna rešitev v svetovnem merilu, ocenjujejo v Triglavu, potem ko so lani konec sezone svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici 2015 omogočili s pomočjo očal Oculus Rift doživetje izkušnje skoka na Planici. Ta projekt so predstavili skupaj s podjetjem Art Rebel 9 in Pristop, sami pa so si z njim, tako menijo, utrdili položaj vodilnega podjetja, ki stopa v korak s časom.

NLB inovativni center

NLB Center inovativnega podjetništva je nastajal že lani. V NLB pravijo, da je sama ideja centra nastala na podlagi njihovih zaznav potreb strank, ki »banke niso videle samo kot finančno institucijo na bančnem trgu, ampak tudi partnerja, ki bi omogočal povezovanje, mreženje ter ponujal podjetniško izobraževanje in svetovanje.« NLB inovativni center temelji na treh temeljnih stebrih: je prostor (»co-meeting«), je organizator, bo pa tudi ponudbeni steber; ne le klasični, ampak tudi alternativni vir financiranja. V tem inovativnem centru NLB ponujajo inovativno delovno, podjetniško okolje, je tudi prostor tako za delavnice kakor za poslovne konference ..., v njem deluje celo partnerska e-VEM.NLB: »Naš glavni cilj je gradnja podjetniške skupnosti, kjer bodo sodelujoči lahko izmenjali znanje, spoznavali primere dobrih praks ter se medsebojno povezovali. Z drugim stebrom organizirajo različne delavnice, svetovanja, v tem smislu sodelujejo z Obrtno zbornico Slovenije, Univerzo v Ljubljani.

Kmalu NLB Basic

Kmalu naj bi v naši največji banki ponudili tudi nove rešitve za zagonska podjetja in druge podjetniške začetnike. V NLB so povedali: »V prvi polovici leta 2016 bomo vsem začetnikom, zagonskim podjetjem, ponudili tudi izobraževalno-mentorski program NLB Basic, z močno strokovno podjetniško ekipo, ki bo podjetnikom z začetka podjetniške življenjske krivulje lahko pomagala pri njihovih prvih korakih.« V tretjem ponudbenem stebru imajo ponudbo klasičnih finančnih produktov, napovedujejo pa tudi alternativne vire financiranja. Zadnje, pojasnjujejo v NLB, »pomeni možnost lastniškega financiranja (za zdaj omejene možnosti neposredne udeležbe banke v tej vrsti financiranja), govorimo pa lahko o pripravi kluba investitorjev, pri čemer pa ni nujno, da prihajajo le s finančnega področja. Že zdaj sodelujemo v partnerskem projektu, ki temelji na ponudbi finančnega inštrumenta množičnega financiranja.

Triglav in pospeševalnik ABC

Triglav je med velikimi partnerji pospeševalnika ABC v BTC v Ljubljani. Tudi zanje predstavlja to partnerstvo poslovno priložnost, hkrati pa je »to eden od načinov spodbujanja inovacij in razvoja podjetniškega okolja v Sloveniji. O tem, kako visok je bil njihov vložek, ne govorijo. Znano je, da se predsednik uprave BTC Jože Mermal rad pohvali: BTC je v Pospeševalnik ABC vložil 700.000 evrov. Kakorkoli, zanimivo je, kaj denimo partner, kot je Triglav, od te svoje prisotnosti v pospeševalniku pričakuje. V Triglavu pravijo: »Partnerstvo nam omogoča sooblikovanje in dostop do potencialno zanimivih novih znanj in rešitev, ki jih je mogoče uvesti tudi v naše poslovanje.« Napredne, inovativne rešitve iz takega okolja, v katerem delujejo zagonska podjetja so lahko tudi za Triglav številne, saj lahko gre za zavarovalniške produkte, razvoj trženjskih pristopov, povezovanje drugih z dejavnostjo zavarovalnice.