Tudi igrače lahko dodate v naložbeni portfelj

Vroča delnica: Hasbro uspešno zvišuje prihodke z investicijami, s katerimi spodbuja povpraševanje po inovativnih izdelkih.

Objavljeno
21. oktober 2016 19.32
infografika
Tina Orzan, Alta Invest
Tina Orzan, Alta Invest

Podjetje Hasbro je bilo ustanovljeno leta 1923 in je proizvajalec igrač, iger, interaktivne programske opreme za učenje in igro ter izdelkov za novorojenčke. Poleg lastnih blagovnih znamk, kot so, na primer My Little Pony, Play-Doh, Transformers in tudi Monopoly, pravzaprav zanimivo vstopno točko otrok v svet ekonomije, podjetje ponuja tudi igrače, za katere ima licence poslovnih partnerjev.

Med njimi so najbolj znane Star Wars, Spider-Man ter Disneyjeva Princess in Frozen. Glavne konkurenčne prednosti, ki skupaj pripomorejo k dobremu poslovanju podjetja, so mednarodna prepoznavnost njegovih produktov, širok nabor blagovnih znamk, številna partnerstva in nenehne inovacije.

V zadnjih letih Hasbro uspešno zvišuje svoje prihodke na račun nenehnih investicij, s katerimi se osredotoča na spodbujanje povpraševanja po svojih inovativnih izdelkih. Menedžment se pri tem zaveda, da je za prodajo podjetja ključno, da ustvari dobro zgodbo in jim to posledično pomeni tudi največji izziv.

Konkurenca znotraj industrije, v kateri Hasbro deluje, je sicer velika, vendar je podjetje nenehno na preži za inovacijami in uspešnimi zgodbami. Pridobitev strateškega partnerstva z Disneyjem, ki Hasbru omogoča proizvodnjo igrač in iger na temo nekaterih njegovih risanih in filmskih junakov, je bilo za podjetje seveda velika zmaga, na račun katere lahko pričakujemo številne koristi tudi v prihodnosti.

Popularnost risanke, v produkciji katerih je Disney pravi mojster, namreč močno vpliva na prodajo z njo povezanih igrač. Kljub cikličnosti panoge kombinacija lastnih blagovnih znamk in licenčnih partnerstev podjetju omogoča relativno stabilne prihodke od prodaje. Seveda k temu pomaga tudi drugačno ravnanje potrošnikov do nakupa izdelkov za svoje otroke, kar omogoča boljšo maržnost. To potrjujejo tudi zadnji rezultati poslovanja, ki so presegli pričakovanja analitikov. Prihodki so v tretjem četrtletju letos zabeležili 14-odstotno rast, čisti dobiček pa kar 24-odstotno rast.

Pri tem je treba še dodati, da najmočnejše četrtletje za Hasbro šele prihaja, saj zaradi prazničnih nakupov podjetje največje rasti zabeleži v zadnjem četrtletju leta. Treba je omeniti, da se je prodaja v zadnjih desetih letih močno zvišala, in sicer s treh milijard dolarjev leta 2005 na 4,9 milijarde dolarjev v zadnjih dveh mesecih, čisti dobiček pa se je v istem obdobju povečal s 196 milijonov dolarjev na 532 milijonov dolarjev.

Delnica podjetja Hasbro je z multiplikatorjem dobička 19,5 sicer vrednotena pod povprečjem v panogi, pri čemer ima podjetje nadpovprečno 11-odstotno neto maržo ter nadpovprečno 31,2-odstotno donosnost kapitala. Hkrati podjetje že od leta 1977 plačuje dividendo, ki jo konstantno povečuje od leta 2010, dividendna donosnost pa znaša kar 2,4 odstotka in je prav tako nad povprečjem v panogi.