Tudi Suzuki je v težavah zaradi »nepravilnih« meritev

Presečišče: Goljufali so pri statistiki porabe goriva, zato vodilni odhajajo.

Objavljeno
10. junij 2016 18.02
SUZUKI MOTOR-COMPLIANCE/BRIEFING
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Eden najuspešnejših japonskih proizvajalcev avtomobilov in motornih koles se je prejšnji mesec zapletel v škandal, povezan z neustreznim zbiranjem podatkov o porabi goriva pri nekaterih modelih vozil. Zaradi neupoštevanja določil japonske zakonodaje pri opravljanju meritev bodo s svojih položajev odstopili nekateri vodilni delavci v družbi.

Japonsko družbo Suzuki, ki se je sprva ukvarjala z izdelavo tkalnih strojev, je leta 1907 ustanovil Mičio Suzuki. V tridesetih letih prejšnjega stoletja je družba začela izdelovati svoje prve avtomobile, v prvih desetletjih po drugi svetovni vojni pa se je specializirala za proizvodnjo motornih koles.

Družba Suzuki se je do konca dvajsetega stoletja uveljavila kot ena najuspešnejših proizvajalk avtomobilov in motornih koles na svetu ter velja za četrtega največjega japonskega proizvajalca avtomobilov in motornih koles. Suzuki je lani ustvaril 25 milijard dolarjev prihodkov od prodaje, zaposluje več kakor 45.000 ljudi po vsem svetu ter upravlja več deset tovarn v triindvajsetih državah.

Prejšnji mesec je v družbi izbruhnil škandal, potem ko so pri Suzukiju priznali, da pri zbiranju podatkov o porabi goriva pri nekaterih vozilih niso upoštevali določil japonske zakonodaje, zato so kupcem predstavljali napačne podatke o porabi goriva.

Pri meritvah niso uporabljali primernih metod za preverjanje porabe goriva pri nekaterih avtomobilskih modelih, izdelanih po letu 2010. Izvršni direktor družbe Osamu Suzuki, ki je vodil družbo skoraj štiri desetletja, bo zaradi škandala odstopil s svojega položaja, japonska družba pa je obljubila, da bo letos zmanjšala plače vodilnih delavcev in omejila višino denarnih nagrad zanje za letošnje leto.

Odgovornost za neustrezne meritve porabe goriva je prevzel tudi namestnik predsednika uprave in tehnični direktor Osamu Honda, ki prav tako namerava kmalu odstopiti. Honda je vodil oddelek za raziskave in razvoj, ki je bil pristojen za omenjene meritve, po mnenju Osamuja Suzukija pa delo v tem oddelku ni bilo dovolj pregledno, zato so se v njem začele dogajati nepravilnosti. V družbi zdaj obljubljajo, da bodo izboljšali usposabljanje inženirjev v oddelku za raziskave in razvoj ter okrepili nadzor nad njihovim delom, da bo družba v prihodnje opravljala vse meritve in preizkuse skladno z japonsko zakonodajo.

Novi izvršni direktor družbe Suzuki bo postal eden od sedanjih članov uprave, izbrali ga bodo konec junija po koncu letne skupščine delničarjev.