Turistično sezono 2016 pričakujejo na Hrvaškem z optimizmom

Vroča delnica: Teroristična in begunska kriza na vzhodu in jugu Sredozemlja pomeni dober obet za turizem na Hrvaškem.

Objavljeno
01. april 2016 17.59
Izidor Jerman, Alpen Invest
Izidor Jerman, Alpen Invest

V časih, ko so razmere na Bližnjem vzhodu izredno napete, je varnost pri izboru turistične destinacije v očeh posameznika še kako pomembna. Čas poletnih počitnic je čedalje bližji in begunska kriza ter teroristični napadi sta nedvomno dva pomembna dejavnika pri odločitvi, kje si rezervirati zaslužen letni dopust.

Na Mediteranu imajo potrošniki na izbiro špansko in francosko riviero, italijansko morje vključno z njihovimi največjimi otoki, Grčijo, Turčijo, destinacije na mediteranskem delu arabskega sveta in nam najbližjo jadransko obalo. Zaradi begunske krize in groženj terorističnih napadov bodo predvidoma največ izgube v prihajajoči poletni sezoni utrpele Turčija, Egipt in celinski del Grčije.

Upad gostov na omenjenih trgih bodo nadomestili drugi trgi in eden izmed potencialnih zmagovalcev v bitki za omenjene goste bo nedvomno tudi Hrvaška.

Največja turistična skupina na hrvaškem je Valamar Riviera. Skupina, kot jo poznamo v današnji obliki, je nastala leta 2014, ko sta se družbi Valamar Grupa in Valamar Adria Holding združili z družbo Riviera Adria. Po uspešni združitvi je v letu 2015 skupina izvedla prvi večji prevzem, ko je uspešno prevzela družbo Hoteli Baška in prvo večjo investicijo v višini 33 milijonov evrov z izgradnjo Valamar Isabela Island Resort.

Ob koncu leta 2015 zmogljivosti skupine predstavljajo okrog 10 odstotkov vseh registriranih turističnih kapacitet na Hrvaškem. Skupina je prisotna na treh najpomembnejših lokacijah in sicer v Istri (Poreč, Rabac), Kvarnerju (Krk) in Dubrovniku, kjer v 30 hotelih in resortih ter 13 kampih razpolaga z 18.000 enotami in skupno kapaciteto 48.000 gostov na dan.

Kampi predstavljajo 56 odstotkov vseh zmogljivosti, hoteli srednjega razreda (dve in tri zvezdice) predstavljajo 26 odstotkov vseh kapacitet, medtem ko hoteli najvišjega razreda (štiri in pet zvezdic) predstavljajo 18 odstotkov skupnih kapacitet. Pri prihodkih so deleži obrnjeni, saj k skupnim prihodkom, ki ne vključujejo izvenpenzionske ponudbe, največji delež (47 odstotkov) prispevajo hoteli najvišjega razreda. Hoteli srednjega razreda prispevajo 32 odstotkov vseh prihodkov, medtem ko je delež prihodkov, ki jih prispevajo kampi 21 odstotkov.

Leto 2015 je bilo za hrvaški turizem rekordno in temu trendu so sledili tudi poslovni rezultati skupine Valamar Riviera. Celotni prihodki skupine v višini 175 milijonov evrov so se v primerjavi z letom 2014 povečali za 19,3 odstotka. T. i. penzionski prihodki so se povečali za 16,5 odstotka na 137 milijonov evrov.

Skupina je realizirala kosmati donos (EBITDA) v višini 58 milijonov evrov in je ustvarila za 14 milijonov evrov čistega dobička. V primerjavi s prejšnjim letom so v skupini skoraj podvojili dobičkonosnost, ki je v letu 2015 znašala 8,1 odstotka. Same rasti prihodkov zaradi prevzemov in odprtju novih zmogljivosti niso povsem primerljive s preteklim obdobjem, tako je potrebno primerjati primerljive podatke. Na tej osnovi so v skupini leta 2015 povečali prihodek na prodano enoto za 6,9 odstotka, kar je glavni vzrok za podvojitev čistega dobička.

Kot je omenjeno v uvodu, se za hrvaški turizem pričakuje, da bo leto 2016 ponovno rekordno in po prvih neuradnih informacijah naj bi bile rezervacije za poletno sezono krepko nad pričakovanji. Ker je Valamar Riviera največje turistično podjetje v regiji, lahko pričakujemo, da bodo v letu 2016 poslovali še uspešneje kot leto prej, predvsem na račun rasti nočitev in povišanja cen.

Podsklad Alpen.SI ima v portfelju delež v podjetju Valamar Riviera