Nekoč ljubljenec med vlagatelji je v dobrem letu dni izgubil skoraj dve tretjini vrednosti na borzi in danes, vreden slabih 13 milijard dolarjev, med mnogimi ne zbuja več zaupanja v uspešno poslovno prihodnost. Še pred nekaj leti je bilo povsem drugače.
Twitter je bil kmalu po ustanovitvi leta 2006 prepoznan kot glavni konkurent Facebooka, velikega brata med družbenimi omrežji. Njegova prednost naj bi se skrivala predvsem v tesni povezanosti s pametnimi telefoni, katerih trg cveti še danes. Analitiki so tako napovedovali, da bi lahko Twitter presegel Facebook tako po številu uporabnikov kot tudi oglaševalskih dolarjev. Dick Costolo, izvršni direktor Twitterja med letoma 2010 in 2015, je obljubljal celo, da bodo čivki medijev, zvezdnikov in običajnih uporabnikov kmalu privabljali največje dnevno občinstvo na svetu. Toda Facebook ima danes okoli 1,7 milijarde aktivnih mesečnih uporabnikov, Twitter pa komaj več kot 300 milijonov.
Kako daleč od nekdanjih pričakovanj je trenutno poslovanje Twitterja, dokazuje dejstvo, da je bil kot največji dosežek drugega letošnjega četrtletja predstavljeno prav povečanje števila aktivnih uporabnikov. Namesto za pričakovana dva milijona se je skupno število povečalo za tri na 313 milijonov. Preostali rezultati niso tako spodbudni. Izguba v drugem četrtletju se je znižala za približno četrtino na letni ravni, a je znašala še vedno visokih 107 milijonov dolarjev.
Twitter tako od leta 2010 ni posloval z dobičkom, izgube v zadnjih treh letih pa so vselej presegle pol milijarde dolarjev (lani 521 milijonov dolarjev). Vlagatelji so bili razočarani tudi nad prihodki. V drugem četrtletju so dosegli samo 602 milijona dolarjev, pet manj od napovedi analitikov. Še bolj bo zastriglo med pričakovanji in realnostjo v tretjem četrtletju, ko se bodo prihodki po oceni menedžmenta gibali od 590 do 610 milijonov dolarjev, torej med 91 in 71 milijoni niže od predvidevanj analitikov z Wall Streeta. Še posebej pri tem zbuja skrb trend upadanja rasti oglaševalskih prihodkov. Če so ti še v prvih dveh četrtletjih leta 2014 na letni ravni rasli več kot 125-odstotno, se je rast v drugem četrtletju umirila na vsega 18 odstotkov.
Vrednost delnic Twitterja je takoj po objavi poslovnih rezultatov padla za skoraj 11 odstotkov. S tem so se tudi uradno končali »medeni tedni« po Microsoftovem 26-milijardnem prevzemu družbenega omrežja za poslovneže in zaposlene LinkedIn, med katerimi so delnice Twitterja v pričakovanju prihoda kakšnega rešitelja podobnega kalibra zrasle za kar 30 odstotkov.
Apple s padcem dobička,
V tretjem četrtletju poslovnega leta, ki se je končalo 25. junija, je tako ameriški tehnološki velikan utrpel kar 27-odstotno znižanje čistega dobička in skoraj 15-odstotno krčenje prihodkov, kar je posledica padanja marž in nižje prodaje pametnih telefonov iPhone. Absolutne številke so kljub temu impresivne. Prihodki so dosegli 49,2 milijarde dolarjev, čisti dobiček pa nekaj več kot 7,8 milijarde dolarjev – približno trikrat toliko, kot so lani pridelale neto čistega dobička vse slovenske družbe.