Unilever nadaljuje brez Kraft Heinza

Presečišče: Po zavrnitvi prevzema je napočil čas za prestrukturiranje.

Objavljeno
24. marec 2017 17.10
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Nizozemsko-britansko živilsko podjetje, eno največjih v svoji panogi, namerava po poročanju medijev zbrati šest milijard funtov s prodajo nekaterih svojih blagovnih znamk.

Nizozemsko-britansko podjetje Unilever je nastalo leta 1929 z združitvijo nizozemskega proizvajalca margarin Margarine Unie in britanskega podjetja Lever Brothers, ki je izdelovalo mila. Vodstvi podjetij sta se za združitev odločili predvsem zato, ker sta skupaj lahko ceneje uvažali večje količine palmovega olja, glavne surovine za izdelavo margarine in mila.

Združeno podjetje s sedežema v Rotterdamu in Londonu je hitro širilo svojo ponudbo in se do konca dvajsetega stoletja razvilo v eno največjih živilskih podjetij na svetu, izdelki njegovih blagovnih znamk so zdaj na voljo v okoli 190 državah sveta.

Unilever proizvaja živila, pijače, čistilna sredstva in izdelke za osebno nego ter je lastnik več kot 400 blagovnih znamk, na primer Knorra, Hellman'sa, Rame, Liptona, Dova in drugih. Unileverjeve tovarne so na vseh svetovnih celinah, središča za raziskave in razvoj podjetja Unilever delujejo v Veliki Britaniji, na Nizozemskem, Kitajskem, v Indiji in Združenih državah Amerike.

Lani je podjetje, ki zaposluje 168.000 ljudi, ustvarilo 52,71 milijarde evrov prihodkov in imelo 5,57 milijarde evrov dobička. V zadnjem času v podjetju razmišljajo predvsem o prevzemu srednje velikih podjetij, poleg tega poskušajo agresivno zniževati stroške poslovanja.

Pred mesecem dni je ameriška živilska družba Kraft Heinz, ki je precej manjša od Unileverja, ponudila 143 milijard dolarjev za prevzem Unileverja, vodstvo nizozemsko-britanskega podjetja je ponudbo zavrnilo, češ da ponudba podcenjuje resnično vrednost podjetja. Ponudba je bila za mnoge presenetljiva, in če bi se uresničila, bi šlo za največjo združitev v tej panogi, zato nekaterim delničarjem ni bilo všeč, da je vodstvo tako odločno zavrnilo ponudbo.

Nekateri britanski mediji so pred tednom dni poročali, da namerava Unilever zbrati šest milijard funtov s prodajo nekaterih svojih manj uspešnih živilskih blagovnih znamk in se tako odzvati na kritike tistih delničarjev, ki pričakujejo večja izplačila lastnikom delnic. V Unileverju še niso komentirali objav v medijih, ki poročajo, da bo Unilever verjetno prodal margarino Flora in maslo Stork, s prodajnimi ponudbami pa se menda že ukvarjajo investicijske družbe Bain Capital, CVC Capital Partners in Clayton, Dubilier & Rice.