Večji vojaški proračun pomeni dobre posle za nekatera podjetja

Vroča delnica: General Dynamics je dobro »umeščen« v vojaška naročila, poleg tega je tudi donosnejši od tekmecev

Objavljeno
24. februar 2017 18.48
infografika
Aleš Grbić, KBM Infond
Aleš Grbić, KBM Infond
General Dynamics je proizvajalec podmornic, bojnih vozil, informacijskih tehnoloških sistemov, namenjenih obrambi, ter poslovnih letal. Na prej omenjenih segmentih so leta 2016 ustvarili 25, 18, 30 oziroma 27 odstotkov prodaje. Malo manj kot 60 odstotkov svojih prihodkov ustvarijo z naročili ameriške vlade.

Pozitivna novica za GD in druga podjetja na področju obrambe je, da bo ameriška vlada po skoraj desetletju zniževanja obrambnih izdatkov te precej povišala. GD je zelo dobro umeščen med podjetji s področja obrambe. V uporabi je 4000 njihovih tankov Abrams z življenjsko dobo do leta 2050. Do takrat bodo morali poskrbeti za njihovo vzdrževanje in dobavo rezervnih delov. Segment podmornic do konca desetletja tudi čakajo precej boljši časi, saj program Ohio predvideva zamenjavo obstoječih, ki jih ima ameriška vojaška mornarica. Znotraj segmenta informacijskih tehnoloških sistemov, namenjenih obrambi, ponujajo izdelke in storitve, namenjene obveščevalni dejavnosti, spletni varnosti in informacijsko tehnologijo za državne kupce. Zanimivo je, da GD uspeva kljub močni konkurenci na trgu še vedno zviševati marže.

Zelo verjetno bo povpraševanje po poslovnih letalih še vedno majhno. Na tem segmentu ima GD skoraj 30-odstotni tržni delež. Za vzdrževanje lahko GD pričakuje visoke ponavljajoče se prihodke, saj je v »zraku« dva tisoč njihovih letal. Pozitivna je tudi predpostavka, da je trg poslovnih letal leta 2016 dosegel dno. Na podlagi rezultatov za leto 2016 in napovedi uprave za 2017 lahko upravičeno pričakujemo, da bo podjetje ohranilo najvišje marže med konkurenti v segmentu poslovnih letal, še posebno s prehodom na nova modela poslovnih letal.

Stabilnost in tehnološko znanje omogočajo GD, da skoraj trajno dosega donos na investiran kapital, ki presega njihove stroške kapitala. V obdobju 2007–2016 so dosegli povprečni 16,6-odstotni donos na investirani kapital. V istem obdobju je ameriško obrambno ministrstvo znižalo izdatke za obrambo za kar 25 odstotkov, trg poslovnih letal pa se je skoraj za polovico zmanjšal. Podlaga za tako visok donos na investirani kapital so njihove konkurenčne prednosti. Izhajajo iz neopredmetenih sredstev (intelektualne lastnine, kot so patenti, blagovne znamke, pravice, procesi), ekonomije obsega in visokih stroškov zamenjave. Leta 2016 je GD dosegel 19,3-odstotni prilagojen donos na investirani kapital – konkurenca le 11,6 odstotka. Njihova marža EBITDA je znašala 19,8 odstotka, kar je za 210 bazičnih točk več od konkurence, medtem ko so imeli maržo iz poslovanja 13,7 odstotka in s tem presegli konkurenco za 430 bazičnih točk. Njihove bilance so zdrave, saj celotni dolg GD znaša le 80 odstotkov EBITDA, pri konkurenci pa kar 3,5-kratnik EBITDA.

V prihodnje lahko pričakujemo, da bo podjetje še dodatno okrepilo svoj konkurenčen položaj na področju bojnih vozil, pomorskih plovil ter v svojem zračnem programu. Njihova uprava je osredotočena na učinkovitost poslovanja in ne lovi brezglavo tržnega deleža.