Z Renaultom do novih zmag

Vroča delnica: manj povpraševanja po avtomobilih srednjega cenovnega razreda. Ključni Renaultovi trgi v krizi.

Objavljeno
30. oktober 2014 15.10
Izidor Jerman, upravljavec, Alpen Invest
Izidor Jerman, upravljavec, Alpen Invest
Pred dvema tednoma sem na istem mestu omenil, da korekcija na delniških trgih ne bo trajala dolgo, ker ni bilo temeljnih predpostavk za začetek medvedjega trenda. Nekateri trgi so zdaj že blizu ravni pred začetkom »mini« korekcije. V tej korekciji so nekatere panoge doživele večje padce od drugih in ena izmed njih je bila vsekakor avtomobilska industrija. Izmed avtomobilskih proizvajalcev je največji padec utrpela delnica podjetja Renault SA (RNO FP), ki je v obdobju od konca julija izgubila več kot 15 odstotkov vrednosti.

Glavni trgi skupine Renault so države zahodne Evrope, kjer skupina ustvari 58 odstotkov celotnih prihodkov (Francija 24 odstotkov). Poleg Francije so največji posamezni trgi Italija, Španija in Nemčija. Na vzhodnoevropskih trgih in v Rusiji skupina ustvari 18 odstotkov prihodkov, v Južni Ameriki 15 ter na azijskih trgih devet odstotkov. Iz geografske strukture prodaje je razvidno, da so bili glavni trgi skupine v zadnjih letih na tako ali drugače v ekonomski krizi. Najbolj se je kriza poznala na ključnih trgih, kot so Španija, Italija, Francija, Brazilija in Rusija. Dodatno pa je vrednost delnice zamajala še kriza v Rusiji, ki je zaradi sankcij po nekaterih kazalnikih spet v recesiji.

Ker skupina ni prisotna na trgih severne Amerike in na Kitajskem (dva trga, ki sta v zadnjih letih precej povečala prodajo avtomobilov) tudi rast prodaje v zadnjih letih ni bila izrazita oziroma je obstala na ravni iz leta 2004. Na globalni ravni se je prodaja novih avtomobilov od leta 2004 do zdaj kumulativno povečala za slabih pet odstotkov, tako da je tudi stopnja rasti prodaje skupine Renault povsem v skladu z globalnimi trendi. Skupina je na letni ravni ustvarila slabih 41 milijard evrov prihodkov in 700 milijonov evrov čistega dobička. Kot rečeno, je bila prodaja v zadnjih desetih letih skoraj nespremenjena, medtem ko je dobiček v tem času znašal od 3,5 milijarde evrov dobička (v 2010) do tri milijarde evrov izgube (2009). Lani je skupina prodala 2,6 milijona avtomobilov, od tega pod blagovno znamko Renault 2,1 milijona, Dacia 0,4 milijona in Renault Samsung Motors slabih 0,1 milijona. Najhitreje rastoča znamka je Dacia, ki spada v nižji cenovni razred.

V nasprotju z nekaterimi drugimi proizvajalci, ki so prisotni predvsem na trgu višjega cenovnega razreda, je skupina Renault prisotna izključno na trgih srednjega in nižjega cenovnega razreda, ki je v letih gospodarske krize doživel največji upad. Če primerjamo trg danes, ugotovimo, da je prodaja avtomobilov komaj na začetku okrevanja, saj je registracija novih avtomobilov več kot deset odstotkov nižja kot pred krizo (2006–2008). Manjša prodaja avtomobilov je predvsem posledica manjšega povpraševanja po srednjem cenovnem razredu in na zgoraj omenjenih trgih. To so ključni trgi skupine Renault, ki je bila za ohranjanje tržnega deleža primorana kupcem ponujati dodatne popuste. To se je na koncu izražalo v nižjih profitnih maržah.

V prihodnjih letih se pričakuje, da bodo ključni trgi skupine okrevali (monetarne spodbude centralnih bank), zato se bo tudi prodaja avtomobilov na teh trgih povečala, kar naj bi bila za Renault prednost pred konkurenco. Za prihodnje leto skupina pričakuje petodstotno povečanje prodaje in čisti dobiček, ki bo za 2,5-krat večji kot leta 2013. Na teh predpostavkah tudi večina analitikov priporoča nakup delnic skupine Renault.

Podsklad Alpen.Developed ima v portfelju delež v podjetju Renault SA.