Brez denarja novih cest ne bo

Minister Gašperšič: Evropskega denarja za nekoridorske neželezniške projekte bo manj.

Objavljeno
14. september 2015 16.40
Obvoznica Škofja Loka, trenutno najzahtevnejša investicija na področju državnih cest, bo nadomestila odsek obstoječe regionalne ceste, ki sedaj poteka skozi staro mestno jedro Škofje Loke. Dolžina obvoznice je 3.932 metrov, od tega bo 705 metrov
A. S., gospodarstvo
A. S., gospodarstvo

Ljubljana − Na inventurni konferenci za novinarje je infrastrukturni minister Peter Gašperšič največ časa resda namenil novi progi med Koprom in Divačo, ki ostaja prednostna naloga te vlade, a se je očitno ne bo lotila še tako kmalu, ker pač ni proračunskega denarja. Če pa bi imeli denar, bi gradnjo lahko začeli že v začetku prihodnjega leta, po pridobitvi vseh gradbenih dovoljenj.

Pomanjkanje denarja bo velika tema tudi v prihodnosti. Evropska finančna perspektiva 2007−2013 se zaključuje, v njej je bilo v javno železniško infrastrukturo vloženih 2,1 milijarde evrov, četrtina te vsote samo letos.

Precej denarja je šlo tudi v ceste − in to ne samo v avtoceste, nekaj tudi v državne ceste. Štiri projekte na IV. razvojni osi bo minister Gašperšič predstavljal še danes popoldne v Gorenji vasi v Poljanski dolini, in sicer tamkajšnjo obvoznico, po kateri teče promet že od junija, pa škofjeloško (poljansko) obvoznico ter odseke tako imenovane Keltike od Želina mimo Dolenje Trebuše do Bače pri Modreju.

Žal evropskega denarja za podobne potrebne cestne novogradnje (a tudi železniške proge zunaj koridorjev) v tekoči finančni perspektivi 2014−2020 ne bo. Naštevanje, kaj bi bilo treba zgraditi, pa bi bilo dolgotrajno; slišali smo o obvoznicah (blejski, murskosoboški, škofjeloški, selški ...) pa o cestah na razvojnih oseh (na primer Hotavlje−Cerkno).

Zato infrastrukturno in finančno ministrstvo menda iščeta poti do novih, stalnih virov za ceste in proge (najbolj znan je bencinski evrostotin). Sedanje med ceste in tire razdeljeno nadomestilo za uporabo cest, to je cestnina, plačana ob registraciji vozil, niti približno ne zadošča. Niti za redno in investicijsko vzdrževanje ne.

Minister Peter Gašperšič je tako spet ponovil, da bi za izboljšanje razmer na državnih cestah, kjer so štirje od petih kilometrov šesttisočkilometrskega omrežja v zelo slabem stanju, v prihodnji šestletki potrebovali vsako leto 200 milijonov evrov. In potem bi bil v slabem stanju samo vsak drugi kilometer. Za nekoridorsko javno železniško infrastrukturo pa bi brez novogradenj potrebovali še sto milijonov na leto.

                                                          * * *
Še nekaj ministrovih navedkov:

* Skrbijo naj podatki o prometni varnosti. Čeprav je agencija že doslej dobro delala, na ministrstvu pripravljajo številne ukrepe za večjo varnost.

* Za integracijo javnega potniškega prometa je pogodba podpisana, informacijski portal za potnike z vsemi voznimi redi vlakov in avtobusov, vključno z ljubljanskim mestnim potniškim prometom, je zaživel.

* Energetska sanacija javnih objektov poteka.

* Do 1. septembra je bilo izdanih več kot 22.000 energetskih izkaznic.

* Prometna strategija je bila sprejeta, njena izpeljava oziroma operativni program se pripravlja, tako da bomo potem jasno vedeli, kaj bi morali narediti (če bi imeli denar, zlobna opomba avtorja).

* Kočevska proga naj bi bila posodobljena v dveh letih.