Dars povzročil Revozu za 700.000 evrov škode

Avtoprevozniki so ogorčeni, na Darsu trdijo, da je bila odločitev o zapori avtocest in mejnih prehodov pravilna.

Objavljeno
05. februar 2015 21.08
Dars izloča iz prometa
 Bojan Rajšek, A. S., U. Č.
Bojan Rajšek, A. S., U. Č.

Ljubljana – Medtem ko Dars vztraja, da je bila njihova odločitev o zapori mejnih prehodov pravilna, so slovenski avtoprevozniki ogorčeni. Predsednik sekcije avtoprevoznikov pri Obrtni zbornici Slovenije Andrej Klobasa svojim stanovskih kolegom svetuje, naj od Darsa zahtevajo povračilo 600 evrov zaradi čakanja pred zaprtimi mejami.

Med podjetji, ki so imela zaradi prepovedi prometa za tovorna vozila na avtocestah in zaprtih mejnih prehodov s Hrvaško danes največ težav, je novomeški Revoz, kjer ocenjujejo, da jim je prekinjena dobava povzročila za 700.000 evrov škode. Član uprave Franci Bratkovič je povedal, da Revozu dobavitelji zagotavljajo dele po načelu sinhrone preskrbe, zato so imeli zaradi Darsovega zaprtja meje s Hrvaško hude težave. Čeprav je bila avtocesta v obe smeri ves čas povsem prevozna, so na njej tovorni promet sprostili šele nekaj pred 16. uro, kar pa novomeškemu podjetju ni pomagalo kaj dosti. Zaradi pomanjkanja delov so namreč danes morali ustaviti proizvodnjo in vse tri današnje izmene, kar je precejšnja motnja v delovanju in velik strošek. V Revozu po besedah Bratkoviča sicer pozdravljajo preventivne ukrepe ob napovedanih ekstremnih vremenskih razmerah, vendar so bili tokrat preuranjeni: »Če bi ukrep začel veljati nekaj ur pozneje, bi se lahko izognili številnim težavam in predvsem veliki škodi.«

Dars: Odločitev za zaporo je bila pravilna

Na Darsu pojasnjujejo, da so iz Revoza dobili podatke o tovornjakih, ki so bili iz Hrvaške namenjeni v novomeške tovarne, tako da so jih lahko spustili na pot že prej in tako delovni proces v Revozu ni bil preveč moten.

Po današnji jutranji zapori vseh avtocestnih mejnih prehodov in izvozov s počivališč je Dars promet postopoma sproščal, tako da je bilo celotno omrežje popoldne načeloma prevozno. Vodja Darsove tehnične službe Andrej Sever je popoldne ocenil, da je bila odločitev za jutranjo zaporo povsem pravilna. To so po njegovem mnenju dokazovala tudi polna počivališča – tovornjakov je bilo toliko, da so jih popoldne ustavljali pred Vrhniko. Sever priznava, da so bili pritiski prevoznikov, naj sprostijo promet, precejšnji. Mejo so odpirali tako, kot je bilo optimalno.

Burja prvič ovira na kraški avtocesti

Bolj kot sneg je včeraj začela promet ovirati burja. In to ne samo v Vipavski dolini, temveč prvič tudi na kraški avtocesti od Senožeč proti Sežani in mejnemu prehodu Fernetiči. Na tem odseku po Severjevih navedbah zaradi butrje še nikoli niso izločali vozil, ko je popoldne pihalo 140 kilometrov na uro je napovedal, da bo ob doseženih 160 do 170 kilometrih na uro treba tovornjake izločati zaradi burje.

Sever je že v eni od prejšnjih izjav poudaril, da so zapore potrebne tudi zaradi voznikov, ki so nespametni in ne razumejo, da je vožnja v snegu močno otežena. V večini primerov gre menda za tuje prevoznike z Vzhoda, ki jih je takrat, ko so že na cesti, tudi težko preverjati.

Pred popoldnevom, ko so mejo odprli Italijani – zaprli so jo že opolnoči – je nastala na Fernetičih dvajsetkilometrska kolona, ki se je le počasi krajšala.  Meja je bila še naprej namreč zaprta za tovornjake, namenjene v tržaško luko. Zaradi zapore z italijanske strani so bili za uvoz v Slovenijo do treh popoldne zaprti tudi prehodi z Madžarsko in Hrvaško, medtem ko je Dars Karavanke in Šentilj na meji z Avstrijo odprl že zjutraj, ko se je praktično sprostil tudi notranji promet.


Klobasa za zamenjavo vodstva Darsa

»Na avtocestah ni snežinke, oni so pa kar zaprli meje. Pa saj niso normalni,« je bil nad Darsovo odločitvijo ogorčen podpredsednik skupščine Obrtne zveze Slovenije (OZS) in predsednik sekcije avtoprevoznikov Andrej Klobasa. Za Delo je povedal, da imajo prevozniki Darsovega vodstva dovolj, saj se je danes znova izkazalo kot izrazito nesposobno. »Na Štajerskem takim pravimo vozeki. Zjutraj sem rekel Tomažu Knezu [predsednik uprave Darsa], naj odpre mejni prehod Šentilj in Karavke, saj bomo v nasprotnem primeru blokirali vso avtocesto. Očitno je zaleglo.« Pravi, da je danes prejel najmanj 500 telefonskih klicev avtoprevoznikov in vsakemu je svetoval, naj od Darsa zahteva povračilo 600 evrov zaradi čakanja pred zaprtimi mejami.

Klobasa upa, da bo vlada čimprej zamenjala Darsovo vodstvo, ki očitno ne zna pravilno oceniti položaja, saj bi moralo takoj, ko so videli, da snega ni, odpreti avtocestni križ za ves promet. »Kdo pa je Dars, da lahko ukazuje policiji. To je sramota, da niso spustili tovornjakov iz Hrvaške v državo. Za škodo, ki so jo povzročili Revozu in drugim podjetjem, morajo nositi posledice.«

Avstrijci avtocesat niso zaprli

Upravljavec avstrijskih avtocest Asfinag danes ni imel nobenih zapor za tovornjake. Dopoldne so izločali tovornjake pred mejo s Slovenijo na Pyrnski avtocesti pri kraju Vogau/Straß, vendar so izločanje prekinili, ko jih je Dars obvestil, da so odpravili zaporo za tovornjake na meji. Tudi za prihodnje dni nimajo napovedanih zapor za tovornjake, saj je napovedano zgolj blažje sneženje, precej manj obilno kot je kazalo pred tem.