Dobro leto za svetovno industrijo viličarjev

Prodaja viličarjev vedno sovpada s splošnimi gospodarskimi gibanji.

Objavljeno
18. september 2015 16.49
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo
V prihodnje bo na trgu z viličarji veliko sprememb. Te bodo temeljile na valu inovacij, ki jih pripravljajo proizvajalci viličarjev za učinkovitejšo uporabo viličarjev. Skladišča, v katerih delajo viličarji, bodo postala vse bolj avtomatizirana.

Čeprav številke s seznama dvajsetih največjih svetovnih izdelovalcev viličarjev leta 2014 kažejo, da se je skupna vrednost prodanih viličarjev zmanjšala za 3,5 odstotka, na kar so močno vplivali tudi trdnost dolarja in neugodna medvalutna razmerja, ki so v številnih primerih dobičke obrnile v izgubo, so v resnici številna podjetja pogosto količinsko prodajo povečala za dvomestno številko. To potrjujejo tudi podatki World Industrial Truck Statistics (WITS), saj se je število naročenih in dobavljenih viličarjev v svetu lani povečalo za skoraj osem odstotkov. Ta rast se v zadnjih letih nenehno povečuje od nizkih do vse večjih številk.

Brett Wood, predsednik združenja Industrije tovornih vozil (ITA), med katere sodijo tudi viličarji, in predsednik uprave družbe Toyota Material Handling North America, pravi, da je globalni trg z viličarji še vedno razmeroma robusten in dodaja: »To je delno izraz moči nekaterih gospodarstev, še posebno v Združenih državah Amerike. Prodaja viličarjev je vedno sovpadala in tako bo tudi v prihodnje s splošnimi gospodarskimi gibanji. Spodbudno je videti stabilno okrevanje panoge po obdobju recesije, ki se je začela leta 2009.«

Napovedi prevzemov, združevanj in partnerstev

Wood napoveduje tudi večjo konsolidacijo znotraj panoge, bodisi prek prevzemov, združitev ali partnerstva, kot v primeru, ko sta Mitsubishi Heavy Industries in Mitsubishi Nichiyu Forklift skupaj prevzela družbo UniCarriers, ki je nastal aprila 2013 z združitvijo družb TCM in Nissan Forklift. Istega leta sta se Mitsubishi Heavy Industries oziroma njena družba MCF (Mitsubishi Caterpillar Forklift) in Nippon Yusoki združila v Mitsubishi Nichiyu Forklift.

Lani večjih povezav ali združitev ni bilo, zato je tudi uvrstitev podjetij na lestvici dvajsetih največjih izdelovalcev viličarjev na svetu ostala relativno nespremenjena v primerjavi z letom pred tem. Vendar pa proizvajalci viličarjev z željo po raznovrstnejši ponudbi napovedujejo nadaljnjo širitev zmogljivosti in povečanje prihodkov tudi s prevzemi, povezavami, partnerstvi ali združitvami.

V zadnjem času sta bila takšna dva primera, ko je Kion maja letos pridobil enoto za avtomatizacijo skupine Egemin in Hyster-Yale specialista za gorivne celice Nuvera. Še pred tem je Linde MH (Material Handling) okrepil svojo dejavnost na področju robotskih industrijskih vozil s strateškim partnerstvom s podjetjem Balyo.

Vodilni še krepijo svoj položaj

Toyota Industries Corp. (TICO) je že nekaj let in tudi lani številka ena v svetu proizvajalcev viličarjev in tako bo gotovo ostalo tudi letos, saj zasledovalca, drugouvrščeni Kion Group in tretjeuvrščeni Jungheinrich zelo zaostajata. Poleg tega sta tako Kion Group kot Jungheinrich v nasprotju s Ticom lani dosegla manjšo prodajo kot leto pred tem. Letos se razlika lahko še poveča, saj je Tico septembra lani napovedal, letos pa izpeljal, prevzem tajvanske družbe Tailift, ki je med največjimi izdelovalci viličarjev na 15. oziroma 16. mestu. S tem prevzemom bi se letos prihodki Tica lahko povečali na osem milijard dolarjev.

Družba Tailift, ki zaposluje tisoč delavcev, deluje od leta 1973. Izdeluje električne viličarje in viličarje z notranjim izgorevanjem ter tudi orodja za industrijske stroje. Proizvodne zmogljivosti enote za izdelavo viličarjev je 28.000 viličarjev na leto. Imajo tudi močan lastni razvoj, usmerjeni pa so predvsem na razvijajoče se trge.

Sicer pa med prvimi desetimi največjimi izdelovalci viličarjev na svetu lani ni bilo nobenih sprememb. Za omenjenimi prvimi tremi so se zvrstili Hyster-Yale Materials Handling, Crown Equipment, Mitsubishi Nichiyu Forklift, UniCarriers Americas Corporation in Anhui Forklift Truck Group. Vse te družbe so imele milijardo in več dolarjev prihodkov. Deveti Hangcha Group in deseti Komatsu sta imela malo več kot 900 milijonov dolarjev prihodkov.

Vse več avtomatizacije

Več kot pol milijarde dolarjev prometa sta imela le še Clark Material Handling International (741 milijonov dolarjev) in Doosan Industrial Vehicle (638), vsi drugi pa manj. Sledijo Hyundai Heavy Industrie, Lonking Forklift, Combilift, Tailift, Hubtex in drugi. Zadnji trije med dvajsetimi največjimi izdelovalci viličarjev v svetu so imeli manj kot sto milijonov dolarjev prihodkov.

Za prihodnje v združenju ITA napovedujejo velike spremembe na trgu z viličarji. Razcvet te industrije, ki temelji tudi na valu inovacij, ki jih pripravljajo proizvajalci viličarjev za učinkovitejšo rabo viličarjev. Skladišča, v katerih dela največ viličarjev, bodo postala čim bolj avtomatizirana in v tej smeri gre tudi razvoj viličarjev.