Elektrika na notranjki maja

Redni potniški promet po žledolomu verjetno šele septembra?

Objavljeno
16. marec 2015 18.13
lvu/ EKO VLAK
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

 

Ljubljana – Desni tir med Borovnico in Logatcem bo kot prvi reelektrificiran maja, celotna notranjska proga bo po lanskem februarskem žledolomu sanirana predvidoma šele avgusta. Redni potniški promet pred novim šolskim letom verjetno ne bo vzpostavljen.

Tovorne vlake naj bi tako od maja od Borovnice navkreber po desnem tiru vlekle električne lokomotive, pri spustu z Logatca proti Ljubljanskemu barju pa bodo vlake na levem tiru še vedno vlekle dieselske lokomotive.

Lansko jesen je predsednik uprave SŽ Dušan Mes napovedoval, da naj bi bila proga elektrificirana enkrat v letošnji pomladi, kmalu po tem pa naj bi po njej stekel tudi potniški promet. Že takrat je bil razlog za tako počasno obnovo dejstvo, da se vsa dela opravljajo hkrati, ko se po progi odvija promet, ker obvoznih poti dejansko ni.

Okrog novega leta se je rok za elektrifikacijo premaknil v velikonočni čas in začetek aprila, kar je še vedno zelo zgodnja pomlad. Zamik v čas po prvomajskih praznikih in polovično elektrifikacijo pa tudi še ustreza definiciji »pomladi«, čeprav si večina pod tem terminom najraje predstavlja marec. Res pa je, da se (koledarsko) poletje začne šele v zadnji junijski dekadi.

Med razlogi za nove odmike sanacije navajajo na SŽ tudi dolgotrajen postopek javnega naročanja. Sicer pa je bil promet na notranjski progi že pred lanskim žledolomom močno upočasnjen, po sedanji sanaciji pa naj bi bile razmere normalizirane.

SŽ so predlani prepeljale 17,6 milijonov ton tovora, lani 18,75 milijonov ton, polovico iz Luke Koper. Po javni železniški infrastrukturi je bilo lani prepeljanega za več kot dvajset milijonov ton tovora.

Če je tovorni promet tudi po notranjski progi lani naraščal, je več težav v potniškem prometu, ki je za nekatere celo javno postal nebodigatreba, ki ovira pretok tovora. Trinajst mesecev in pol po katastrofalnem žledu je proga za potniške vlake še naprej večinoma zaprta, javni potniški promet pa opravljajo SŽ z nadomestnimi avtobusnimi prevozi.

 

                                                                         * * * *


Na vprašanje, zakaj na odseku med Logatcem in Borovnico menjajo tudi betonske stebre. ki niso bili poškodovani, so na SŽ s fotografijami dokazali, da so bili tudi betonski stebri poškodovani in podrti. Poleg tega pa je bila tudi večina tistih stebrov, ki se niso podrli, zaradi preobremenitev in sunkov - padcev dreves na vozno omrežje, sunkov ob sprostitvah mehanskih napetosti, ... - tako poškodovanih, da niso več zagotavljali ustrezne varnosti v železniškem prometu.


 

Obnova odseka vozne mreže med Borovnico in Verdom, je bila z javnim naročilom oddana podjetju SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana (SŽ-ŽGP je hčerinsko podjetje SŽ), na odseku Verd - Logatec pa je bila dobava in montaža drogov vozne mreže in kovinske opreme drogov vozne mreže oddana Tegradu, navajajo v SŽ.