Enotne vozovnice za vse 1. januarja 2018?

Javni potniški promet zaenkrat še usmerjen predvsem na mlade.

čet, 28.09.2017, 18:00
Namen integracije je vzpostavitev integriranega sistema javnega potniškega prometa (JPP) na ravni železniškega prometa, avtobusnega medkrajevnega prometa in avtobusnega mestnega prometa, cilji pa usklajeno delovanje celotnega sistema prevoza potnikov z enotnim upravljavcem, uvedba enotne vozovnice in zagotovitev dostopnosti do informacij uporabnikom JPP.

Ljubljana – Enotno vozovnico za vse oblike javnega potniškega prometa bodo tudi po letošnjem novembru uporabljali samo mladi udeleženci izobraževanja na vseh ravneh do visokošolskih študentov. Vsi ostali potniki (in prevozniki) bodo še naprej - do 1. januarja? - čakali.

Po novi napovedi bo enotna vozovnica uvedena do 1. januarja 2018, morda pa še letos. S pristojnega infrastrukturnega ministrstva smo dobili pojasnilo, da za uvedbo enotne vozovnice še vedno potekajo strokovna usklajevanja, zato novembra še ne bo uveljavljena nova tarifna lestvica in z njo niti enotna vozovnica za druge potnike. Pristavimo lahko, da strokovna usklajevanja potekajo že celo desetletje. Glavni problem je ob usklajevanju voznih redov finančni razrez prihodkov posameznih prevoznikov v verigi.


Primer potovanja z avtobusi in vlaki

Enotna vozovnica pomeni, da potnik kupi eno vozovnico za pot iz Gorenje vasi v Poljanski dolini do Moravskih Toplic, potem pa lahko izbere katerokoli javno prevozno sredstvo. Do Škofje Loke izbire nima, zato pač sede na avtobus. Če mu je vozni red naklonjen, potem se s prestopanjem lahko pripelje do škofjeloške železniške postaje na Trati in potem z vlakom do Ljubljane, kjer morda lovi vlak do Murske Sobote in tam lokalni avtobus do Moravskih Toplic. Bolj verjetno pa je, da v Škofji Loki nadaljuje pot z avtobusom do Ljubljane in tam presede na murskosoboškega. V prestolnici ali pa že prej v Škofji Loki se lahko presede tudi na vlak do Maribora in tam nadaljuje pot z avtobusom.

Načeloma naj bi potniku različne variante prikazal računalniški izpis. Za jutrišnji jutranji odhod iz Gorenje vasi je portal javnega potniškega prometa našel štiri, nobene z vlakom do Murske Sobote. Najhitrejše je – ne boste verjeli – potovanje z vlakom med Škofjo Loko in Mariborom in to s prestopanjem v Ljubljani in Zidanem Mostu. Za 254-kilometrsko pot z odhodom ob 7.17 bi potrebovali 6 ur in 23 minut, šest prestopanj bi skupaj vzelo uro in tričetrt; najdlje, pol ure, bi čakali v Mariboru in tričetrt ure v Murski Soboti. Z avtobusi bi s štartom ob 8.04 za 248-kilometrsko pot potrebovali ob štirih prestopanjih, ki bi vzela 46 minut, potrebovali 6 ur in 36 minut.

Sobotnih možnosti pa na tem mestu raje ne bi opisovali, ker je v Sloveniji uporabnikom in tistim, ki bi to radi bili, povsem jasno, da javni potniški promet, predvsem cestni, takrat kratkomalo ponikne. Napišimo le, da edina pot (ob 15.29), ki jo ob opozorilu, da so prikazani le javno dostopni podatki, predlaga portal integriranega javnega potniškega prometa, v vsakem primeru traja en dan in tri ure. Prepuščena vam je le izbira, kje prespite: v Ljubljani ali v Zidanem Mostu. Potem pa se naslednji dan z vlakom peljete do Murske Sobote in naprej, o»krog riti v varžet«, do Lendave in nazaj v Moravske Toplice.

Dijaki letos hitreje do mesečnih kot lani

Sistem okrnjenega integriranega potniškega prometa je brez poskusnega obdobja ob znatnih porodnih krčih zaživel tik pred začetkom prejšnjega šolskega leta izključno za dijake in študente. V začetku tekočega šolskega leta je prodaja mesečnih potekala brez čakalnih vrst. V septembru 2017 je bilo dijakom po trenutnih podatkih odobrenih 52.033 subvencioniranih vozovnic (v letu 2016 jih je bilo septembra 51.349), uporabljajo pa 63.524 vozovnic, saj so nekateri upravičeni do enotne relacijske vozovnice in dodatno do vozovnice za mestni promet. Uspešnih e-vlog je bilo (samo) 4.078, na infrastrukturnem ministrstvu pa za prihodnje leto napovedujejo koncept postopnega prehoda s pisnih vlog na e-vloge, ki bistveno skrajšajo postopke.

Za upravljalca integriranega javnega potniškega prometa so bila desetletje predvidene »naravne in logične« SŽ, a so imeli avtobusni prevozniki kup pripomb. Pred slabimi šestimi leti je bilo sicer že napovedano, da naj bi direkcija za javni potniški promet zaživela v začetku leta 2012. Jeseni 2017 pripravlja »projektna skupina za ustanovitev upravljavca IJPP predlog sprememb zakonodaje, predlog razpisa za podelitev koncesij in za operativno izvajanje nalog upravljavca, ki so se z novimi sistemi in aplikacijami bistveno povečale,« navajajo na ministrstvu.

Razpis za podelitev koncesij za avtobusne prevoznike je predviden v letu 2018, sklenitev novih koncesijskih pogodb pa v letu 2019, saj se sedanje iztečejo 2. decembra 2019.

Prijavi sovražni govor