Gradbeno dovoljenje za delček drugega tira

Infrastrukturna birokracija: Po dograditvi bo proga omogočala dodatne tri vlake na dan.

Objavljeno
01. april 2015 22.43
iza koper
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Ljubljana, Koper – Trije dodatni vlaki na dan. To bo končni rezultat dograjenega izvlečnega tira. Ministrstvo za okolje in prostor je namreč ministrstvu za infrastrukturo poslalo gradbeno dovoljenje, da bodo sanirali ozko grlo na območju tovorne postaje Koper.

Zgradili ga bodo lahko 1,2 kilometra med to postajo in elektro napajalno postajo Dekani in bo že začetek drugega tira na območju koprske postaje. Do dograditve drugega tira bo glavni tir na koprski tovorni postaji. Zdaj lahko iz pristanišča in skladišča goriva za državne rezerve na dan vozi kakih 70 vlakov, čez dve leti jih bo zaradi investicije v izvlečni tir lahko pet odstotkov več (trije dodatni).

Dovoljenje omogoča tudi dograjevanje električne vozne mreže, to je novo elektro napajalno postajo in povečanje električne moči za vleko. Z izvlečnim tirom bodo dosegli maksimalno zmogljivost prvega tira. Zgradili bodo tudi vse potrebne premostitvene objekte, cestne deviacije, komunalne vode in zaščito pred hrupom.

Gradnja bi lahko trajala 18 mesecev: leta 2016 novi tir do Dekanov, rekonstrukcija obstoječega in konec del leta 2017. Naložba znaša 26,1 milijona evrov (z DDV), kar 85 odstotkov sredstev (od osnovne cene 21,4 milijona) pa pričakujejo iz Instrumenta za povezovanje Evrope. Javno naročilo za oddajo del se pripravlja in bo objavljeno, zato že konec leta pričakujejo tudi začetek del, če ne bo pritožb v postopku.

Iz Bruslja še ni novic, ali je bila vloga za sofinanciranje drugega tira popolna. Slovenija je prijavila vrednost 1,033 milijarde evrov in iz sklada pričakuje 413.277.245 evrov.