Hartmut Mehdorn odhaja tudi iz Berlina

Nesojeni reševalec slovenskih železnic: kaotično novo berlinsko letališče. Težave tudi pri Air Berlinu in Deutsche Bahn.

Objavljeno
22. december 2014 19.48
Slovenija, Brdo pri Kranju 14.01.2011 - Druga konferenca o Slovenskem logisticcnem holdingu, ki jo je organiziralo ministrstvo za promet. Foto: Leon VIDIC/DELO
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin – Nesojeni reševalec slovenskih železnic Hartmut Mehdorn zdaj dviga roke tudi nad novim berlinskim letališčem. Tega naj bi s petimi leti zamude končno odprli v drugi polovici leta 2017, njegov poslovodja pa odhaja že prihodnje poletje ali celo že prej, če bodo kmalu našli primernega naslednika.

Letališče Berlin – Brandenburg (BER), ki so ga postavili ob starem in zaradi nuje še vedno delujočem vzhodnoberlinskem Schönefeldu, je od daleč videti pripravljeno na sprejem in odpošiljanje letal. Od blizu največja nemška gradbena sramota pa zdaj izgublja še enega reševalca, najkasneje do prihodnjega poletja se namerava posloviti Hartmut Mehdorn, ki ga slovenska javnost pozna tudi po nesojenem reševanju slovenskih železnic.

Po nekdanjem berlinskem županu in nemškem kanclerju Willyju Brandtu imenovano letališče bi morali odpreti že poleti 2012, v Berlinu in deželi Brandenburg, ki ga obkroža, pa najbrž nihče ne bi dal roke v ogenj tudi za zdaj določeni termin. Mnogi Berlinčani so veseli, da medtem že prenavljajo tudi nekdanje zahodnoberlinsko letališče Tegel, ki veliko premajhno in preblizu mestnega središča skrbi za levji delež letalskega prometa nemške prestolnice.

Kot poudarja Hartmut Mehdorm, bo že ob odprtju premajhen tudi BER, in odhajajoči menedžer se je zavzemal za vsaj delno nadaljnje delovanje Tegla in Schönefelda ter za tretji terminal. 72-letni nekdanji direktor nemških železnic Deutsche Bahn in letalske družbe Air Berlin, ki slovi po eksplozivnem temperamentu, pa je svoje predloge pogosto spreminjal in ni skrival, kako nerad o svojem delu poroča nadzornemu svetu. Iz tega in s svojih deželnih premierskih stolčkov sta se morala tudi zaradi BER že prej posloviti brandenburški ministrski predsednik Matthias Platzeck in berlinski župan Klaus Wowereit, zato se je novi šef berlinske rdeče županske hiše Michael Müller zavzel za zunanji nadzor nad gradnjo letališča in se še posebej pozanimal o sto tisoče evrov na mesec vrednih Mehdornovih zunanjih svetovalcih. Mehdorn je to razumel kot nezaupnico in ker mu dobro obveščeni po letu 2016 tako in tako niso napovedovali podaljšanja pogodbe, napovedal svoj odstop.

Ni še znano, kdo bo zdaj reševal najbolj sramotno zapravljanje nemškega davkoplačevalskega denarja, medtem pa sta v težavah tudi Mehdornovi nekdanji podjetji Air Berlin in Deutsche Bahn. Druga največja nemška letalska družba ima veliko nižje dobičke od načrtovanih, zato morajo pošteno zatiskati pasove, to pa počnejo tudi pri Deutsche Bahn, in zato, ker bi moralo državno podjetje po prepričanju mnogih železniške povezave zagotoviti vsem, žanjejo ostre kritike. Ta teden je nočni vlak zadnjič povezal Berlin in Pariz, črtajo tudi številne druge nočne povezave in avtovlaki so le še senca svojega nekdanjega sijaja.

Pri podjetju z več kot tristo tisoč zaposlenimi, od tega 196.000 v Nemčiji, se zagovarjajo, da morajo ob velikih izgubah, ki jih prinašajo nedobičkonosne proge, ukrepati. Kritiki pa opozarjajo, da so stari in neprivlačni tudi nočni vlaki, cenovni popusti, ki jih je po letalskem zgledu uvedel prav Mehdorn, pa odbijajo spontane potnike. Še več, poslovneži se pritožujejo zaradi pomanjkanja interneta, kar pri Deutsche Bahn urejajo šele v zadnjem času, številne potnike pa jim odvzemajo tudi veliko cenejše avtobusne zveze.