Indija ima ambiciozne načrte v infrastrukturi

Surovine: V petih letih nameravajo zgraditi 2000 km železnic in podvojiti cestno omrežje.

Objavljeno
08. januar 2016 18.04
Miha Zupan, Numerica Partners
Miha Zupan, Numerica Partners
Indijsko prebivalstvo, ki šteje že skoraj 1,3 milijarde, se bo v naslednjih desetih letih predvidoma povečalo za približno 100 milijonov. Hkrati pa naj bi število indijskih mest z več kot milijonom prebivalcev s sedanjih 57 poskočilo na 87.

Če poleg tega upoštevamo še stereotipno slabo stanje indijske infrastrukture, sta infrastrukturni razvoj in posvečanje stanovanjski problematiki ključna za prihodnji razvoj. Na tem področju indijski premier Narendra Modi ob nastopu svojega mandata ni izgubljal časa in je takoj zgrabil bika za roge.

Izpostavimo lahko predvsem Modijev ambiciozni projekt izgradnje stotih t. i. pametnih mest, Indija pa naj bi med drugim v naslednjih petih letih zgradila več kot 2000 kilometrov novih železniških prog ter več kot podvojila velikost cestnega omrežja.

Prav stanovanjska in infrastrukturna gradnja, ki sta temelj razvojnih programov za prihodnost, bosta v naslednjih letih tudi gonilni sili indijskega trga cementa.

Medtem ko je Indija takoj za Kitajsko v absolutnem smislu drugi največji porabnik cementa na svetu, pa glede na njegovo porabo na prebivalca opazno zaostaja za svetovnim povprečjem.

Kljub obetavnim trendom se trg cementa v večjem delu Indije trenutno ubada s prenasičenostjo, kar za proizvajalce cementa ni ravno spodbudno.

Svetli izjemi sta vzhod in severovzhod države, ki, za razliko od ostalih delov, šele začenjata okušati sadove razvoja, in zato ni preveč presenetljivo, da se vreče cementa tam prodajajo kot vroče žemljice.

Menim, da so proizvajalci cementa privlačna možnost za investicijsko izpostavljenost do indijskega razvoja, pri tem je pametno (če že ne ključno) osredotočiti se na proizvajalce, ki so »zacementirani« v prej omenjenih regijah.