Januar bo prinesel skupne polete Adrie in Air Indie v Frankfurt

Star Alliance: Lufthansa ne načrtuje novih nakupov, tudi Adrie Airways ne.

Objavljeno
17. december 2014 19.03
šipić letališče
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Delhi – Pred dnevi so bili zaključeni vsi formalni postopki o uvedbi skupnih letov (code share) Adrie Airways in prevoznika Air India kot članstvo skupine Star Alliance. Direktor Air India Rohit Nandan je posebej za Delo napovedal, da naj bi linija Delhi–Frankfurt–Ljubljana zaživela v kratkem. Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur pa je napovedal, da bosta prevoznika začela pod skupno oznako leteti 15. januarja.

Leti indijskega prevoznika Delhi–Frankfurt–Delhi bodo nosili tudi oznako JP Adrie Airways, na letu Frankfurt–Ljubljana–Frankfurt pa bo tudi oznaka AI Air India. Anžur je prepričan, da bo dogovor o letenju pod skupno oznako prispeval k prepoznavnosti obeh prevoznikov na domačih trgih in odprl vrata številnim novim možnostim za sodelovanje med dvema državama, še zlasti na področju turizma.

Veliki načrti o sodelovanju Slovenije in Indije, Adrie Airways, Aerodroma Ljubljana in Air Indie o evropskem hubu za letala indijskega prevoznika proti Severni Ameriki pa so po besedah direktorja indijskega prevoznika Nandana padli v vodo, ker bi bilo premalo potnikov, ne pa toliko zaradi predragega goriva, kot se je pogosto ugibalo.

Sicer je skupina nemškega letalskega prevoznika Lufthansa sredi preoblikovanja, pri tem pa niso predvideni novi nakupi, pravi novi izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr. Tudi nakup Adrie Airways ne. Sedanja struktura − z Lufthanso in njenimi operaterji ter hčerinskimi družbami Swiss, Brussels in Austrian Airlines (AUA) − po njegovih besedah povsem ustreza.

Palček med prevozniki, slovenska Adria Airways, zelo očitno nikoli ni bila Lufthansina nakupna tarča. Že ob vstopanju v Star Alliance, najprej regionalno, potem kot redno članstvo, je bilo med vrsticami povedano, da je to maksimalna stopnja povezovanja.

Carsten Spohr je pred dnevi predstavil novo organizacijsko strukturo skupine Lufthansa, v kateri so poleg matičnega prevoznika, ki ohranja čezoceanske lete, neposredno pod Lufthansinim okriljem pa sta še regionalni operater Germanwings, nizkocenski Eurowings, medtem ko bo skupno podjetje (joint venture) s Turkisch Airlines z dvajsetletno tredicijo Sun express do prihodnje zime vstopilo na trg dolgih nizkocenskih letov. Carsten Spohr danes še ni neposredno potrdil predvidenih destinacij, je pa dejal, da bodo leteli tja, kjer so lepe plaže in zanimiva mesta.

Carsten Spohr ocenjuje, da je Lufthansa sredi rekonstrukcije, pred katere skorajšnjim koncem je njeno hčerinsko podjetje Austrian Airlines (AUA). Njihov izvršni direktor Jaan Albrecht je napovedal, da bodo v nekaj tednih sprejeli odločitev o zamenjavi enaindvajsetih starih fokkerjev. S pomladitvijo in spremenjenim videzom flote ter obnovitvijo dolgih letov, tudi v Indijo, so v AUA zadovoljni. V Lufthansini družini je AUA »zadolžena« za ruski, ukrajinski in balkanski trg. Pri prvih dveh je letos zaradi zaostrenih razmer promet manjši tudi za dve petini. Svoje je prinesel tudi v marsičem sporen ukrep prenosa vseh operacij z AUA na Tyrolean − proces naj bi šel v kratkem v nasprotni smeri − s katerim so lani znižali previsoke plače letalskega osebja.

Lufthansi so letošnje številne stavke – izključno pilotov, poudarja Carsten Spohr – povzročile za okrog 200 milijonov evrov škode. Novih stavk Spohr letos ne pričakuje, sindikat pilotov pa se odloča o novi ponudbi poslovodstva. Letalska industrija se izjemno hitro spreminja in tudi Lufthansa se bo na zahteve potnikov hitro prilagodila, napoveduje Spohr. Zaslužki letalskih prevoznikov merjeni po potniku, so letos v Lufthansi padli za tri do štiri odstotke, v AUA za pet odstotkov. V prvem četrtletju prihodnjega leta naj bi po željah potnikov preuredili prve razrede, v drugi četrtini poslovne in v tretji še ekonomske razrede.

Prihodnje poslovanje je v letalstvu vedno težje napovedati, padanje cen nafte se bolj pozna v dolarjih,nekoliko manj pa v evrih. Vsemu navkljub Carsten Spohr pričakuje dobro leto. Še boljše, čese bodo razmere na domačem, evropskem trgu uredile. Nekateri ukrepi nove Evropske komisije že kažejo v to smer, bi lahko povzeli tudi petkov obisk komisarke za promet Violete Bulc v Sloveniji, s planom dela EK za leto 2015 pa so v združenju evropskih letalskih prevoznikov (AEA) le delno zadovoljni. Izvršni direktor AEA (in Turkischa, ki je tudi član Star Alliance) Athar Husain Khan je zadovoljen,da je komisija prepoznala življenjski pomen letalstva za evropsko gospodarstvo (od promocije trgovine in turizma do zniževanja brezposelnosti in gospodarske rasti), manjše pa je zadovoljstvo z razmerami na tleh, na letališčih, kjer je EK zaradi političnih pritiskov odstopila od liberalizacije trga. Tudi o tem se bo Carsten Spohr januarja skupaj s prvim možem Adrie Airways Markom Anžurjem verjetno pogovarjal s komisarko Violeto Bulc.

Adria Airways je za prihodnji poletni vozni red že napovedala podvojitev letov med bavarskim Münchnom in Lodžem ter lete med tem poljskim mestom in Amsterdamom. To je pač prosti trg, pravi izvršni direktor poljskega Lota Sebastian Mikosz. (Na poljskem je nizkocenovni Ryanair največji prevoznik, poleg tega je tam še Wizzair, op. a.) Nacionalni prevozniki ne kontrolirajo več svojih trgov, prevozniki imajo različne modele, tudi Mikosz pa opozarja na različne kitajske zidove, najbolj na tistega med prevozniki in letališči. Evropski prevozniki so kar zakasnili s preobrazbo, Sebastian Mikosz pa se sprašuje, do kdaj bodo naivni: edino osrednje letališče (hub), ki raste, je Heathrow. Gre za resna vprašanja, kaj bo v prihodnosti.

Najmočnejši tekmeci evropskih prevoznikov so zalivski tekmeci s polnimi mošnjami (naftnega) denarja, povezanimi posli prevoznikov, letališč, hotelskih verih in vsega turizma. Lufthansa je po besedah Carstena Spohra na Evropsko komisijo predlog, naj se tudi državne naložbe izven EU obravnavajo kot državna pomoč. Na primer naložbe Etihada, tudi v Air Serbio, ki pospešeno napoveduje nove linije.