Kitajci bodo gradili na mariborskem letališču

SHS Aviation je z enim največjih gradbenih podjetij na svetu podpisal 660 milijonov evrov vredno pogodbo.

Ba. Pa., STA, Peter Rak
pon, 27.11.2017, 14:55

Maribor, Budimpešta – V Budimpešti podpisana pogodba med SHS Aviation in China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) o kar 660 milijonov evrov veliki naložbi v razvoj mariborskega letališča zveni zelo obetavno, žal pa ostaja v tem projektu še veliko neznank, predvsem kdo bo zagotovil sredstva in kdaj bo načrt uresničen.

Zadržanost medijev in javnosti je seveda umestna, saj so spomladi v SHS Aviation že za letos napovedali enajst rednih letalskih linij, vključno s transkontinentalnim na Kitajsko, in kar milijon prepeljanih potnikov, a se nič od tega ni uresničilo.

Prav tako so že napovedali obsežno obnovo in rekonstrukcijo mariborskega letališča, vendar se tudi tukaj zadeve ni premaknila iz mrtve točke. Tokrat so načrti še precej ambicioznejši, kot je razbrati iz danes podpisane pogodbe naj bi ne samo podaljšali obstoječe vzletno-pristajalne steze za osemsto metrov, temveč bi zgradili še dodatno, poleg tega pa še nov kontrolni stolp, terminal, hangarje, parkirno hišo, hotel, mednarodni poslovni center ...

V preteklih mesecih so bili predstavniki CSCEC nekajkrat na mariborskem letališču, glede na njihove izsledke in študijo pa naj bi bil projekt dovolj zanimiv. Menda so imeli dosedaj nekaj pomislekov glede tveganj pri spremembah državnega prostorskega načrta (DPN) ter pridobitvi gradbenega in okoljevarstvenega dovoljenja; ker pa je vlada nedavno sprejela sklep o pripravi DPN za mariborsko letališče Edvarda Rusjana, pa so teh zadržkov ni več. Še zlasti ker naj bi bila sprememba DPN pripravljena že do marca prihodnje leto, medtem ko sicer tovrstni postopki pri nas v povprečju trajajo več kot šest let.

Nišno letališče s povezavami na Kitajsko

Svetovalec mariborskega župana Marko Kovačič je pojasnil, da je bil današnji podpis v Budimpešti uresničen v sklopu več drugih sklenjenih dogovorov med predstavniki kitajske vlade in različnih držav Vzhodne in Srednje Evrope.


Avgusta je z mariborskega letališča poletelo prvo letalo proti Dubrovniku. Foto: Tadej Regent/Delo

»Za nas je to velik trenutek, saj bo podpis pogodbe s tako velikim partnerjem pomenil ogromno promocijo. Mariborsko letališče bo v Evropi in Aziji v prihodnje prepoznano kot nišno letališče s potniškimi in tovornimi povezavami na Kitajsko,« je dejal Kovačič in dodal, da ima SHS Aviation nekaj lastnega kapitala, preostanek nameravajo pridobiti pri bankah.

Kovačič ni znal natančno pojasniti, ali gre za zavezujočo pogodbo ali zgolj za pismo o nameri, saj je veliko odvisno od uresničitve državnih zavez za čim hitrejšo spremembo prostorskega načrta, meni pa, da gre kljub vsemu za precej bolj obligatorno pogodbo, v kateri so zelo natančno opredeljeni zaveze in finančni pogoji obeh strani.

Je pa Fištravec zato odločno zatrdil, da tega posla ne bi bilo, če ne bi bilo njihovih aktivnosti, tudi številnih poti na Kitajsko, ki jim jih v javnosti velikokrat očitajo.

Vlada je pred kratkim sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta za mariborsko letališče ter imenovala delovno skupino za njegovo pripravo. Spremembe načrta med drugim vključujejo podaljšanje letališke steze z 2500 na 3300 metrov, širitev letališke ploščadi, območje za razledenitev letal ter območje za posodobitev in razvoj letališke infrastrukture.

Cerar za več kitajskih turistov

Premier Miro Cerar je ob robu vrha predsednikov vlad 16 držav Srednje in Vzhodne Evrope ter Kitajske v Budimpešti poudaril, da je interes Slovenije vzpostaviti čim boljše povezave s Kitajsko, tudi v obliki neposrednega letalskega prometa. To bi med drugim omogočilo kitajskim turistom, da bi lažje obiskovali Slovenijo in prek nje sosednje države.

Napovedal je, da bosta vlada in on osebno »zelo podpirala tovrstne iniciative«. Poudaril pa je, da gre za projekt zasebne narave, zato lahko kot premier le izrazi zadovoljstvo nad morebitnim uspehom vlagateljev.

Prijavi sovražni govor