Komisarka Bulčeva za evropski sistem cestnin

Načrti evropske komisije o skupnih evropskih cestninah za osebna in tovorna vozila so že naleteli na negativni odmev v Berlinu.

Objavljeno
06. januar 2016 13.06
Barbara Kramžar
Barbara Kramžar

Berlin - Slovenska komisarka Violeta Bulc je Nemcem in vsem drugim Evropejcem že med svojim lanskim obiskom v Berlinu predlagala uvedbo skupnega EU sistema plačevanja cestnin, pri katerem bi tudi vozniki osebnih vozil plačevali izključno v skladu s številom prevoženih kilometrov in s tem s stroški, ki jih dejansko povzročijo cestam in okolju. V izjavi za časopis Die Welt zdaj ponovno išče nemško podporo za svoj koncept.

»Po možnosti bomo že v letu 2016 predstavili prve predloge za temelje evropskega sistema za osebna in tovorna vozila, ki naj bi poenotil pristojbine za uporabo cest v vseh tistih državah EU, kjer so se že odločili za cestninske sisteme,« je nemškim novinarjem povedala slovenska komisarka. »Nemčijo vabim, da nas pri tem podpre.«

Nemški prometni minister zavrača načrte komisarke Bulčeve

Načrti evropske komisije o skupnih evropskih cestninah za osebna in tovorna vozila, ki jih je slovenska komisarka Violeta Bulc spet predstavila v Die Weltu, so že naleteli na negativni odmev v Berlinu. »Na to ne bom pristal,« je v istem časopisu dodatne obremenitve nemških voznikov zavrnil minister za promet Alexander Dobrindt in ponovno poudaril svoje prepričanje, da bo evropsko sodišče potrdilo njegov predlog cestnin za tuje voznike na nemških avtocestah ob hkratnem zmanjšanju davka na motorna vozila za nemške.

Bavarski politik celo meni, da se je komisija odločila za taktiko zavlačevanja in se »morda s svojimi argumenti boji pred evropsko sodišče«.

Nemčija po svoje

Evropska komisija je lani že sprožila postopek proti nemškim načrtom za avtocestne vinjete ob enakovrednem znižanju davka na motorna vozila za v Nemčiji registrirane osebne avtomobile, in s tem nemško ministrstvo za promet prisilila v prestavitev programa, za katerega se je še posebej zavzemala dežela Bavarska in z njo tudi zvezni minister za promet Dobrindt. V nemškem ministrstvu za promet so tedaj sporočili, da bodo za letos načrtovane vinjete v najboljšem primeru uvedene leta 2017, a bodo med čakanjem na pravno odločitev nadaljevali s pripravami nanje.

»Zvezna vlada je jasno naznanila, da je zakonodaja v skladu z EU,« je poleti časopisu Bild povedal minister Dobrindt.

Kjer evropska komisija vidi diskriminacijo drugih državljanov EU, v Berlinu in Münchnu verjamejo, da lahko domače davke spreminjajo po svoji volji: če jih hočejo za svoje državljane ukiniti, po njihovem prepričanju evropska komisija pri tem nima nobene besede. Vinjete za tuja osebna vozila so po teh prepričanjih pravične zato, ker ti doslej niso prispevali za vzdrževanje preobremenjenih in popravil nujno potrebnih nemških avtocest.

»Nihče ne bo diskriminiran,« meni minister Dobrindt, ki je skupaj z bavarskim ministrskim predsednikom Horstom Seehoferjem nemškim davkoplačevalcem med zadnjo predvolilno kampanjo zagotavljal, da ne bodo dodatno obremenjeni.

Ovira mobilnosti

Evropska komisarka Violeta Bulc pa tudi brez spora z Nemčijo verjame, da so številni različni cestninski sistemi ovira mobilnosti na skupnem trgu in se zavzema za evropsko rešitev, pri čemer bi prihodke iz cestnin vrnili v države članice za gradnjo in vzdrževanje infrastrukture.