Nov izvajalec za most v Mednem

Na robu Ljubljane, tik pred občinsko mejo z Medvodami, je DRSI izbral drugega izvajalca - nov revizijski zahtevek ni izključen - za obnovo nadvoza, ki ga vsak dan prečka več kot 20.000 vozil.

Objavljeno
22. oktober 2015 16.07
Aleš Stergar, gospodarstvo, Marjana Hanc, Kranj
Aleš Stergar, gospodarstvo, Marjana Hanc, Kranj
Medno − Infrastrukturna direkcija (DRSI) je po tem, ko je državna revizijska komisija razveljavila njeno odločitev o oddaji sanacije medenskega nadvoza družbama CVP inženiring in Hip plus, izbrala drugega izvajalca. Po vsej verjetnosti gre za drugega najcenejšega ponudnika, družbo Rafael, ki je tudi zahtevala revizijo.

Medenski nadvoz je eden od devetnajstih »premostitvenih objektov«, po katerih je bil lani zaradi dotrajanosti promet omejen. DRSI je doslej sanirala le mostova čez Pivko v Prestranku in čez Socko v Skrlinovem gradu na cesti med štajersko avtocesto in Velenjem.

Direkcija je januarja letos objavila razpis za začasno rešitev medenskega prometnega zamaška z dvosmernim obvozom, ko pa je slabega pol leta pozneje država le napraskala nekaj denarja tudi za državne ceste, je prvi razpis, ki je bil v revizijskem postopku, prekinila in v začetku avgusta objavila novega za »rekonstrukcijo cestnega objekta čez železniško progo v Mednem z nadomestnim propustom in obvozom prek dveh začasnih objektov«. Nanj je prejela sedem ponudb v razponu med 1,6 in 3,3 milijona evrov.

Pogodba v nekaj dneh?

Na izbor se je pritožil Rafael, državna revizijska komisija pa mu je pritrdila, da bi morala infrastrukturna direkcija izbrano ponudbo izločiti, saj izvajalci − poleg glavnega partnerja še dva podizvajalca − ob nejasnih referencah niso pojasnili, kdo bo kaj delal in za kakšno ceno. Direkcijo bo napaka stala 26.702 evrov, kar je samo nekaj manj, kot je predlagal Rafael.

Če na novi sklep direkcije, ki je po vsej verjetnosti izbrala prav 1,9 milijona evrov vredno drugo najugodnejšo ponudbo Rafaela – ta v javnih naročilih pogosto sodeluje z železniškim ŽGP – ne bo novih revizijskih zahtevkov, potem bi DRSI zdaj pogodbo v resnici podpisala že v nekaj dneh, takoj po praznikih.

Tragična igra na robu Ljubljane

Za odziv na nove zaplete smo že na slovesnem odprtju poljanske obvoznice v Škofji Loki in tudi včeraj zaprosili škofjeloškega župana Miho Ješeta, a je odgovoril, da nima dovolj informacij od DRSI, da bi lahko komentiral, gorenjevaško-poljanski župan Milan Čadež pa je dejal le, da nima besed. Gorenjski župani so bili doslej zelo kritični, ker se je postopek izbire izvajalca v Mednem tako vlekel. Čadež je, denimo, pred kratkim izjavil, da sicer razume, da se podjetja bojujejo za posel, »ampak v tako nujnem primeru bi morali najti podlago za spremembo zakonodaje«.

Potem ko je včeraj opolnoči promet po poljanski obvoznici stekel, je zdaj Medno največji prometni zamašek na Gorenjskem, poudarjajo na občini Medvode. Župan Nejc Smole pravi, da pogled na celoten potek dogodkov okoli mostu v Mednem razkriva tragično igro z vsakdanjikom medvoških občanov in občanov vseh gorenjskih občin. »Vsak dodaten dan polovične zapore mostu v Mednu pomeni ogromno gospodarsko in okoljsko škodo, zato smo po našem mnenju upravičeno razočarani nad vsemi deležniki, vključenimi v reševanje akutne problematike, že zdavnaj pa smo izgubili zaupanje v slovenski sistem javnega naročanja.«

Nezainteresiranost MOL?

Ker velik del voznikov, ki se proti Ljubljani vozijo vsak dan, na poti ubira bližnjice po občinskih cestah, ki pa niso bile zgrajene za takšne obremenitve, se dela škoda na infrastrukturi. Še posebej nevzdržne so razmere na lokalni cesti Seničica–Medno, za katero so v Medvodah začeli postopke za zaporo oziroma omejitev prometa.

Župan Smole se je včeraj odzval tudi na pismo, naslovljeno na nekatere medije, o gradnji obvozne ceste. V njem je namreč zapisano, da je občina Medvode z neizvedbo pripravljenega projekta izpustila možnost za milijon evrov tujih virov. Projekt ceste mimo motela Medno je bil pripravljen v prejšnjem županskem mandatu, ko je občino vodil Stanislav Žagar, in »v njem je toliko neznank, da je rok zgraditve precej oddaljen, pod vprašajem pa je celo izvedljivost projekta«, meni Smole.

Cesta bi potekala v ljubljansko občino, v času gradnje oziroma obnove mostu v Mednem pa bi se uporabljala kot obvoznica. »Za izvedbo projekta so pridobljena zemljišča samo enega lastnika, MOL ne kaže interesa za odkup zemljišč na svojem območju, ker je bil del ceste umeščen preblizu železniškim tirom, bi investitor potreboval tudi soglasje vlade. Vrednost celotne naložbe je bila ocenjena na okoli dva milijona evrov, kar pomeni, da bi občina Medvode morala zagotoviti vsaj milijon, saj direkcija za infrastrukturo po objavi novega razpisa za to obvozno rešitev ni več zainteresirana.« Župan Nejc Smole zato meni, da je bila »edina logična in racionalna odločitev, da takšen projekt opustimo in nadaljujemo s pritiski, da država ureja vsaj državne ceste«.