Letališče na Brniku bo dobilo obvoznico

Naložba infrastrukturne direkcije, Aerodroma Ljubljana in občine Cerklje, Pomgrad ima čas do konca leta 2017.

čet, 04.08.2016, 14:15
Trinajst prijavljenih ponudnikov, višina ponudb je dokaz, da dogovarjanja med njimi ni bilo, odraža tudi sušo v gradbeništvu. Na razmeroma majhen projekt so se prijavili vsi, ki ga lahko izpeljejo, in tudi taki, ki samo mislijo, da so tega zmožni, pravi Tomaž Willenpart. DRSI, ki je v projekt doslej že vložil 826.000 evrov za pripravo dokumentacije, odkupe zemljišč in parcelacijo, po njegovih besedah z višanjem cen projektov že vrsto let nima problemov.

Zgornji Brnik − Osemnajst let po tem, ko je bil projekt prestavitve ceste mimo ljubljanskega letališča vnesen v državni proračun, bo najugodnejši med trinajstimi izvajalci, SGP Pomgrad, po današnjem podpisu pogodbe v prihodnjih dneh začel pripravljalna opravila in nato gradnjo, ki mora biti končana pred koncem prihodnjega leta.

Gre za 2350-metrski objekt s tremi krožišči in ločeno kolesarsko stezo, ki bo po besedah Ljiljane Herga, namestnice direktorja glavnega investitorja, infrastrukturne direkcije (DRSI), omogočil razvoj Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, povečal prometno varnost in olajšal dostopnost.

Celotna investicija je ocenjena na dobrih osem milijonov evrov, danes podpisana pogodba za gradbena dela pa je vredna 2,59 milijona evrov, kar je manj od ocenjenih petih milijonov evrov. DRSI bo prispeval 1,69 milijona evrov, Aerodrom Ljubljana, na katerega zelniku je ideja vzklila leta 1997, skoraj 786 tisočakov in domicilna cerkljanska občina dva evra manj kot 115 tisočakov.

Vodja cestnega programa v DRSI Tomaž Willenpart je pojasnil, da gre za slovenske razmere zaradi treh naložbenikov in številnih lastnikov − žal je bilo potrebnih več kot sedemdeset razlastitev − za zelo pomemben projekt, ki je bil zaradi pomanjkanja denarja tako kot tako rekoč vsi drugi v letu 2013 ustavljen. Tri leta kasneje so vsi ti cestni projekti tako ali drugače oživljeni.

Svetovalec poslovodstva Aerodroma Ljubljana za tehnično področje Stane Bobnar je pojasnil, da bo nova obvoznica bistveno pripomogla k razvoju letališča; oživiti bo moč projekt Aeropolisa s hotelsko-kongresnim centrom, poslovno cono, nakupovalnim središčem in logističnim območjem.

Podpis pogodbe za gradnjo brniške obvoznice. Foto: Aleš Stergar/Delo

Aerodrom Ljubljana je že odkupil 35 hektarov zemljišč, poslovodstvo družbe posebej veseli, da so novega lastnika, Fraport, prepričali v nujnost naložbe. Za z obvoznico povezane projekte bo AL odštel 980 tisočakov, še dodatnih 700.000 evrov za sočasno gradnjo notranjih cest. V AL pričakujejo, da se bosta s tem povečala vrednost zemljišč in tudi interes naložbenikov za gradnjo − s prvo fazo do leta 2025 in zaključno do 2035.

Franc Čebulj, župan občine Cerklje na Gorenjskem, edini, ki je pri projektu od vsega začetka − resornih ministrov pa je bilo doslej osem −, je opozoril na štiri gospodarske cone in na 5,6 hektara zemljišča v lasti Raiffeisna, ki naj bi ga odkupil avstrijski naložbenik za kargo dejavnost.

Na občini vidijo priložnost za veliko novih delovnih mest − številka 1500 je bolj realna od 3000. In seveda, občina bo svoj sofinancerski delež in denar za potrebne nove ceste in kanalizacijo na področju letališča, na primer, dobila s pobiranjem komunalnih prispevkov. Župan zato pač upa na pameten dialog z naložbeniki in da sto ali dvesto tisočakov zanje za te namene ne bo prevelik zalogaj.

Direktor Pomgrada Igor Banič ne vidi zadržkov, da ne bi v desetih dneh začeli opravila − sama gradnja bo sledila po dokončni ureditvi vseh dokumentov.

Tomaž Willenpart je še napovedal, da ovir v prometu med gradnjo ne bi smelo biti, razen morda povečanega prometa gradbenih tovornjakov, priključevanje novogradnje pa bo opravljeno pod prometom.

Povezane novice

Za tire so projekti pripravljeni, za ceste denarja ne bo
4. september ob 08:00
Direktor infrastrukturne direkcije Damir Topolko: Za cestne projekte so ključni stabilni viri.
Prijavi sovražni govor