Likanje ceste mimo Braslovč

S spremenjeno traso pred Velenjčane in Braslovčane.

Objavljeno
28. junij 2016 11.13
zakrajsek/braslovce
Brane Piano
Brane Piano

Celje, Braslovče – Največja sprememba, ki jo prinaša popravek lani razgrnjenega osnutka Državnega prostorskega načrta (DPN) za državno cesto Velenje–Šentrupert, je dodaten avtocestni priključek v Šentrupertu. V občinah Braslovče, Polzela, Šmartno ob Paki in Velenje bodo osnutek predstavili julija, stroka, celjska občina in Civilna iniciativa Braslovče (CIB) pa vztrajajo, da je treba cesto umestiti ob sedanjo glavno cesto Velenje–Arja vas.

Približno 14 kilometrov dolg odsek Velenje–Savinjska dolina na tretji razvojni osi med Avstrijo in Hrvaško vlada načrtuje že več kot desetletje. Od trase F2-2 s priključkom na avtocesto v Šentrupertu do priključka na nadaljevanje ceste na Koroško na jugu Velenja so načrtovalci zaradi pomislekov o neprimernosti pred leti že odstopili, potem pa so se k njej kljub nasprotovanju kmetijskega ministrstva zaradi izgube kmetijskih zemljišč vrnili.

Novi osnutek DPN v Podkraju pri Velenju cesto bolj odmakne od pokopališča, v Podgori pod Šmartnim ob Paki je z nje proti Letušu načrtovana nova navezovalna cesta, priključki so na jugu Velenja, v Podgori, nad Parižljami in Šentrupertu, kjer bo nov priključek na avtocesto od sedanjega oddaljen okoli 500 metrov.

Na štiripasovni cesti bodo predori v Podkraju, Andražu in Velikem vrhu. Na območju Braslovč je trasa med Parižljami in avtocesto speljana bolj zahodno, upošteva parcelacijo kmetijskih zemljišč, za gradnjo potrebno zemljišče pa je zoženo, zato bodo uničili manj kmetijskih površin. V Podgori ne bosta dve počivališči, ampak eno, pri kmetiji pod Goro Oljko bo cesta pokrita in bo nad njo ostalo kmetijsko zemljišče.

Predlog državnega prostorskega načrta predvideva dodaten avtocestni priključek v Šentrupertu. Foto: Delo


Spregledana trasa in 18 zahtev

Župan Braslovč Branimir Strojanšek pravi, da v primeru gradnje po trasi F2-2 od države pričakujejo izpolnitev 18 zahtev občine za ureditev prometne infrastrukture: »Kolikor mi je znano, sta ministrstvi predstavnikom CIB še pred javno obravnavo obljubili tudi sestanek za izmenjavo stališč.«

Da trasa F2-2 ni primerna, od lani ugotavlja tudi Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije (ZAPS). Mateja Kričej z ZAPS pravi, da se z vlado dogovarjajo za srečanje, kjer bi predstavili strokovne argumente proti trasi, ki ustrezno ne povezuje obeh regijskih gospodarskih središč Velenja in Celja. »Poleg tega načrtovalci DPN za traso F2-2 nimajo dorečene niti cene, problematična je zlasti draga gradnja odseka na območju Gore Oljke,« pravi Kričejeva.

ZAPS in celjska občina sta pred kratkim v Celju pripravila posvet, kjer je predsednik matične sekcije arhitektov ZAPS Aleksander Ostan dejal, da po pregledu tras na zbornici ugotavljajo, da je bila trasa F6 med Velenjem in Arjo vasjo »spregledana« iz neznanega razloga. Zahtevo, naj cesto zgradijo ob sedanji glavni cesti Velenje–Arja vas, je lani obudila tudi celjska gospodarska zbornica, kjer so pred tem zagovarjali stališče, da ne bodo nasprotovali nobeni za šaleško gospodarstvo sprejemljivi trasi. Velenje in regija Saša pa medtem ostajata pri zahtevah po trasi do Šentruperta.

Da vlada pri predlogu trase F2-2 ne bo imela lahke naloge, je mogoče sklepati tudi iz besed celjskega župana Bojana Šrota, ki pravi, da nasprotniki proti njej napovedujejo uporabo vseh pravnih sredstev. Vlada sprejetje DPN napoveduje za decembra letos.