Na slovenske avtoceste »zastarela tehnologija«

»Pri naši tehnologiji je končni strošek za naročnika v treh do petih letih nižji,« je povedal direktor Iskratela.

Objavljeno
08. avgust 2016 13.21
Posodobljeno
08. avgust 2016 13.21
Iskratel Kranj
Nejc Gole
Nejc Gole
Ljubljana − »Iskratel je že izgubil marsikateri projekt na razpisu, a na tak način nikoli,« se je glavni direktor Iskratela Željko Puljić odzval na odločitev Državne revizijske komisije glede elektronskega cestninjena. Kritičen je bil tudi do Darsa, ki da je izbral »zastarelo tehnologijo«.

Puljić je odločitev državne revizijske komisije (DKOM), ki je zavrnila pritožbe vseh treh neizbranih ponudnikov na Darsovem razpisu za uvedbo elektronskega cestninjenja za težja vozila, označil za izredno pristransko.

Dars lahko zdaj podpiše pogodbo z izbranima Telekomom Slovenije in norveško družbo Q-Free, ki sta ponudila izvedbo posla za 99,9 milijona evrov brez DDV. Neizbrani so bili Iskratel in Sky Toll, ki bi posel izvedla za 110,1 milijona evrov brez DDV, skupina Cetis, Autostrade in Engineering Informatica (za 114,6 milijona evrov brez DDV) ter dunajska in ljubljanska družba Kapsch Traffic Com (115 milijonov evrov brez DDV).

Preučili bodo pravna in tehnična vprašanja

Iskratel lahko vloži odškodninsko tožbo proti državi. Ali bodo to storili? »V postopku javnega naročanja je DKOM končni organ, proti njeni odločitvi ni pravnega sredstva. Obstajajo pa določene možnosti. Dokler pravna in tehnična vprašanja podrobno ne analiziramo, ne bomo sprejemali odločitev,« je odgovorila pravna strokovnjakinja in nekdanja predsednica DKOM Miriam Ravnikar Šurk.

Puljić je izrazil prepričanje, da je bilo v postopku izbora kar nekaj kršitev, a je DKOM vseh 29 očitkov zavrnila. V Iskratelu so tako prepričani, da izbrana ponudnika Telekom Slovenije in Q-Free nista pravočasno vložila ponudbe.

Telekom je bil prepozen

»Izbrani ponudnik je ponudbo predložil v dveh delih, a je pravočasna predložitev izkazana samo za prvi del. Za drugi del, na kar smo opozorili, pa tudi DKOM ne poda jasnega in nedvoumnega odgovora, ali je bila pravočasna ali ne. Če bi se ugotovilo, da dopolnitev ponudbe ni bila pravočasna, potem bi bila Iskratelova ponudba s partnerjem prvouvrščena,« je pojasnila Miriam Ravnikar Šurk.

V Iskratelu so bili kritični tudi, ker jim je Dars »neodpustno omejil vpogled v celotno dokumentacijo, ki jo je predložil izbrani ponudnik« in ker je »neupravičeno zakril del sklepa izbranega ponudnika o določitvi poslovne skrivnosti«.

»Pričakovali bi, da je Državna revizijska komisija neodvisna ustanova, ki ravna v dobro Slovenije, v tem primeru pa je prevzela vlogo odvetnika naročnika, saj se je v večini primerov preprosto in pristranko oprla na njegovo mnenje,« je bil ogorčen Puljić.

Željko Puljić Foto: Blaž Samec/Delo

Puljić: Ponudili smo najbolj napredno rešitev

Po njegovih besedah je Iskratel ponudil najbolj napredno rešitev, in sicer satelitsko tehnologijo, Telekom Slovenije in Q-Free pa mikrovalovno. Po Puljićevih besedah je prednost satelitske tehnologije ta, da omogoča nadgradnjo na dodatne storitve, denimo plačevanje parkirnine. Zanjo niso potrebna gradben dela kot pri mikrovalovni, kjer morajo biti postavljena »vrata«, ki zabeležijo prihod in odhod vozila na avtocesto. »Pri naši tehnologiji je končni strošek za naročnika v treh do petih letih nižji,« je še dejal Puljić.

Na Dars smo vprašali, zakaj so izbrali ponudnika z mikrovalovno, ne pa satelitsko tehnologijo. »Razpisna dokumentacija ni določala tehnologije; v tehnično-tehnološkem smislu je bil razpis odprt in temeljil predvsem na funkcijskih zahtevah,« so odgovorili na Darsu in dodali: »Odločitev o izboru tehnologije cestninjenja je bila v celoti prepuščena ponudnikom, seveda v okviru zahtev, ki jih glede tega postavlja evropska direktiva o interoperabilnosti cestninskih sistemov.«