Nova priložnost za evropska sredstva za drugi tir bo šele leta 2018

Komisarka Violeta Bulc o begunski krizi in drugem tiru: jutri bo obiskala Slovenijo in se posvetila prav begunski krizi.

Objavljeno
12. november 2015 18.11
Damjan Viršek, poročevalec
Damjan Viršek, poročevalec

Bruselj - »Slovenija je bila prva država članica, ki je spoštovala šengensko mejo, pričela registrirati begunce in v težkih razmerah vztrajala pri upoštevanju skupnih pravil,« je danes na srečanju s slovenskimi novinarji evropska komisarka Violeta Bulc odgovorila na vprašanje, kako komentira soočanje z begunsko krizo v svoji domači državi.

»Razmere niso enostavne, v Evropi nismo bili pripravljeni na ta udar. Najbrž se nihče ni zavedal obsega, velikosti in resnosti izziva. Unija je v rekordnem času pripravila odziv, pričeli so delovati tudi hotspoti za sprejem beguncev,« je ocenila Bulčeva. Komisarka bo sicer jutri obiskala Slovenijo in se posvetila prav begunski krizi.

Obiskala bo sprejemni center v Dobovi, z ministrico za notranje zadeve Vesno Györkös Žnidar pa tudi sprejemni center na Šentilju ter se sestala s prostovoljci, s predstavniki humanitarnih organizacij, s pripadniki civilne zaščite, s policisti in z zdravstvenim osebjem. Evropska komisarka se bo o prizadevanjih Slovenije pri soočanju z begunsko krizo pogovarjala tudi s predsednikom vlade Mirom Cerarjem, so sporočili iz evropske komisije.

Komisarka Bulčeva, ki je sicer pristojna za promet, je povedala še, da Slovenija za drugi tir proti Kopru najbrž ne bo mogla kandidirati prej kot leta 2018, če bo želela izkoristiti sofinanciranje evropskih sredstev. »Novi projekti za splošno ovojnico se bodo lahko pojavili 2018. Tja gre denar iz neizkoriščenih nacionalnih ovojnic. Je pa Slovenija v prvem razpisu že dobila denar za izvlečni tir in denar, mislim da 20 milijonov evrov, za pripravo celostne nove projektne dokumentacije,« je povedala Bulčeva. Triletni zamik po njenem mnenju ne prestavlja posebne težave, saj Slovenija potrebuje čas, da projekt drugega tire prilagodi pomanjkljivostim, na katere je opozorila tudi evropska komisija. Gre predvsem za to, da mora biti investicija finančno vzdržna ter poleg potniškega v ekonomiki upoštevati tudi tovorni promet.