Po sedmih letih končno večja prodaja viličarjev

Lani je bilo v Sloveniji prvič po letu 2008 prodanih več kot 700 viličarjev, in sicer 716, med njimi največ električnih.

Objavljeno
18. marec 2016 17.48
Cveto Pavlin
Cveto Pavlin
Večji lanski prodaji viličarjev so sledili tudi boljši poslovni rezultati družb, ki jih pri nas prodajajo, in več zaposlenih. Prodaja se bo po napovedih povečala tudi letos, kupci pa bodo lahko izbirali med novimi modeli, pri katerih bodo pomembni predvsem učinkovitost, manjši stroški in manjši izpusti ogljikovega dioksida.

Po podatkih WITS je bilo lani v Sloveniji prodanih 716 viličarjev, kar je 31 odstotkov več kot predlani. Še vedno je največ električnih paletnih viličarjev, ki jih je bilo lani prodanih 351, kar je četrtino več kot leto pred tem. Sledijo čelni motorni (plin, dizel) viličarji, ki jih je bilo prodanih 173, to je polovica več kot v letu prej. Čelnih električnih viličarjev je bilo prodanih 131 oziroma 23,6 odstotka več kot predlani.

Čeprav so regalni viličarji po številu prodanih najmanj zastopani, je bilo lani prodanih zelo veliko, in sicer 61, kar je 50,4 odstotka več kot leto prej. Na podlagi lanske prodaje novih viličarjev na slovenskem trgu je mogoče sklepati, da so nekateri investitorji opravili večje nakupe za svoje viličarske vozne parke in da so to posli, ki bi lahko bili opravljeni že kakšno leto prej. Vzrok, da niso bili, so bile predvsem negotove gospodarske razmere, zaradi katerih so bili kupci bolj zadržani pri obnovi viličarskih voznih parkov.

Lani uspešno prodajno in poslovno leto

Boljšo prodajo ponudniki viličarjev pripisujejo izboljšanju gospodarskega ozračja v Sloveniji in pozitivnemu gibanju BDP, zato so se kupci laže odločili za nakupe novih viličarjev in tudi za dolgoročne najeme, delno pa tudi poteku petletnih najemnih pogodb, na podlagi katerih je bilo treba najete viličarje zamenjati z novimi. Med prodanimi viličarji so prevladovali tisti na električni pogon, ki jih je bilo več kot 75 odstotkov. Takšni se uporabljajo predvsem za delo v skladiščih.

Zaradi omenjenega je bilo lansko prodajno leto za ponudnike viličarjev uspešno. »Jungheinrich je tudi lani obdržal prodajni primat z največjim, 15-odstotnim tržnim deležem, ki je enak kot leto pred tem,« pravi direktor Jungheinricha v Sloveniji Brane Švegelj. V Gorenju GTI, ki prodaja viličarje Toyota in BT, je bila lanska prodaja povsem v okviru pričakovanj, kar pomeni, da so prodali nekoliko več, kot so načrtovali.

»Družba Linde viličar je lani imela pozitivno rast prodaje novih viličarjev glede na prejšnja leta. Prevladovali so predvsem viličarji za manipulacijo v skladiščih, z manjšo nosilnostjo, tako imenovana skladiščna tehnika,« pojasni vodja prodaje v družbi Linde viličar Davor Vrečko. Tudi pri Vilbossu, ki prodaja viličarje Yale, Hubtex, Sichelschmidt, Ausa, Baumann in Utilev, so prodali največ skladiščnih viličarjev, kar je nadaljevanje trenda zadnjih let. Prodali so jih nekaj več kot leto prej, vendar jim postavljenih ciljev ni uspelo preseči.

Dobri poslovni rezultati in več zaposlenih

Večji prodaji so sledili tudi boljši poslovni rezultati. Jungheinrich je promet povečal za skoraj šest odstotkov, prav tako dobiček. Povečali so tudi zaposlenost in to nadaljujejo še letos. Linde ustvari povprečno osem milijonov evrov prihodka na leto. V podjetju jih je zdaj 23.

»V Gorenju GTI smo imeli lani zelo ambiciozne cilje, ki smo jih večinoma tudi presegli. Z doseženimi rezultati smo zelo zadovoljni, saj smo prodajo povečali za skoraj 30 odstotkov. Kot sem že omenil, smo ustvarili več prihodkov kot leto prej, zato je bil tudi poslovni izid nekoliko večji,« pojasni direktor prodaje v Gorenju GTI Franci Zamrnik. Lani se je zaradi upokojevanja število zaposlenih zmanjšalo, vendar bodo letos zaradi povečevanja obsega poslovanja zaposlili več delavcev, kot se jih bo upokojilo.

Tudi v Vilbossu so bili lani zadovoljni s stabilnostjo prihodkov. »Že drugo leto zapored smo se uvrstili v najvišji bonitetni razred AAA po kvalifikaciji Bisnode. Nekoliko smo povečali število zaposlenih in se okrepili z novimi sodelavci,« pravi direktor Vilbossa Primož Eržen.

Večja prodaja in stabilno poslovanje tudi letos

Glede na napovedi, da se bo tudi letos nadaljevala dobra prodaja viličarjev, ki naj bi bila po nekaterih ocenah večja od lanske, v Linde viličarju pričakujejo povečanje naročil novih viličarjev. »Predvidevamo stabilno in pozitivno rast tudi letos. Povečali bomo število zaposlenih pri servisiranju viličarjev, kajti z več prodanimi viličarji se poveča tudi obseg servisiranja,« pravi Davor Vrečko.

Jungheinrich letos načrtuje pet odstotkov večjo prodajo, saj predvidevajo nadaljnjo rast trga ter povečane potrebe po zamenjavah obstoječih viličarjev. V Vilbossu se bodo trudili doseči letošnje cilje, ki so zahtevni. Zato so se že okrepili z novimi sodelavci, ne izključujejo tudi možnosti zaposlitve še dveh delavcev.

Letošnji celotni poslovni načrti Gorenja GTI so zastavljeni nekoliko višje glede na realizirano v letu 2015. To velja tako za količinsko prodajo kot za finančno plat poslovanja. Poleg omenjenega bodo sledili strateškim usmeritvam in načrtom njihovega partnerja TMHE (Toyota Material Handling Europa). »Za poslovni uspeh upamo, da bo na ravni načrtovanega, vendar ga je zelo nehvaležno napovedovati zaradi še vedno zahtevnih tržnih razmer pri nas. Kadrovsko se bomo okrepili v prodaji in servisni dejavnosti,« pojasni Franci Zamrnik in doda, da bodo predvidoma zaposlili dva nova sodelavca v komerciali in enega ali dva v servisu.