Ponoči ustavili tovorni železniški promet iz tujine

Iz Luke Koper so popoldne sporočili, da je bila dostavljena večina od 400 vagonov, ki bi morali priti že v jutranji izmeni.

Objavljeno
23. januar 2016 14.01
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Slovenske železnice (SŽ) so v petek ob 19. uri do preklica na vseh mejnih postajah ustavile sprejemanje tovornih vlakov iz sosednjih držav. »To smo storili, ker so bili vsi slovenski tiri zatrpani in smo jih hoteli očistiti, da bi se promet lahko normalno odvijal. Ukrep sprejmemo večkrat na leto, podobno počnejo tudi v drugih državah,« je za Nedelo odgovoril generalni direktor SŽ Dušan Mes.

Z odločitvijo pa nikakor niso zadovoljni v Luki Koper. »Zjutraj nam SŽ niso dostavile 392 vagonov, s takšnimi razmerami na železnicah nikakor ne moremo biti zadovoljni. Še posebno ker se na zastoje, zapore in zamude, ki trajajo od 23. novembra, zelo nezadovoljni odzivajo številni partnerji in grozijo z odškodninskimi zahtevki. Že pred nekaj dnevi je avstrijski prevoznik Rail Cargo Operator obveščal svoje stranke o velikih zamudah v Sloveniji, predvsem v Luki Koper. Bojimo se, da bo to imelo daljnosežne poslovne posledice,« je povedal Sebastjan Šik, odgovoren za stike z javnostjo v Luki Koper, ki je pozneje sporočil, da se je čez dan »stanje nekoliko izboljšalo in je bila dostavljena večina od 400 vagonov, ki bi morali priti že v jutranji izmeni. Poleg tega so se predstavniki Luke Koper in Slovenskih železnic dopoldne srečali na operativnem sestanku na koprski tovorni postaji in se dogovorili za ukrepe, ki naj bi odpravili problem zaradi nedostavljenih vagonov.«

Kakšna je škoda zaradi zamude, je težko izračunati. Morda je še najmanjša tista neposredna, pravijo v Luki. Veliko huje je, ko začnejo kupci iskati alternativne možnosti, ko tovor preusmerjajo in ko se začne širiti slab glas o kakovosti logističnih storitev v državi. Prav danes je prvič zamujal vlak z mercedesi, za katere so vsi (tudi SŽ) obljubili, da ne bodo zamujali.

Pred tremi dnevi je uprava Luke na tiskovni konferenci v novicah o rekordnem poslovanju postregla s podatkom, da njihovi partnerji preusmerjajo tovore v Hamburg, na Reko in v pristanišče Nogaro. Tovor iz Avstrije, ki je navadno potreboval dva dni, te dni potrebuje dva do tri tedne, tovor s Slovaške pa je namesto treh ali štirih dni zdaj na poti 23 dni.

Skoraj ne mine dan, da ne bi kje počil tir. Za ponedeljek so napovedali večurno zaporo zaradi nujnih vzdrževalnih del na progi Koper-Divača. Dvodnevno zaporo pa naj bi 6. februarja preložili na marec, v čas velikonočnih praznikov.