Poslovanje s čustvi prodira v naša življenja

Analitika čustev bo popolnoma spremenila dojemanje poslovanja in potrošnikov, največ dobrega pa bo lahko naredila v zdravstvu.

pon, 08.05.2017, 10:01

Ljudje smo čustvena bitja, vsak dan se ukvarjamo z vrsto različnih čustev. Prav na naša čustva merijo tudi številna podjetja in njihove trženjske ter oglaševalske kampanje, ki želijo v nas spodbuditi vzgib, da kupimo ta ali oni izdelek ali storitev. Ljudje pač kupujemo s čustvi. S sodobno tehnologijo se najrazličnejši podatki lahko spremenijo v čustva oziroma drugače: naša čustva lahko opišemo s podatki, ki jih nato razumejo različni analitični sistemi.

Na konferenci SAS Forum v Milanu so strokovnjaki omenjene družbe pokazali stopnje napredka v analitiki čustev. Medtem ko je merjenje na čustva potrošnikov več kot očitno v trgovini, kjer tehnologija omogoča prepoznavanje počutja in čustvenega stanja potrošnikov že z uporabo videokamer in analize obraza ter celo telesne drže posameznika. V nadaljevanju skrb za iskanje pozornosti potrošnika prevzamejo »aktivne« prodajne police in reklamni materiali, ki skladno z ugotovljenim počutjem in (ne)navdušenjem posameznika temu servirajo ustrezno ponudbo.

Z uporabo mobilne aplikacije trgovec ve o potrošniku vse

V dobi pametnih mobilnih naprav je vse to še preprosteje – če potrošnik uporablja mobilno aplikacijo trgovca in/ali nakupuje v njegovi spletni trgovini, ta o njem in njegovih nakupovalnih navadah ter preferencah ve tako rekoč vse – tako mu na mobilno napravo lahko pošlje prilagojeno mikavno ponudbo že takrat, ko njegov sistem zazna, da je uporabnik v bližini trgovine. Scenarij, ki se zdi kot izsek iz filma znanstveno-fantastičnega žanra, številni napredni trgovci že preizkušajo.

Posebno napredni so nekateri azijski in ameriški prodajalci oblačil, ki v svoje trgovine uvajajo tako imenovana pametna ogledala. Ta stranki v trgovini lahko hitro prikažejo, kako bi bila videti odeta v nova oblačila, z novo frizuro itd. Vse skupaj seveda pripomore k precej boljši oziroma prepričljivejši uporabniški izkušnji, ki je tudi vzrok za to, da potrošnik res opravi nakup in se vrača k trgovcu. To pa je zelo pomembno v digitalnem in spletnem svetu, kjer je zvestoba zelo redka vrlina.

Čustva v izobraževanju, bančništvu, zdravstvu ...

Uporaba čustvene analitike prodira tudi na področja, kjer je morda sploh ne bi pričakovali. Predavatelji lahko s čustveno analitiko spremljajo razpoloženje občinstva in temu primerno prilagajajo predstavljanje vsebine. Preizkusi čustvene analitike, ki spremlja pozornost poslušalcev oziroma gledalcev v sistemih spletnih tečajev, dajejo odlične rezultate, še toliko boljše pri aktivnih udeležencih, torej tistih, ki vzpostavijo stik s predavateljem.

Prilagajanje tečajev spletnim učencem oziroma poslušalcem je omogočilo prilagajanje krivulje učenja posameznemu spletnemu občinstvu in boljše doseganje ciljev (kot je število uspešno opravljenih spletnih izpitov).

Zelo zanimiv primer uporabe čustvene analitike je tudi uporaba videokamer na bančnih avtomatih. Nekatere banke so že uvedle sistem, ki prepozna »stresno« aktivnost v vidnem polju bankomata in sproži alarm.

Čustvena analitika bo zelo uporabna tudi v zdravstvu

Zdi se, da bo čustvena analitika še največ dobrega lahko naredila v zdravstvu. Tu je moč čustev pacientov močno podcenjena, saj večina medicinskih pripomočkov in zdravil zdravi le fizične posledice bolezni, v izjemnih primerih pa se le psihologi ukvarjajo s čustvenimi odzivi pacientov na bolezen in zdravljenje.

Inštitut za raziskavo avtizma Canisius je ugotovil, da s »strojnim« zaznavanjem čustev pacientov in ustrezno prilagojenimi odzivi lahko precej izboljša posledice te bolezni, posebno pri otrocih. Podobno ugotavljajo tudi v ameriškem združenju pacientov z multiplo sklerozo. Visoka stopnja razdražljivosti in pogoste spremembe razpoloženja pri teh pacientih vodijo v velike bolečine in stiske, s tehnologijo, ki prepozna povečevanje napetosti in razdražljivosti pacientov, lažje preprečijo njihovo slabo počutje.

Kako deluje čustvena analitika?

Čustvena analitika je tehnično zelo podobna analitiki pretočnih podatkov, saj v realnem času analizira veliko podatkov iz najrazličnejših senzorjev ter postreže z ugotovitvami, s katerimi lahko upravljajo poslovni uporabniki, tržniki, zdravniki ali drugi avtomatizirani sistemi.

V primeru uporabe v zdravstvene namene lahko veliko podatkov prispevajo že pametne zapestnice, ki merijo srčni utrip pacienta, temperaturo in ph-vrednost kože, stanje oziroma gibanje ter druge parametre (nekatere obvladajo celo merjenje spanca). Te naprave navadno brezžično prek povezave bluetooth podatke prenašajo v pametne telefone ali druge naprave za vključitev in obdelavo podatkov, kjer svojo »magijo« nato opravi čustvena analitika, ki trenutne vzorce primerja s prednastavljenimi zdravimi vrednostmi ter prepoznava morebitna odstopanja in anomalije. Te lahko, če jih prepozna, označi kot za zdravje nevarne dogodke in o tem obvesti tako pacienta kot lečeče osebje.

Prijavi sovražni govor