Pregledovanje ponudbe Telekoma in Q-Free

Prihodnji teden morebiti en, dva ali trije revizijski zahtevki Iskratela, Cetisa in/ali Kapscha o elektronskem cestninjenju.

A. S.
Fri, 18.03.2016, 17:00

Evropska pravila za prevoznike

Evropska komisija je danes sprejela vrsto pravil za cestne prevoznike in prevoznike v potniškem prometu. Nove določbe vsebujejo skupno klasifikacijo resnih kršitev cestne varnosti po prometni zakonodaji ter nove specifikacije za pametne tahografe, ki bodo kar se da izkoristili nove digitalne tehnologije, kot jih denimo zagotavlja sistem Galileo. Cilj ukrepa je okrepiti varnost v cestnem prometu ter olajšati dosledno čezmejno izvajanje pravil EU.

Ljubljana - Neizbrani ponudniki na javnem razpisu za vzpostavitev elektronskega cestninjenja za tovornjake in avtobuse na slovenskih avtocestah si v teh dneh ogledujejo dokumentacijo izbrane skupine Telekoma Slovenije in Q-Free ter seveda dokumentacijo samega Darsa.

Ocen izbrane ponudbe, ki je bila tudi najcenejša - 99.991.795,10 evrov brez davka na dodano vrednost oziroma 121.989.990,02 evrov z DDV - seveda še ne morejo dati, saj gre za obsežno večtisočstransko dokumentacijo. Ker imajo za vsako stran praktično vsega 2,7 sekunde časa, se ponudniki odločajo ali za fotografiranje ali za fotokopiranje. Dars za stran kopije zaračuna 75 centov.

Prihodnji teden pa se bodo po pregledu dokumentacije že morali odločiti, ali se bodo na izbiro ponudnika pritožili ali ne. Na pripombo, da je bila razpisna dokumentacija trikrat dopolnjena, direktor slovenskega Kapscha - dunajski in slovenski Kapsch Traffic Com se za posel potegujeta za 115,00 milijonov evrov brez davka - Jože Hebar pojasnjuje, da so "svoje dvome izrazili že v obliki revizijskega zahtevka, ki pa je bil žal zavrnjen."

Dokumentacijo po navedbah Saše Košec Jazbinšek še vedno pregledujejo tudi v skupini Cetis, Autostrade in Engineering Informatica, katere ponudba je bila 114,6 milijonov evrov brez DDV, tako da je ne morejo komentirati.

Darko Pretnar iz Iskratela, ki nastopa skupaj s slovaško družbo Sky Toll (njihova ponudba je bila 110,1 milijon evrov z DDV) je ponovil, da je bila njihova ponudba tehnološko sodobna, kvalitetna in konkurenčna. Izbrano ponudbo še pregledujejo, vendar ima Pretnar občutek, da so bile stvari, ki so v prid mikrovalovni tehnologiji točkovane, vrednotene, tiste, ki so bile v prid satelitski pa ne, kar jih v Iskratelu moti.

Vendar se Pretnar zaveda, da gre za odločitev naročnika. Dokumentacijo bodo pač temeljito pregledali in če se jim bo zdelo, da kje kaj ni primerno rešeno, bodo seveda zahtevali revizijo, sicer pa bodo čestitali izbrani skupini.

Razpis je po mnenju Iskratela glede na čas objave zastarel, v bistvu je enak, kot je bil leta 2011. Odtlej pa so se pojavile nove tehnologije, ki so postale konkurenčne - seveda je govor o Iskratelovi ponudbi, ki edina sloni na satelitski tehnologiji. V Darsovem razpisu pa se glede na stanje tehnologije v svetu ni nič spremenilo. To v Iskratelu obžalujejo.

Povezane novice

Cestninjenje: največ točk za Telekom in Q-Free
15. March ob 13:45
Darsov cilj je finančno vzdržen sistem na vsem omrežju, kar bo na leto prineslo 13 milijonov evrov več.
Prijavi sovražni govor