Prodaja viličarjev je lani zdrsnila za 15,1 odstotka

Lanska prodaja 550 novih viličarjev se je zmanjšala na raven iz leta 2002; letošnje napovedi niso obetavnejše.

Objavljeno
13. marec 2015 18.02
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Napovedi, da bo v Sloveniji lanska prodaja viličarjev slabša od predlanske, so se žal uresničile, kar potrjujejo tudi podatki WITS (World Industrial Truck Statistics). Lani je bilo na slovenskem trgu prodanih 550 novih viličarjev ali 15,1 odstotka manj kakor leta 2013.

Dogajanje na trgu viličarjev (industrijskih transportnih sredstev) je bilo lani pestro. Prodajalci teh vozil so se morali spoprijeti s številnimi izzivi, da so lahko zadovoljili čedalje zahtevnejše kupce. Že v drugi polovici lanskega leta je bilo jasno, da prodaje iz leta 2013, ko je bilo prodanih 648 novih viličarjev, ne bo mogoče doseči, da pa bo po vsej verjetnosti presežena prodaja iz leta 2012 s 517 viličarji.

Lani prodanih 550 viličarjev

Na koncu lanskega leta se je prodaja ustavila pri 550 novih viličarjih in se je zmanjšala na raven iz leta 2002. Pa še nekaj primerjav. Leta 2010 je prodaja v Sloveniji dosegla najnižjo raven, in sicer 373 novih viličarjev, rekordno prodajno leto pa je bilo 2007, ko je bilo prodanih 1532 viličarjev, kar je bilo za majhen slovenski trg absolutno preveč.

Leto pred tem je bilo prodanih 1267 novih viličarjev, leto za tem 1356. Bilo je samo vprašanje časa, kako dolgo lahko naš trg zdrži pritisk napihnjenega balona, ki se je v letih 2009 in 2010 z gospodarsko krizo dokončno razpočil. Prodaja se je leta 2009 drastično zmanjšala na 581 novih viličarjev, leta 2010 pa na že omenjenih rekordno nizkih 373 viličarjev.

Med lani prodanimi novimi viličarji je bilo 115 plinskih in dizelskih čelnih, 106 električnih čelnih in 329 električnih skladiščnih. »Kaže se predvsem trend večje prodaje električnih viličarjev, saj je rast 80-odstotna, kar je tudi razumljivo, ker podjetja z nakupi električnih viličarjev želijo prihraniti pri stroških za energijo,« pojasnjuje vodja prodaje v družbi Linde viličar Davor Vrečko.

Previdni kupci želijo imeti analizo stroškov

Na podlagi prodajnih rezultatov je mogoče ugotoviti, da so se slovenska podjetja v krizi odločila za močno zmanjšanje investicij v razvoj in tudi v posodobitev viličarskega voznega parka. Ta trend se zadnja leta počasi spreminja, nikakor pa ne po napovedih in tudi ne po željah prodajalcev viličarjev. Rast investicij je zmerna in ne tako skokovita kot v letih pred krizo.

»Nekaj smo se očitno že naučili iz obdobja pred krizo, ko smo včasih brezglavo zapravljali. To se kaže tudi v odnosu povprečnega slovenskega kupca viličarjev, ki je zelo previden, pred nakupom se o izdelku zelo pozanima, želi imeti analize porabe in predvideti, kako mu bo nakup dolgoročno znižal stroške logistike (TCO – Total cost of ownership),« pravi Vrečko.

O zadržanosti kupcev kljub lanski 2,6-odstotni gospodarski rasti govori tudi direktor Jungheinricha v Sloveniji Brane Švegelj in upa na vsaj minimalno povečanje letošnje prodaje. Pridružuje se mu direktor Vilbossa Peter Eržen, ki pravi: »Trg je še vedno majhen, majhne so tudi količine prodanih novih viličarjev.«

Najbolj gredo v prodajo električni skladiščni viličarji

Kljub omenjenim težavam so v omenjenih viličarskih družbah zadovoljni z lanskim poslovanjem. V Linde viličarjih pravijo, da so svoj tržni delež povečali krepko čez 20 odstotkov, kar je ob veliki konkurenci v Sloveniji izjemen uspeh. Skupaj z rabljenimi viličarji so jih lani prodali 228 in ustvarili 8,1 milijona evrov prihodka.

Tržni delež je lani povečal tudi Jungheinrich in zadržal vodilni položaj na trgu. Zelo dobro so prodajali električne čelne in regalne viličarje ter druge viličarje iz programa skladiščne tehnike. Njihovo poslovanje je bilo nad načrtom in boljše kot leta 2013. Za deset odstotkov so tudi povečali število zaposlenih, predvsem zaradi povečanega povpraševanja v trženju logističnih sistemov (regali, WMS, LRK/PRK, vlačilci, avtomatski viličarji APM ipd.).

Tudi v Vilbossu so povečali tržni delež, ki je skoraj dosegel deset odstotkov. Največ so prodali skladiščnih viličarjev. Vsa prodajna pričakovanja je presegel novi model visokoregalnega viličarja Yale MR. »Prodaja ni imela bistvenega vpliva na bilančne kazalce, razen na promet. Žal je zaradi zunanjih vplivov viličarje treba prodajati pod ceno,« pravi Peter Eržen in dodaja, da so število zaposlenih povečali, vendar ne zaradi prodaje. »Količine so tako majhne, da zaradi tega ni potrebe po dodatnih zaposlitvah. Smo pa zaposlovali zaradi drugih novih produktov, ki jih uvajamo.«

Previdne napovedi letošnje prodaje

Pri letošnjih napovedih so v viličarskih družbah dokaj previdni. V Jungheinrichu napovedujejo, da bo prodaja količinsko takšna, kot je bila lani, finančno pa naj bi imeli nekajodstotno rast. Pričakujejo, da bodo prodali predvsem več novih izdelkov, ki so jih trgu predstavili v zadnjih mesecih. Tudi v Vilbossu si bodo letos prizadevali ohraniti približne prodajne količine iz preteklih let. Prav tako ne načrtujejo povečanja števila zaposlenih.

Večjo, 12,3-odstotno rast prodaje načrtuje Linde viličar. »Ta cilj bomo poskušali doseči z nekaterimi novimi izdelki, kot so logistični vlak (to je vlačilec, h kateremu so pripeti logistični vagoni), prvi viličarji z litij-ionskimi baterijami (za kupca to pomeni hitro polnjenje baterije, njeno daljšo življenjsko dobo, manjšo porabe energije), tehnologija Linde Safety Pilot (viličarist ima nenehno nadzor nad težo tovora in odlagalno višino), Linde Robotics (avtomatizacija viličarjev), Linde Connected Solution (sledenje viličarjev in pregled nad viličarskim voznim parkom) in številne nove serije viličarjev z izboljšavami,« je o letošnjih načrtih povedal vodja prodaje v družbi Linde viličar Davor Vrečko. Letos so odprli tudi novo poslovalnico v Novem mestu in začeli graditi nove prostore za delavnice ter širiti poslovno stavbo na sedežu podjetja v Celju.

Z novostmi do optimalnejše logistike

Novosti so pripravili tudi pri Jungheinrichu. Tako na trgu testirajo nove vlačilce EZS in vlačilne vozičke GTE/GTP, ki so zelo uporabni, saj kupcem omogočajo optimalnejše koncepte uporabe. »Poleg tega smo na trgu že izvedli projekte z novimi poličnimi regali, ponujamo nove vertikalne zalogovnike s pladnji LRK in vertikalne karusel zalogovnike PRK, ki so jih kupci zaradi optimalne izrabe prostora zelo dobro sprejeli. Pri viličarjih imamo novi motorni viličar (plinski z oznako TFG, dizelski pa DFG) s hidrodinamičnim pogonom serije 3 in 4 ter novi viličar EFG S40s, ki je zasnovan na konceptu čiste energije (Pure energy),« pravi direktor Jungheinricha Brane Švegelj.

V Vilbossu bodo letos predstavili novo linijo skladiščnih viličarjev za talni transport, pri čemer pričakujejo, da jo bodo uporabniki dobro sprejeli. Pri znamki Utilev so ponudbi plinskih in dizelskih viličarjev dodali še električne.