Študija OECD ni pokopala drugega tira

Vladni odziv: javno naročilo za revizijo vrednosti projekta še ta mesec.

Objavljeno
15. september 2015 20.36
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Ljubljana, Reka – Projekt modernizacije železniškega koridorja skupaj z drugim tirom ostaja ena od prioritet slovenske vlade, so včeraj odgovorili iz kabineta predsednika vlade Mira Cerarja na naše vprašanje, ali je po objavljeni študiji ITF/OECD v strategiji razvoja Slovenije ta projekt še prednostni.

Premier ni neposredno odgovoril na očitke, da (neuradno) ne podpira drugega tira, je pa njegova svetovalka za odnose z javnostjo Tina Štrafela zapisala, da vlada nadaljuje iskanje zasebnega partnerja in da bo medresorska delovna skupina za drugi tir še ta oziroma prihodnji teden pripravila poročilo o svojem delu. »Predvidoma še ta mesec bo objavljeno javno naročilo za revizijo vrednosti projekta in analizo mogočih racionalizacij in optimizacij. Prav tako poteka pridobivanje gradbenih dovoljenj za celoten odsek med Koprom in Divačo, ki bo končano predvidoma v začetku leta 2016,« je zapisala Tina Štrafela in zapisala, da je študija OECD opozorila na kompleksnost odločitve o gradnji drugega tira in na nekatere pogoje, ki upravičujejo smiselnost takšne gradnje. »To so strokovne ocene in predlogi, ki jim je treba nameniti ustrezno pozornost. Pri tem pa predsednik vlade poudarja, da nas nekatere ocene oziroma predlogi iz omenjene študije nikakor ne smejo odvrniti od že sprejete temeljne geostrateške odločitve, to je gradnje drugega tira.«

Ministrske zamenjave ne bo

Na vprašanji, ali predsednik vlade še podpira ministra za infrastrukturo in kako komentira zahteve vse večjega števila gospodarstvenikov in druge javnosti, da bi moral zamenjati ministra, ker očitno dela proti drugemu tiru in ker je s takšno študijo povzročil poslovno škodo Luki Koper, so iz kabineta premiera odgovorili, da »predsednik vlade ne namerava zamenjati ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča«. Domnevne pritiske ministra Gašperšiča na zamenjavo direktorjev državnih podjetij (Darsa, SŽ in Luke Koper) pa so v premierovem kabinetu označili le za »posamezne špekulacije«.

Odgovoru na vprašanje, ali je imel Peter Gašperšič mandat vlade, da naroči takšno študijo o smiselnosti gradnje drugega tira pri OECD, so se v vladi izognili. Prav tako niso odgovorili, ali so v vladi vedeli, da so pri pisanju študije sodelovali strokovnjaki, ki so tesno povezani s pristaniščem Hamburg. Tudi vprašanje o začetku gradnje drugega tira je ostalo brez odgovora.

Gašperšič: Študija zgolj predlaga rešitve

Strokovnjaki OECD, ki so sodelovali pri izdelavi študije, imajo ugled v mednarodnem strokovnem okolju in dolgoletne bogate izkušnje z razvojem velikih projektov v prometnem sektorju, Mednarodni prometni forum pa zagotavlja neodvisno, strokovno in nepristransko obravnavo vprašanj, nam je zagotovil minister Peter Gašperšič. Zatrdil je, da je študija dobronamerna in zgolj predlaga rešitve in kot takšna ne more povzročiti poslovne škode Luki. Zaledni terminal pa ni predlagan kot alternativa drugemu tiru, temveč le kot prehodna rešitev. »Začetka gradnje drugega tira ne moremo natančno določiti, ker ga ne moremo graditi s proračunskimi sredstvi, temveč zgolj po sistemu javno-zasebnega partnerstva. Zato moramo najprej najti ustrezen način financiranja,« je še poudaril.