Vlaki SŽ se vračajo v (hrvaško) Istro

Sporazum o sodelovanju med SŽ in štirimi istrskimi občinami na Hrvaškem.

Objavljeno
28. maj 2015 13.46
Posodobljeno
28. maj 2015 14.10
mpi*časopis LJUBLJANA- PULA
A. S., gospodarstvo
A. S., gospodarstvo

Ljubljana − Lani so Slovenske železnice v Istro pripeljale več kot šest tisoč potnikov, letos pa pričakujejo, da bo to število še večje. Verjetno so tudi zato predstavniki družbe SŽ − Potniški promet in štirih istrskih občin v Republiki Hrvaški − Buzeta, Pazina, Vodnjana in Pulja (Pula, Pola) − danes podpisali sporazum o tesnejšem sodelovanju.

S sporazumom o sodelovanju nameravajo partnerji razširiti vlakovne povezave z delom Istre v Republiki Hrvaški in oblikovati skupne turistične ponudbe na istrskem polotoku. S tem bo turistična ponudba v tistem delu Istre, ki je v Republiki Hrvaški, še bogatejša, hkrati pa bo postavljen temelj za dolgoročno sodelovanje SŽ s partnerji v hrvaškem delu Istre.

»Za nas je to izjemno pomemben dogodek, ki na široko odpira vrata našim vlakom v Istro, verjamemo pa tudi, da bo pomembno prispeval tudi k večji prepoznavnosti Slovenskih železnic,« je ob podpisu sporazuma povedal direktor SŽ − Potniški promet Boštjan Koren. »Istra je izjemno privlačna destinacija in je priljubljena med turisti, obiskovalci in gosti iz različnih delov Evrope. S podpisom sporazuma o sodelovanju pa se odpirajo nove možnosti in priložnosti za istrski turizem,« navajajo SŽ v sporočilu besede Boštjana Korena.

SŽ si prizadevajo, da bi z vlaki tudi v del Istre, ki je v Republiki Hrvaški, prepeljale čim več turistov. »Vlaki iz Ljubljane vozijo do več krajev na istrskem polotoku, do Buzeta, Pazina, Kanfanarja, Vodnjana, Pulja ...« " navajajo v SŽ. Dejansko gre zunaj sezone za samo eno povezavo: ob 13.12 z nadomestnim avtobusom iz Ljubljane do Divače, od tam ob 15.01 z vlakom po slovenski Istri do Buzeta v Republiki Hrvaški, kjer morajo potniki spet prestopiti, do Pulja, kamor prispe ob 17.52, pa vlak ustavi na 22 postajah in postajališčih, med drugim v Humu v Istri, Pazinu, Kanfanarju (od koder je še pred pol stoletja peljal krak do Rovinja, kjer je imelo tedanje Železniško gospodarstvo Ljubljana, ki je tako ali tako upravljalo celotno železniško omrežje v Istri, počitniško naselje), Vodnjanu in Pulju. V obratni smeri odpelje vlak iz Pulja ob 13.20, prestopanje v Buzetu je med 15.29 in 16.00, v Divači pa (z vlaka na avtobus) malo pred peto popoldansko uro.

»S tesnejšim sodelovanjem bodo SŽ − Potniški promet in istrske občine turistom ponudili najbolj zanimive kulturne, zabavne, športne in kulinarične vsebine. V Istri imajo gostje raznovrstne možnosti za dejavno preživljanje prostega časa, oglede zgodovinskih znamenitosti, obiske turističnih in kulturnih prireditev in drugo. Na SŽ verjamejo, da lahko s krepitvijo do okolja prijaznih prevozov v Istro in celovito turistično ponudbo številnih istrskih krajev potnikom in turistom ponudijo največ,« je zapisano v sporočilu za javnost.