V Luki presenečeni nad koncesijo za tretji pomol

Imelo naj bi jo posebno podjetje za izgradnjo drugega tira, a je po njihovo ta že podeljena Luki.

Objavljeno
11. januar 2016 17.07
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA

Koper - V Luki Koper odločitve vlade o ustanovitvi posebnega podjetja za izgradnjo in koriščenje drugega tira ne morejo komentirati, saj ne poznajo podrobnosti, so pojasnili za STA. So pa presenečeni, da naj bi to podjetje imelo koncesijo tudi nad izgradnjo tretjega pomola. Ta je bila po njihovem že podeljena Luki v okviru obstoječe koncesijske pogodbe.

Prejšnji teden je vlada sklenila, da se ustanovi posebno projektno podjetje za izvedbo projekta drugega železniškega tira med Divačo in Koprom. Prek dokapitalizacije bodo nato lastniški vstop v podjetje ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bo imela manjšinski delež.

Kot je tedaj pojasnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, s prostorom v koprskem pristanišču sicer upravlja družba Luka Koper, je pa možnost, da se morebitni tretji pomol odda s koncesijo. Z ostalo infrastrukturo v pristanišču, kjer je po ministrovih besedah še veliko možnosti za širitve in nadaljnji razvoj, bo še naprej upravljala Luka Koper.

Ne komentirajo, ker ne poznajo podorbnosti

Kot so poudarili v Luki, odločitve vlade ne morejo komentirati, ker ne poznajo podrobnosti. Ob tem opozarjajo, da je tudi sam minister Gašperšič, ki se je v petek udeležil predstavitve študije o posledicah ne izgradnje drugega tira, pojasnil, da je še veliko neznank, ki jih bo potrebno preučiti ob pripravi zakona, ki bo temelj za ustanovitev omenjenega podjetja.

»Najbolj nas preseneča odločitev, da naj bi to podjetje imelo koncesijo tudi nad izgradnjo tretjega pomola, čeprav je bila po našem mnenju ta koncesija že podeljena Luki Koper v okviru obstoječe koncesijske pogodbe,« opozarjajo v Luki.

Zmanjkuje časa

V petek so na GZS sicer predstavili novo študijo o upravičenosti drugega tira in ponovno pozvali k pospešitvi priprav na začetek gradnje. V Luki se strinjajo z avtorji študije, da zmanjkuje časa, »saj bo obstoječa proga povsem zasičena že med letoma 2019 in 2022«.

Kot dodajajo, že danes več kot 30 odstotkov časa po obstoječi progi potuje več vlakov dnevno, kot je sploh njena tehnična zmogljivost. Poleg tega gre za enojno progo, ki je tudi zaradi preobremenjenosti in dotrajanosti eno največjih tveganj za poslovanje Luke Koper. Skoraj 60 odstotkov blaga namreč potuje do in izven pristanišča po tirih.