Odpravljen zamašek v Mednem še ne razrešuje težav

Minister Gašperšič o koncu kalvarije, a župani zahtevajo nadaljevanje projektov.

Objavljeno
18. marec 2016 15.17
Montažna mostova v Mednem
Marjana Hanc
Marjana Hanc

Medvode - Danes se je v Mednu po dveh letih in dveh mesecih po besedah ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča končala kalvarija. Spet je stekel dvosmerni promet, in sicer po dveh začasnih montažnih mostovih, ki zagotavljata obvoz mimo dotrajanega nadvoza čez železniško progo pod hotelom Medno.

Semaforjev in prometnikov, ki so v konicah urejali promet, na odseku ene prometno najbolj obremenjenih regionalnih cest Medvode-Ljubljana, ki ga prevozi 21.000 vozil na dan, tako ne bo več. Po številnih zapletih pri izboru izvajalca in po tem, ko je tudi Direkcija za RS infrastrukturo le zagotovila denar za gradnjo obvozov čez montažna mostova, rekonstrukcijo nadvoza in ceste ter nadomestno gradnjo bližnjega prepusta, je sevniško podjetje Rafael skupaj s partnerjem SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana konec novembra lani podpisalo pogodbo v vrednosti 1,98 milijona evrov. Takrat je bilo napovedano, da bodo dela končana do konca maja 2016, in tudi včeraj je bilo slišati, da bodo gradbeniki ujeli ta rok. Montažna mostova je postavila Slovenska vojska.

Foto: Jure Eržen/Delo

Župani Medvod, Škofje Loke, Železnikov in Gorenja vas - Poljane Nejc Smole, Miha Ješe, Anton Luznar in Milan Čadež so ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, s katerim so se srečali na montažnem mostu in se pozneje z njim sestali na delovnem sestanku na občini Medvode, znova opozorili, da zgolj odprava zamaška v Mednu ni dovolj. Treba je storiti vse za odpravo zastojev med Šentvidom in Jeprco, država pa naj bi pomagala tudi pri obnovi lokalne ceste čez več kot 300 let star Tometov most na Seničici. Omenjeno cesto so številni vozniki uporabljali kot bližnjico, ko so se umikali zastoju oziroma nadvozu v Mednu. Po oceni je bilo za 250.000 evrov škode.   

Foto: Jure Eržen/Delo

Obvoznice še ne bo

Minister Gašperšič je pojasnil, da je v proračunu zagotovljen denar, da se uredi del Celovške ceste, na vprašanje, ali je mogoče pričakovati štiripasovnico skozi Medvode ali obvoznico Jeprca-Stanežiče-Brod, ki bi Medvode razbremenila tranzitnega prometa in omogočila boljšo povezavo s severozahodnim delom Ljubljane, pa je odgovoril, da ima država za zdaj predvidene izboljšave na sedanjem omrežju. Investicija v 11-kilometrsko štiripasovno obvoznico, ki je predvidena tudi v državnem prostorskem načrtu (DPN), je bila leta 2011 ocenjena na kar 296 milijonov evrov, tudi nekateri Medvoščani pa so jo zaradi številnih mostov ocenili za neprimerno. Župan Smole je danes za Delo pojasnil, da bi lahko DPN uporabili v drugem delu in tudi v več fazah in tako bi se najprej lotili ceste od Jeprce do gostišča Cirman v Mednem in nato etape Cirman-Celovška cesta. Ali je to mogoče, bo znano do začetka poletja, ko bodo na direkciji pripravili izračun stroškov. Loške občine pa so, kot so poudarjali župani, zainteresirane za navezovalno cesto od industrijske cone Trata do naselja Meja v kranjski občini in naprej do avtocestnega priključka v Vodicah.