»Vojna« na železnici se ne umirja

Sodelovanje SŽ bi se povezovale z avstrijskimi ÖBB, morda tudi kapitalsko

Objavljeno
30. januar 2016 14.45
boris šuligoj
boris šuligoj
Koper – Razmere na slovenskih železnicah se niso umirile tako, kot je prejšnjo soboto izjavil generalni direktor SŽ Dušan Mes. V četrtek v Luko Koper ni prišlo 124 vagonov, včeraj zjutraj 100. Upokojeni delavec SŽ nam je zatrdil, da je vsega kriva slaba organizacija dela, Dušan Mes pa trdi, da je zdaj preprosto krivo – preveč tovora.

»Te dni imamo ogromno tovora na železnicah. Danes smo pregledovali statistiko prevoza na nadzornem svetu SŽ in ugotovili, da smo decembra v Luko Koper pripeljali devet odstotkov več tovornih vlakov (čeprav je bila proga dva dni zaprta), vagonov je bilo za šest odstotkov več. Januarja je bila proga zaprta 5,5 dneva, a smo vseeno pripeljali kar 14 odstotkov več vlakov v Koper. Lani januarja jih je bilo na dan povprečno 56, letos januarja pa 62. Poleg teh pa vozijo še prazne lokomotive in potniški vlaki. V januarju zdaj nekatere dneve pelje v Koper in nazaj tudi 90 do 110 vlakov na dan. To pa je tudi več od uradne zmogljivosti proge. Če bi vozili natanko po urniku, bi speljali pol manj vlakov. Rekorde dosegamo ravno zato, ker improviziramo,« je Mes odgovoril na očitek, da slabo delajo. Pred dvema dnevoma nas je namreč poklical eden od upokojenih strojevodij SŽ, ki je dejal, da takih zapletov kot v Kopru ni nikjer po državi in da poglavitni razlog za zastoje proti Kopru ni v kapaciteti tirov, temveč v organizaciji dela, pomanjkanju kadrov in deloma v pomanjkanju lokomotiv. Pojasnil je, da bi na uro iz Kopra lahko peljali trije, v Koper pa isto uro pripeljali tudi trije vlaki. V 20 urah bi jih lahko bilo 120.

Mes je soglašal, da so še rezerve, da pa na odpremni postaji Koper Tovorna ni nič manj zaposlenih, kot jih je bilo. V Luki Koper so včeraj prejeli pritožbo velikega avstrijskega špediterja, da morajo zaradi zastojev na železnici preusmerjati zabojnike proti Trstu: »Te preusmeritve si nihče ne želi, saj jih bo zelo težko pridobiti nazaj, ko bodo enkrat imeli boljše možnosti v Trstu.« Avstrijski špediter je prosil Luko Koper za pomoč, da bi preprečili to preusmeritev zabojnikov.

Dušan Mes je potrdil, da jih je pred nekaj dnevi obiskal direktor Avstrijske zvezne železnice ÖBB, s katerimi se dogovarjajo o možnostih za okrepljeno sodelovanje na področju železniškega prometa. Zato sta z direktorjem podpisala pismo o nameri. Leta 2017 bi radi oblikovali strateško partnerstvo med SŽ in ÖBB za železniški tovorni promet na območju Italije, Slovenije, Madžarske in jugovzhodne Evrope. Končni cilj pa je izboljšanje kakovosti storitev in večja izkoriščenost železniškega omrežja, pristanišč in terminalov. »Do konca maja bi radi opravili podrobno analizo potencialov in skrben pregled poslovanja, da bi se potem dogovorili za sodelovanje z ÖBB. Morda bi se tudi kapitalsko povezali, kako, bodo povedale študije,« je dejal Mes in zanikal, da s tem obujajo prizadevanja za logistični holding. Njihova pobuda zanj je že starejšega datuma in avstrijske zvezne železnice menda niti niso zainteresirane za vlaganje v železniško infrastrukturo, temveč zgolj v komercialno poslovanje na širšem geografskem prostoru.