Za državne ceste ne bo denarja

Montažni most v Mednem je v revizijskem postopku.

Objavljeno
01. april 2015 19.21
vidic luknje
Aleš Stergar, Gospodarstvo
Aleš Stergar, Gospodarstvo
Ljubljana – Za ureditev razpadajočega 6000-kilometrskega omrežja državnih cest bi v naslednjih šestih letih potrebovali vsako leto dvesto milijonov evrov iz stalnega vira. V letošnjem državnem proračunu je za naložbe v državne ceste v delu, kjer ni soudeležbe evropskih sredstev, na voljo natančno 1,9 milijona evrov. Proračun za leto 2016 še ni pripravljen.

Direkciji za infrastrukturo (DRSI) je za področje cest v proračunu 2015 namenjeno 122,6 milijona evrov. Od tega bo po navedbah DRSI okrog 45 milijonov evrov namenjeno za projekte sofinancirane iz evropskih sredstev, okrog 60 milijonov evrov za opravila rednega vzdrževanja, torej za plačilo koncesionarjem, okrog 11,5 milijona evrov za upravljanje, omenjenih 1,9 milijona evrov za investicije, preostanek (4,2 milijona po našem izračunu) pa za plače in materialne stroške.

Denar za »neevropske« državne ceste je »poniknil« že leta 2013, ko so se zapirala tudi odprta gradbišča, številke o nujnih naložbah pa so precej stabilne. Drsijev predlog akcijskega načrta obnove glavnih in regionalnih cest je tako le odličen dokument (na papirju), ob katerem lahko v.d. direktorja infrastrukturne direkcije Sergij Grmek le poudarja, da se z zavlačevanjem z obnovo stroški eksponentno povečujejo. Če pravočasno obnovljen kilometer vozišča brez obcestnih objektov stane 65.000 evrov, lahko strošek v štirih, petih letih naraste na pol milijona evrov.

K višanju stroškov za obnovo je treba prišteti še stroške, ki nastajajo zaradi slabih cest zaradi izgube časa, zamud, obrabe, onesnaževanja. Letno so sedaj, ko je že več kot 70 odstotkov cest v slabem in zelo slabem stanju - lani ta čas je bil odstotek 60 - ti stroški ocenjeni na 92 milijonov evrov, 64,5 milijona v potniškem in 27,5 milijona v tovornem prometu.

Zaključen le Prestranek

Skromna dva milijona evrov, ki jih ima Drsi na voljo, bosta šla v nesrečne mostove, na katerih je promet sedaj večinoma že več kot leto tako ali drugače omejen. V Prestranku so gradbena dela na mostu čez Pivko zaključena, zaključek gradnje nadomestnega mostu pri Skrlinovem gradu na cesti med štajersko avtocesto in Velenjem pa je predviden prihodnji mesec. Do konca poletja naj bi se delalo še na viaduktu na stari trojanski cesti.

Za izboljšanje pretočnosti v Mednem je infrastrukturna direkcija pripravila javni razpis za postavitev začasnega montažnega mostu. Razpis še ni zaključen, saj sta bila po slovenski navadi vložena dva zahtevka za revizijo na odločitev naročnika o izboru izvajalca del. Zadeva je zaenkrat v rokah direkcije, v naslednjem koraku pa bo verjetno končala pri državnih revizorjih, pred prvomajskimi prazniki pa v tem primeru odločitve ni moč pričakovati.

Sanacija preostalih 17 premostitvenih objektov zaradi nezadostnih sredstev v tem trenutku ni predvidena, navajajo v direkciji. In dodajajo, da novih omejitev zaenkrat ne načrtujejo, ni pa to po vsem izključeno.

Gorenja vas do konca aprila

Evropsko sofinancirani projekti morajo biti letos zaključeni, slovenska soudeležba je v proračunu 2015 zagotovljena, tako da črpanje evropskih sredstev na nobenem izmed 11 projektov, ki so trenutno še v gradnji, ni ogroženo.

Obvoznica Gorenja vas bi morala po prvotnih rokih zaživeti že v začetku februarja, rok je sedaj prestavljen na konec aprila. Do zamude je prišlo, ker se je podpis pogodbe zaradi revizijskega postopka, jasno, kaj pa drugega, zavlekel za skoraj tri mesece, kar je prestavilo zaključno asfaltiranje v zimski čas, kar je v našem podnebnem pasu in financah več ali manj neizvedljivo. Nekaj težav pa je povzročila lanska jesenska povodenj, saj je bilo treba sanirati plaz in rešiti nekaj z njim povezanih lastniških vprašanj.