Koper – »Če bo projektno podjetje, ki bo nekakšen novi »Dars« za železnice, o katerem bo v petek odločala vlada, poskrbelo za dokumente ter poiskalo denar in investitorje, bo premik za gradnjo tira opravljen,« zatrjuje prvak SD in podpredsednik vlade Dejan Židan.
Židan je povedal, da je država pripravljena k že vloženim 55 milijonom prispevati še 200 milijonov evrov, po informacijah ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča so pripravljeni prispevati dodatne milijone tudi drugi partnerji iz sosednjih držav.
»Če k temu dodamo še denar iz evropskih skladov in bančna posojila, je finančna konstrukcija zaprta. Veliko strokovnjakov trdi, da mora biti končna vrednost drugega tira precej nižja od 1,4 milijarde evrov. To bo pokazala revizija projekta. Če je mogoče tir zgraditi za 500 ali 700 milijonov, potem ne bo težav z začetkom gradnje. Manjkajoči del sredstev bo morala zagotoviti država,« je dejal Židan in glede lastništva pristanišča dodal: »Pomembno je, da ostane v lasti Slovenije. Kaže, da bodo v Luki pretovor 25 milijonov ton dosegli bistveno prej, kot je bilo načrtovano. Zato se je treba vprašati, ali je smiselno iskati še dodatnega koncesionarja na omejenem pristaniškem območju, ki ga Luka dobro upravlja. Prišepetovalci govorijo, da Luka potrebuje strateškega partnerja. To ni res, saj že zdaj stežka sprejema nove posle.«
Občina naj kupi
Kmetijski minister Židan je podprl Popoviča tudi pri nameri, da občina kupi delež Vinakopra: »Kadar so lastniki takih družb tudi domačini, se razvijajo v korist lokalne skupnosti in zaposlenih, drugačne zgodbe pa se v Sloveniji pogosto slabo končajo za zaposlene in skupnost.«