Kako se ženske lahko uveljavijo v podjetništvu, v neusmiljeni konkurenci, za povrh pa še v nekaterih nenavadnih ženskih poklicih? Bernarda Škrabar, detektivka, direktorica Detektivske varnostne agencije, priznava: »Dokazano je, da se ženske nasploh težje uveljavimo, kaj šele v poklicu, kot je moj. Če bi bila moški, verjamem v to, da bi me trg dosti hitreje prepoznal kot kompetentno. Kot ženska sem potrebovala veliko več časa za to, da sem se uveljavila. Vendar sem se tudi s tem prenehala ukvarjati in sem ta koncept razmišljanja izkoreninila iz svoje glave. Zdaj gledam na to, da sem ženska v tipično moškem poklicu kot na prednost, saj delam stvari bistveno drugače, po žensko.«
In med drugim spomni: »Ali veste, da je eden najbolj znanih detektivov v zgodovini na svetu Allan Pinkerton davnega leta 1856 v svoji detektivski agenciji zaposlil prvo detektivko, Kate Warne? Na podlagi dobrih izkušenj so v agenciji kmalu razvili ženski oddelek. Si predstavljate, koliko poguma je bilo potrebnega temu možaku, da je v času, ko ženske niso imele volilne pravice, zaposlil žensko detektivko? Bil je zelo drzen in ni se oziral na mnenje drugih.« (Daljši pogovor objavljamo na Delo.si).
V vodstvu imajo
Tudi OMV Slovenija ni, na prvi pogled, tipično žensko podjetje, a očitno to je. Lani so prejeli priznanje do menedžerk prijazno podjetje. Generalna direktorica OMV Vanja Lombar pravi, da si za uravnoteženo zastopanost spolov na ravni celotne Skupine OMV prizadevajo že dalj časa.
Sonja Šmuc, izvršna direktorica Združenja Manager, pravi: »Za doseganje uravnoteženosti in 40-odstotnega deleža žensk v vodstvenih organih se kot do zdaj za najbolj učinkovit pristop izkazuje uvedba kvot. Zato si sekcija menedžerk pri Združenju Manager aktivno prizadeva, da uvedba kvot ostane na dnevnem redu vlade.«
In si prizadevali tudi za omenjene kvote.