Če si dober, dobiček pride sam

Zamisli za nove produkte dajo tudi stranke, pravi podjetnica Vanja Troha.

Objavljeno
19. februar 2017 00.06
Sonja Kolarič
Sonja Kolarič

Družina Vanje Troha več kot desetletje živi v sožitju z naravo in izkorišča njene danosti. Iz različnih naravnih materialov izdelujejo izdelke za osebno nego. »Začeli smo z izdelavo mila za lastno uporabo, saj nas je zanimalo, ali bo učinkovito,« se Vanja spominja začetkov. Ker so bili z izdelki zadovoljni, so jih začeli podarjati sorodnikom in prijateljem. »Potem pa te kar potegne v te vode in vedno želiš izdelati še nekaj novega,« pravi Vanja. Oba z bratom Bojanom sta študirala agronomijo, kar jima je dalo veliko znanja in predvsem novih idej o tem, kaj od tistega, kar nam narava ponuja, še lahko uporabimo v vsakdanjem življenju. Začela sta brati literaturo in se samoizobraževati o izdelavi naravnih izdelkov.

Ker je povpraševanje po izdelkih raslo, odzivi pa so bili dobri, je Vanja pred petimi leti odprla samostojno podjetje za izdelavo naravnih izdelkov za osebno nego pod imenom Naturalina. Pri delu ji pomaga brat, ki je bolj strokovno podkovan. Na družinskem vikendu sta si naredila majhno proizvodnjo, kjer ustvarjata nove izdelke.

Decembra ji pri prodaji pomaga predvsem partner. »Ko sta dve tržnici v različnih krajih ob istem času, so potrebne dodatne roke za pomoč pri prodaji,« pravi.

Paleta izdelkov zagotavlja prodajo vse leto

Po petih letih samostojne podjetniške poti lahko od tega posla že preživi. »Moraš se znajti in sčasoma, ko si najdeš trg in stalne stranke, ko ti ljudje začnejo zaupati, že gre,« navaja Trohova. Za proizvodnjo ne potrebuje veliko stvari, samo čiste lonce, igle, brizge in naravne sestavine – največ stane registracija izdelka. »Pomembno pa je, da je paleta izdelkov sestavljena tako, da je povpraševanje tako poleti kot pozimi,« je prepričana Vanja, ki izdeluje naravna mila, mazila za ustnice, kreme za nego telesa in obraza, dezodorante, otroški kremi, naravni repelent proti klopom in komarjem.

»Čez leta vidiš, kaj še potrebuješ glede na povpraševanje strank,« pravi. Prav zaradi povpraševanja strank je začela izdelovati kremo za roke in sprej za komarje ter klope, ki sta zdaj najbolj prodajana izdelka.

Decembra sta povpraševanje in prodaja največja, dela je tudi do petkrat več kot sicer. »Ljudje takrat večinoma kupujejo za druge, stalne stranke pa predvsem zase. Na srečo je slednjih vedno več,« je zadovoljna podjetnica, ki veliko izdelkov – darilnih kompletov, proda tudi podjetjem. V začetku leta prodaja nekoliko upade in takrat se je treba znajti. Organizira na primer delavnice in predavanja o tem, kako se izdela določen izdelek, zraven pa še kaj proda.

Konkurenca je dobrodošla

V zadnjih letih se je v skladu s povečanim povpraševanjem tudi število ponudnikov, ki doma izdelujejo naravno kozmetiko, povečalo. »Konkurenca je res velika, vendar če veš, da delaš dobro in stojiš za svojimi izdelki, se ti je ni treba bati. Je celo dobrodošla,« meni Vanja. Njeni prodajni kanali so predvsem sejmi in facebook, deloma pa tudi manjše trgovine v nekaj krajih na severnem Primorskem.

Kupcem se je treba prav posvetiti, jim pojasniti, za kaj se izdelek uporablja, iz česa je narejen, šele tako pridobiš njihovo zaupanje, je prepričana. Z družino so se odločili za nakup kmetije in že načrtujejo tudi razširitev palete izdelkov. »Idej je veliko, vendar jih je treba počasi dodelati in se šele nato lotiti njihove realizacije. S hitenjem ne naredimo nič dobrega,« je pojasnila filozofijo rasti.