Dobijo delo ali ustrezno delo?

Danes se začenja tridnevni webinar o razmerah na trgu dela in odkrivanju lastnih potencialov, sposobnosti in kompetenc.

Objavljeno
06. marec 2017 17.37
Hlajenje v senci parka na Kongresnem trgu. Ljubljana 2. julij 2015.
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Od torka do četrtka (ob 18. uri) v Zavodu Nefiks v sodelovanju s Competom organizirajo Karierni kavč (na katerega se je treba prijaviti, spremljati pa ga bo mogoče z domačega kavča) za mlade iskalce zaposlitve. V treh brezplačnih poznopopoldanskih webinarjih bo mladim približal informacije o spremembah na trgu dela. V torek bo tema o tem, kako se znajti na trgu dela, v sredo o psihometričnih testiranjih in v četrtek o headhunterjih.

Klara Zavrl, Competo: »Mladi se pri iskanju prvega kariernega izziva srečujejo z velikimi izzivi. Ne poznajo dovolj dobro razmer na trgu dela in ne namenjajo dovolj pozornosti spoznavanju in odkrivanju lastnih potencialov, sposobnosti in kompetenc. Interaktivni webinar bo odlična priložnost, da jim čim bolj približamo informacije o tem, kaj danes iščejo in želijo delodajalci ter katere kompetence bodo v prihodnosti odigrale ključno vlogo pri uspešnosti posameznika na trgu dela. Opremiti jih želimo tudi s čim več koristnimi nasveti in napotki, kako narediti prve korake in se proaktivno podati v svet dela.«

Alenka Blazinšek, vodja projekta Nefiks, kjer iskalcem zaposlitve ponujajo vrsto priložnosti za povečanje zaposlitvenih možnosti (na primer Karierni klubi, Kolegice, Jezikovni klubi, Nefiksove zaposlitvene rešitve), ugotavlja, da so se razmere na trgu dela izboljšale, a veliko bolj za mlade z naravoslovno-tehnično izobrazbo bistveno bolj izboljšale kot za ostale.

»Tudi za tiste z »manj unovčljivo« izobrazbo se najdejo priložnosti, vendar na manj plačanih delovnih mestih, kjer bi zadoščala tudi samo srednješolska izobrazba. Univerzitetno izobražena dekleta se zaposlujejo kot trgovke, receptorke, blagajničarke ... Mnoge tudi prek espejev, podjemnih in avtorskih pogodb. Če je namen programov za zaposlovanje, da mlade pripeljejo do kateregakoli dela, so zelo uspešni, če pa je namen vendarle mladim omogočati delovna mesta, ki so zanje ustrezna, je potrebnega še veliko dela,« poudarja Blazinškova in dodaja, da se nekateri mladi že med študijem seznanjeni s tem, kako trg dela deluje, določen delež generacije pa je v t. i. balončku, ki ponavadi poči, ko posameznik izgubi študentski status.

Dobijo delo, ali ustrezno delo

Največja težava teh mladih je, da ne razumejo potreb trga dela in s svojimi kompetencami ne znajo konkurirati. Izobraževalni sistem ima namreč svoj sistem in zakonitosti, na katere se mladi v skoraj 20 letih šolanja navadijo in je mnogokrat njihova edina realnost. Ko pa želijo po teh »privzetih nastavitvah« delovati na trgu dela, pa to ne deluje,« opaža Alenka Blazinšek

Za izboljšanje položaja bi bilo potrebno troje, pravi:

1. ustrezna dolgotrajna karierna orientacija, ki temelji na razvoju talentov, ne na doseganju točk;
2. intenzivno povezovanje izobraževalnega sistema vsaj na srednješolski in višješolski ravni na vseh izobraževalnih smereh;
3. za vse, ki so že zapustili izobraževalni sistem po vzoru vseživljejskega izobraževanja intenzvno usposabljanje za digitalizacijo - razvoj IT-spretnosti, ki bi mlade opolnomočil s konkretnimi kompetencami in davčne olajšave za delodajalce, ki na ustreznih delovnih mestih zaposlujejo mlade ženske.

Vse to se že dogaja, pravi sogovornica, ampak v veliko premajhni meri, če želimo zares kaj storiti.