Z video posnetkom pred potencialnega delodajalca?

Plus, ki ga dobimo zaradi inovativnosti, se spremeni v minus, če je posnetek slab.

Objavljeno
21. julij 2016 18.32
Milka Bizovičar
Milka Bizovičar

Časi, ko so bili življenjepisi formalizirani, so minili; pripravljeni morajo biti tako, da bodo vzbudili zanimanje naslovnika. Avtorji dodajajo barve, slikovni in grafični material, suhoparne podatke predstavljajo s pomočjo infografik, nekatere prošnje so prava umetniška dela – vse to, da bi zasenčili konkurenco in s tem povečali možnost za zaposlitev, navajajo na zaposlitvenem portalu Moje delo.

»Sodobna tehnologija postavlja meje tja, kamor jih postavlja vaša kreativnost,« še poudarjajo. V Zavodu Nefiks so na enem od zaposlitvenih klubov, ki jih za brezposelne organizirajo po več krajih po državi, udeleženci pripravili svoje videoživljenjepise, in ker so bili rezultati dobri, so organizirali še delavnico. »Za dober video CV ni potreben le dober scenarij, temveč tudi dobra oprema in pomoč pri snemanju ter montaži,« je povedala Sara Marn, ki je vodila projekt.

Odgovorite na vprašanje: Zakaj video, kaj hočem doseči?

Kdaj se odločiti za predstavitev potencialnemu delodajalcu z videoživljenjepisom? »Seveda je bolj primeren za nekatera delovna mesta, recimo tista, vezana na digitalne medije, a to ni nujno,« pravi Marnova. Natančno moramo vedeti, zakaj smo se odločili za ta način, kaj hočemo v njem sporočiti, česar v klasičnem ne moremo, predvsem pa komu. »Vsak delodajalec kandidatovega videa verjetno ne bo enako dobro sprejel, ga bo pa glede na to, da v Sloveniji še niso zelo razširjeni, verjetno pritegnil. Torej, za to možnost se odločamo glede na to, kdo je delodajalec, kakšno je delovno mesto in kako prepričljivi smo lahko,« svetuje sogovornica.

S takšno predstavitvijo tudi izražamo odprtost do novih pristopov pri iskanju zaposlitve, s čimer pri delodajalcu dobimo dodatno točko. »Že to, da smo pripravljeni vložiti svoj čas, se kreativno izraziti (z idejami, ki jih vnesemo v scenarij) in smo pripravljeni nastopiti pred kamero, kaže na motiviranost kandidata za določeno delovno mesto. Slabost takega življenjepisa je lahko, da kadrovik v množici prijav nima časa za ogled posnetka. Zato so video CV ponavadi omejeni na minuto ali dve. Kljub tveganju, mislim, da se redkokdo lahko upre ogledu posnetka, ki ga pošlje kandidat,« meni Marnova.

Izpostavite samo ključne informacije za delodajalca

Snemanje videoživljenjepisa je zelo kreativen proces, zato je možnosti, kako bomo to naredili, nešteto, pojasnjuje sogovornica, da ni pravila, kako izpeljati ta projekt. »Kandidat si lahko izbere preprost način, kot je, da govori pred belo podlago, podatki, za katere si kandidat želi, da bi delodajalca pritegnili, pa se izpisujejo zraven. Tudi to je učinkovito, mora pa biti dobro narejeno,« opozarja Sara Marn na pomembno vlogo tehnične izpopolnjenosti.

»Svoj video CV lahko posnamemo tudi s pametnim telefonom, a ta način ne vključuje ustrezne osvetlitve in ozvočenja. Če nimamo ustreznih pogojev za snemanje (in dobro načrtovanega scenarija), je morda bolje, da se tovrstnemu načinu predstavljanja izognemo, saj nam je slabo posnet video CV lahko bolj v škodo kot korist.«

Pri izboru načina predstavljanja je pomembno predvsem to, da nam osebno ustreza. Pred kamero se morate počutiti lagodno. »Pri videoživljenjepisu je v primerjavi z običajnim še posebej pomembno, da znamo selekcionirati tiste ključne informacije o sebi, ki so relevantne za delodajalca. V minuti ali dveh lahko predstavimo zelo omejeno količino informacij in pomembno je, da so to res tiste, ki so za delodajalca pomembne. Koristno se je držati pravila, manj je več, saj ima oseba, ki si video ogleda, omejen čas in pozornost za vse predstavljene informacije.