Karierno vprašanje: Kako naj pravilno uporabljam facebook, da si (potencialni) delodajalec ne bo ustvaril napačne slike o meni?

Na podlagi tega, kaj kadrovik o vas najde na spletu, se lahko odloči, da vas povabi na razgovor ali pa tudi ne.

Objavljeno
14. januar 2016 18.18
Viviana Žorž, kadrovska agencija Adecco
Viviana Žorž, kadrovska agencija Adecco

Družabna omrežja so vse pomembnejše sredstvo, s katerim si delodajalci pomagajo pri iskanju novih kadrov in najboljših talentov. Ponujajo nove priložnosti za objavo prostih delovnih mest, povezovanje, iskanje informacij, kadrovikom pa so predvsem olajšala iskanje pravih ljudi za prosta delovna mesta in preverjanje informacij o kandidatih. Za kandidate pa to pomeni, da njihov spletni nastop igra pomembno vlogo tudi pri iskanju službe.

Poskrbite za svoj digitalni ugled

Kadroviki se želijo prepričati, da lahko priporočijo kandidata v vseh pogledih, zato poiščejo vse dostopne informacije; preveriti družbena omrežja pa je precej preprosto. Najprej ocenijo vaš spletni nastop na podlagi profila na linkedinu (67,7 odstotka) in preverijo verodostojnost vašega življenjepisa. Vaš profil na facebooku bo dodatno preverilo še malo več kot pol kadrovikov, ugotavlja Adeccova raziskava.

Na podlagi tega, kaj kadrovik o vas najde na spletu, se lahko odloči, da vas povabi na razgovor ali pa tudi ne. Približno eden kadrovik od treh je zavrnil morebitnega kandidata zaradi informacij, fotografij ali vsebine, objavljene na različnih profilih kandidata.

Informacije, ki jih o sebi objavljamo na spletu, predstavljajo nas in našo osebnost. Pred objavo podatkov o sebi ali svojih fotografij se zato vprašajte, v kakšni luči vas takšne informacije predstavljajo – še posebno če vas kdo osebno ne pozna. Se želite predstaviti kot resen in odgovoren človek ali morda napraviti poseben vtis?

Primer tega, kaj kadroviki ocenjujejo kot enega najhujših dejavnikov, zaradi katerega izločijo kandidata, je prikazovanje dejavnosti, ki so v nasprotju s pravili univerze ali delovnega mesta, negativno pa ocenjujejo tudi neprimerne fotografije in komentarje.

Kaj kadroviki želijo videti

Kadroviki se želijo prepričati, da niste le strokovno usposobljeni, temveč tudi najprimernejši za kulturo podjetja. Ko si ogledajo vaš profil v družabnem omrežju, želijo videti tudi vašo osebnost. Tu lahko šteje število vaših povezav in vaše objave. Zato bodite pogumni in začnite mreženje in premišljeno deljenje profesionalnih vsebin.

Ko ste uredili svoje profile in poskrbeli za svoj spletni ugled, pokažite svoje sposobnosti. Če družbena omrežja, kot so twitter, instagram in facebook, uporabljate tudi kot način izražanja svojih talentov in delovnih izkušenj, lahko v življenjepisu navedete tudi povezave do njih.