Karierno vprašanje: S prvo podjetniško idejo mi ni uspelo, imam še eno. Kako naj vem, ali bom tokrat uspešen?

Razmislite o vzrokih, ki so pripeljali do neuspeha, svetuje Irena Meterc iz agencije Spirit.

pon, 11.01.2016, 14:00

Vsak posameznik se boji neuspeha, kar je del človeške narave. Ko stopamo iz območja udobja, nas je strah. Tudi iz neuspele podjetniške ideje se lahko marsikaj naučite, predvsem pa je pomembno, da razmislite o vzrokih, ki so pripeljali do neuspeha pri prvi ideji.

Uspeh novega podjetja je odvisen od tega, kako dobro ustanovitelji poznajo trg in razumejo stranke oziroma jih razumejo bolje kot konkurenca. Če poznaš trg in resnično razumeš stranke, poznaš tudi njihove probleme, in zato veliko laže najdeš rešitev, za katero so stranke pripravljene plačati.

Vzrok za neuspele podjetniške ideje je velikokrat zaljubljenost podjetnika v poslovno idejo, ki je ni dovolj dobro preveril na trgu. Znanje o trgu in strankah lahko dobite na več načinov. Lahko ste na primer že delovali v panogi kot zaposleni v podjetju, svetovalec, zastopnik ali kako drugače.

 


Eden od načinov je lahko tako imenovani proces razvoja in odkrivanja strank z intervjuji, eksperimenti in podobno. Podjetnikom svetujemo, da najprej identificirajo problem, ki ga rešujejo, oziroma »se zaljubijo« v problem, pri iskanju rešitve oziroma oblikovanju poslovne ideje pa naj ostanejo fleksibilni.

Vzrok za neuspeh je pogosto to, da so namesto na potrebe trga podjetniki osredotočeni na svoj ego. »Jaz pa že vem, kaj trg potrebuje. Moja ideja je inovativna, revolucionarna in bo sama po sebi pritegnila stranke.«

Izogibajte se torej napačnim predpostavkam in jih preverjajte pri potencialnih odjemalcih in partnerjih. Tako boste stopili v proces učenja, ki vas bo popeljal do tistih rešitev, za katere so stranke pripravljene plačati. Lotite se spoznavanja ciljnega trga v drobovje, pridobite in vzdržujte kontakte, razumite stranke in zaznavajte nove probleme.

Prijavi sovražni govor