Ločiti »firbce« od resnih kupcev

Prodajalec tvega pri poplačilu, še posebej, če je to vezano na prihodnje poslovanje.

pon, 14.11.2016, 12:00

Izobrazba ni najpomembnejša

Formalna izobrazba ponavadi v podjetništvu ne igra velike vloge, ocenjuje Tomo Senekovič. Poslovna ideja je sicer dobra osnova za posel, vendar pa brez izvedbe še tako dobra poslovna ideja ne bo nikoli ugledala luči dneva. Ne izobrazba ne poslovna ideja − uspešna izvedba je tisto, kar šteje, ter tisto, kar loči uspešne projekte od vseh drugih.

Prvo pomembno tveganje za lastnika, ki podjetje prodaja, je že pravilno upravljanje informacije o dejstvu, da je podjetje naprodaj. Takšna informacija namreč lahko zelo pomembno vpliva na vse deležnike v poslu, tako zaposlene kot tudi kupce in dobavitelje ter nenazadnje tudi konkurenco, ki lahko takšno informacijo izkoristi v svoj prid, navaja Tomo Senekovič, idejni vodja in ustanovitelj Borze posla (http://borzaposla.si). Zato vsem, ki razmišljajo o prodaji svojega podjetja, pomagajo pri diskretnem komuniciranju s kupci glede namere o prodaji podjetja.

Ob sklenitvi posla pa prodajalec največ tveganja nosi pri poplačilu, predvsem če se odloči ponuditi različne oblike financiranja nakupa podjetja. To, da prodajalec financira, pomeni, da ta privoli v delno takojšnje plačilo in kasnejša obročna plačila, ki so ponavadi periodična ali celo vezana na prihodnje poslovanje podjetja.

Prav pri zadnjem je za prodajalca tveganje največje, zato v zaključni fazi svetujejo sodelovanje z odvetnikom, ki ima s tovrstnimi transakcijami izkušnje.

Tomo Senekovič Foto: osebni arhiv

Kupec nosi različna poslovna tveganja, s katerimi se mora čim bolj podrobno seznaniti še pred nakupom podjetja, pri podrobnem (skrbnem) pregledu poslovanja podjetja, pri katerem mora kupec pregledati vse vidike poslovanja − poslovne, procesne, organizacijske, tehnološke, finančne, davčne, pravne ...

Oglasi in svetovanje

Objava oglasa v Borzi posla je brezplačna, ob uspešni transakciji pa prodajalcu zaračunajo nagrado za uspešnost, ki je odvisna od velikosti in zahtevnosti projekta. Strategijo komuniciranja prodaje pripravijo za vsak projekt posebej. Še preden je oglas dejansko objavljen, se z lastnikom podjetja pogovorijo o načinu komuniciranja v zvezi s prodajo podjetja, s tem preverijo tudi resničnost navedb v oglasu in tako ločijo oglase s primerno vsebino za ciljno publiko od oglasov, ki niso primerni za objavo. Taki niti niso objavljeni.

Kupci plačajo naročnino za dostop do podrobnih podatkov v oglasih in dostop do kontaktov lastnikov podjetij, ki so naprodaj. S tem opravijo tudi prvo selekcijo med naključnimi poizvedovalci – »firbci« – in kupci z resnim namenom.

Osnovna storitev Borze posla za tiste, ki podjetje prodajajo, je komuniciranje s kupci o nameri prodaje podjetja. Vedno več lastnikov podjetij pa išče tudi pomoč pri sami prodaji, ki ni nekaj vsakdanjega. Večina podjetnikov se s prodajo podjetja sreča le enkrat v življenju, postopek pa je vse prej kot preprost.

Zato so v Borzi posla za vse lastnike, ki razmišljajo o prodaji svojega podjetja, pripravili ponudbo storitev za pomoč pri prodaji podjetja, pri opravljanju omenjenih storitev pa sodelujejo s strokovnjaki s področja prodaje podjetij in tako zagotavljajo strokovno podporo tudi lastnikom malih in srednjih podjetij, ki jim do zdaj ni bila dosegljiva.

Povezane novice

Prodaja podjetja kot transakcija
11. november ob 08:00
Uspešne podjetnike motivira reševanje problemov in odkrivanje neznanega, rutina pa jih ubija.
Prijavi sovražni govor