Po Jadranu s petičnimi gosti

Sebastijan Levstik, skiper na jadrnici, je v enem tednu na razkošni barki prejel tudi 1800 evrov napitnine.

Objavljeno
14. julij 2016 19.07
Mojca Finc
Mojca Finc

»Tisti trenutek, ko ne bom imel več rad morja tako, kot ga imam zdaj, tega ne bom več počel,« je o svoji službi razmišljal Sebastijan Levstik, ki 200 dni na leto preživi na vodi. Med poletjem je skiper na razkošni 18-metrski jadrnici, od januarja do februarja izkoristi čas za počitniški pobeg v tople kraje, preostali del leta s svojim podjetjem Kon-tiki sailing prireja regate.

»Delovne naloge skiperja zahtevajo celega človeka. Julija in avgusta pozabi na koncerte, praznovanje rojstnega dne ali obletnice poroke. Če si vzameš en prost dan, si ves teden brez dela, kar je velik minus, če upoštevamo, da glavnino zaslužka pridobimo v poletnih mesecih,« je opisal vrhunec sezone sogovornik in poudaril, da kljub natrpanemu urniku družino vedno nosi na prvem mestu.

Po poklicu vzgojitelj predšolskih otrok, ki je poglavje na morju začel po desetletju službovanja v svoji stroki, pravi, da se njegova služba ni veliko spremenila. Na barki ima namreč opravka z večjimi otroki: »Tudi odrasli potrebujejo animacijo.«

Napitnina 1800 evrov


Na razkošni jadrnici, s katero pluje po Jadranu, je skiper osem let. Skupaj z asistentom strežeta petičnim gostom. Poskrbita za njihovo udobje, da so siti in zadovoljni. Na voljo sta jim od sedmih zjutraj do polnoči. Največ gostov – prevladujejo pari – se odloči za enotedensko do desetdnevno jadranje.

»Pričakamo jih na letališču in jih pripeljemo na barko. Pred prihodom sporočijo želje glede hrane, pijače, priboljškov in naročeno jih pričaka v hladilniku. V trgovino ne hodijo. Z asistentom vsak dan skrbiva za nabavo, postrežbo, zajtrk in kosilo, večerjo pa jim pripravijo v najboljših restavracijah na kopnem. Po obedih je treba seveda še vse pospraviti,« je razkril dnevne naloge, med katerimi je glavna upravljanje jadrnice. V takem ritmu dela osem tednov.

Gostje so tujci, prevladujejo Američani. Razkošno jadrnico namreč tržijo prek agencije v New Yorku, pa tudi Moskvi. Na njej počitnikujejo tudi zvezdniška imena, denimo, priznana kuharica v ZDA Lidia Bastianich ter igralca Vincent Kartheiser (Mad Men) in Kimberly Alexis Bledel (Gilmore Girls). Petični počitnikarji znajo nagraditi dobre skiperje, pravi sogovornik. Največja napitnina, ki jo je prejel v delovnem tednu, je znašala 1800 evrov.

Zasičen trg

Vendar pa so takšne priložnosti za skiperje redke, se zaveda sogovornik. V času gospodarske krize je namreč trg postal zasičen s skiperji. Brezposelnost so odpravili s prekvalifikacijo iz drugih poklicev, trgu ponudili nižjo ceno od običajnih in dobili delo v čarterjih. Tržno vrednost skiperjev znižujejo tudi počitnikarji, ki so prepričani, »da lahko jadrnico upravljajo sami, saj so že dvakrat jadrali«, opaža sogovornik.

Fantje, s katerimi sodeluje v svojem podjetju Kon-tiki sailing večinoma jeseni in spomladi, so samostojni podjetniki. V poletni sezoni so vsako soboto na drugi jadrnici, z novimi gosti, v drugih pristaniščih. »Ne skrbijo za hrano, nabavo ali kuhanje za goste, zgolj upravljajo barko, odgovorni so za plovilo. Zaslužijo med 100 in 200 evri na dan,« je opisal najpogostejše delo skiperjev.

Osemnajst regat na leto

Pred sezonskim delom in po njem na razkošni jadrnici se Sebastijan Levstik osredotoči na posel pri Kon-tiki sailingu. Njegova jadrnica je poleti v čarterskem najemu. Jeseni in spomladi jo skupaj s svojo ekipo, ki šteje šest skiperjev, potrebuje za regate. Organizacija regat obsega največji delež posla v podjetju.

»V enem letu jih priredimo 18, na vsaki sodeluje 200 ljudi. Naši naročniki so jadralni klubi, podjetja in humanitarni klubi – Rotary in Lions klubi. Polovica strank prihaja iz Rusije, Madžarske in Avstrije. Ravno smo podpisali pogodbo z enim partnerjem, za katerega bomo prihodnje leto priredili regate na Gardskem jezeru, Cipru in Sardiniji,« je opisal nove priložnosti.

Pri Kon-tiki sailingu ponujajo še team building na morju, šolo jadranja, šolo za motorna plovila, tečaje za voditelje čolnov, ribolov na tune, najem plovil ... V preteklosti so večji del poletja preživeli kot skiperji v čarterjih. Ko je trg postal zasičen s skiperji, ki so se prekvalificirali iz drugih poklicev, pa so bili prisiljeni v iskanje novih storitev, s katerimi bi se približali potencialnim strankam. Verjamejo, da jim idej tudi v prihodnje ne bo zmanjkalo, njihov glavni cilj pa je postati vodilna znamka za organizacijo športno-rekreativnih regat na Jadranu.

»Veste, kaj pravijo: Tudi deževen dan na morju je boljši od sončnega v pisarni,« je sogovornik iz Rogaške Slatine opisal svojo službo, ki je hkrati njegova velika strast.